40" til ca 4000,-. Hvilken av disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40" til ca 4000,-. Hvilken av disse?

Jeg er godt inne i projektor-verdenen, men har null oversikt når det gjelder tv'er. Skal kjøpe meg en billig tv. Bruker prosjektoren til film, så trenger ikke det beste av det beste for å se på nyhetene. Har funnet fram alternativene nedenfor. Hvilken anbefales, og hvorfor? Hvem bør jeg evt styre unna? Philipsen er 37", men hvis den er mye bedre enn de andre på en eller annen måte, så klarer jeg meg med det.

Sony KDL-40BX400
    Samsung LE40C535
    Samsung LE40C530
    Samsung LE40C550
    Philips 37PFL5405H

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 visninger... Hva er det dere forventer å finne her inne når tråden har 0 svar, og dere heller ikke har tips å komme med?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjevnt gode tver, sats på hva du vil. Gledelig jul!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter litt i samme båt som deg her, men jeg vet ikke om jeg skal ha 32" eller 40" jeg da. Dette blir tv nr.2 som skal plasseres på soverommet, derfor er jeg usikker på stl. Å jeg har så å si handlet allt av TV og tilbehør på SIBA.. men dem har ingen skikkelige tilbud omdagen. Men Expert har jo Samsung LE40C535 til 4000.- og Elkjøp/Lefdal har Samsung LE32C535 til 3000.-.

For meg blir det hvertfall en av disse, jeg var og så på 32" for litt siden men da var den litt dyrere så kjøpte den ikke. men nå er det litt mer behaglig pris på det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter litt i samme båt som deg her, men jeg vet ikke om jeg skal ha 32" eller 40" jeg da. Dette blir tv nr.2 som skal plasseres på soverommet, derfor er jeg usikker på stl. Å jeg har så å si handlet allt av TV og tilbehør på SIBA.. men dem har ingen skikkelige tilbud omdagen. Men Expert har jo Samsung LE40C535 til 4000.- og Elkjøp/Lefdal har Samsung LE32C535 til 3000.-.

For meg blir det hvertfall en av disse, jeg var og så på 32" for litt siden men da var den litt dyrere så kjøpte den ikke. men nå er det litt mer behaglig pris på det.
    Hadde jeg vært deg hadde jeg nok da kjøpt Philipsen jeg linket til. Den selges jo forøvrig på Siba. En god tv som er noe i mellom 32" og 40". Grunnen til at jeg ikke slår til på den er at jeg vurderer 40". Jeg tror Sony sin er bedre enn Samsung LE40C535. Men Samsung LE40C550 virker også ganske god til 4300 kr.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede å så på Sonyen idag, å den var slettes ikke bra. Men måtte spørre selgeren, å han sa at han ikke hadde noe godt å si om Sonyen. Fikk bare sett Samsung LE32C535 og den var helt klar overlegen Sonyen. Sonyen hakket veldig på bildet... å det var slitsomt.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hakkingen er typisk for alle 50hz-tver, så det er likt på C535 og BX400 - det synes bare ikke like godt på en 32" som en 40".

Sonyen er det overlegent beste kjøpet til den prisen om du skal ha 40". Bra bildekvalitet, flott sortnivå og 4 HDMI-kontakter + usb-kontakt .

Samsung 530 og 550 er gråimporterte modeller jeg ville styrt unna.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å se på nyhetene ville jeg bare gått for den tv'en du synes ser finest ut, kan jo umulig ha mye si.

Har snakket med en kompis av meg som solgte tv'er før, og han mener man burde styre unna samsung, hvertfall på lavpris modellene, mye feil etc.

Men å se på nyhetene er det jo bare gå for the looks

Ville gått for Sonyen jeg

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er generelt svært lite feil på tver i dag. Feil viser seg først som oftest etter 2-3 år. Og hva som var greia når han jobba i butikk har nada å si for nå.

(Og ja, jeg jobbet i butikk da kompisen din jobbet i butikk, og jobber fortsatt i butikk.)

Det finnes ikke dårlige og gode merker. Det finnes kun gode og dårlige TVER innenfor sin prisklasse.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, my bad.

Men fortsatt, tv til 4 lapper, hadde gått for design rett og slett. eventuelt kjøpt noe bedre på brukten

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Tja, hakkingen er typisk for alle 50hz-tver, så det er likt på C535 og BX400 - det synes bare ikke like godt på en 32" som en 40".

Sonyen er det overlegent beste kjøpet til den prisen om du skal ha 40". Bra bildekvalitet, flott sortnivå og 4 HDMI-kontakter + usb-kontakt .

Samsung 530 og 550 er gråimporterte modeller jeg ville styrt unna.
    Hvor ille er denne hakkingen? Kan det heller lønne seg å gå for Philipsen som er 100 Hz da? Selv om jeg har projektor, så hender det at jeg bruker tv til å se på noe annet enn nyhetene og da er det greit å ha et tv med ok kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva tror dere om Toshiba 40XV733? Den er 100 Hz... Bortsett fra størrelsen, hvordan er den i forhold til Philips 37PFL5405H? Virker som "responstid" eller hva det heter, er kjappere på Philipsen. Har det mye å si?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 40XV733 i butikken, 100Hz-funksjonen på denne var mer eller mindre usynlig eller uten effekt, var ikke fornøyd med den tven egentlig...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Har hatt 40XV733 i butikken, 100Hz-funksjonen på denne var mer eller mindre usynlig eller uten effekt, var ikke fornøyd med den tven egentlig...
    Da blir det nok Philipsen på meg... Som du skriver i den andre tråden, så er 37" litt stusselig, og er derfor jeg bruker 120" projektor til film, spilling, fotball osv Men til vanlig tv-titting ellers duger 37" for meg. Er vant til 32" fra før, og det har funket bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •