LG 42LD550 - etterslep i bildet, ingen 100hz over VGA. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy LG 42LD550 - etterslep i bildet, ingen 100hz over VGA. Hjelp!

Hei!

Så, gikk til innkjøp av et LG 42LD550 her forleden, og det brukes (kun) til PC'en min, tilkoblet via VGA. Denne støtter 1080p over VGA'en, og bildet er brennfint - men bare når det står stille. F.eks: en film hvor kameraet beveger seg forbi et landskap, så henger hele bildet etter og det får en hakkete effekt, bildet "lagger" på en måte. Veldig også.
    Så jeg lurer da på hvorfor jeg ikke kan skru på TruMotion her(det valget er grået ut på menyen), når jeg kan det på den vanlige kabel-TV inngangen - vet noen om jeg kan det på det hvis jeg kjører på med en HDMI kabel istedet? Det er spørsmålet, jeg glor støtt på film og serier, da blir den etterslepen i bildet veldig traumatisk.
    Fint om noen kan bekrefte/hjelpe meg med dette, er mildt sagt frustrert!

Komplett.no link

Og god jul til alle sammen, og drikk med måte om det er mulig! :-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i en HDMI kabel jeg kunne prøve med, og kan nå bekrefte at TruMotion kan velges og det fungerer som bare det. Men jeg slapp ikke helt unna; bildet var for stort for skjermen, så jeg måtte stille den ned manuelt og endte opp med den noe spesielle oppløsningen 1842x1026. Måtte også slite for å få til en tålbart bilde, satt å trykte febrilsk på fjernkontrollen en god stund før jeg fikk kalibrert slik jeg ville. Er 90% fornøyd, og det er vel bra nok.

EDIT: Fikk ordna oppløsningen også - bare satt aspect ratio til å scanne automatisk, så nå er alt bra!

God jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du si at bildet er ellers? Vurderer å bytte ut min LG 42PJ350N plasma da den sliter med vanskelige fargeparti og såkalt "posterization". Jeg bruker den som PC-skjerm, og av film går det kun i DVD-er.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ATI-skjermkort? I innstillingene der så er underscan som default slått på, så dette må justeres. I tillegg må du i bilderatioinnstillingene til tven bytte fra 16:9 til 1:1 pixel .

Ser at du har fått fiksa det, men perfeksjonisten i deg vil kanskje teste ut dette også, i tilfelle .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får absolutt best resultat hvis du også sørger for at skjermkortet sender signaler med riktig oppdateringsfrekvens til tven, f.eks. 50 hz for PAL DVD'er og 24 hz (egentlig 23.976 hz, for ati-kort velger du 23 hz) for amerikanske tv-serier.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big SturL
    Hvordan vil du si at bildet er ellers? Vurderer å bytte ut min LG 42PJ350N plasma da den sliter med vanskelige fargeparti og såkalt "posterization". Jeg bruker den som PC-skjerm, og av film går det kun i DVD-er.
    Jeg har ingenting å klage på så langt, hvis jeg absolutt hadde mått nevne noe hadde det kanskje blitt at rødfarge kan være en anelse mer fremtredende enn andre - men dette er ikke noe du burde ta for god fisk siden jeg ikke har styrt noe mer med innstillinger siden jeg fikk ordnet det i min forrige post. Har ingen grunn til å tro at jeg ikke hadde fått alt topp med litt mer hamring på fjernkontrollen, men det gjør jeg når jeg har fått byttet ut Biltema kabelen med en Supra med høyere båndbredde(såvidt jeg har forstått).
    Til prisen av 5k så kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale på det varmeste - jeg er storfornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •