Horisontal "strek" over skjermen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Horisontal "strek" over skjermen

Hei. Jeg kjøpte ny pc som jeg har koblet opp mot tv'en. Og når jeg spiller av filmer, serier osv. så er det akkurat som om det er en horisontal "strek" på skjermen hvor bildene liksom blir forskjøvet. Kan det være hz på tven som er for lave? Eller noe galt med skjermkortet på pcen? Hvor kan jeg isåfall stille inn hz på tv'en? Takker for all tilbakemelding.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å stille på hertzene på skjermkortet? Prøv sett litt lavere oppløsning og hz, se om det hjelper, hvis tven ikke er slik til vanlig så er det nok skjermkortet ditt, eller kasnkje kabelen til pcen? sjekket om alle pinsa på vga eller dvi kabelen er der? sitter den godt i (skrudd ordentlig fast)?

Edit: Er det bare når du ser på film eller serier? kanskje det er noe rart med avspillingsprogrammet ditt. Prøv innstalere det på nytt, eller prøv bruke VLC om du ikke gjør det allerede.

Lykke til og god jul

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia. Jeg har oppdatert drivere til skjermkortet, bruker hdmi kabel, og har prøvd en rekke forskjellige avspillingsprogrammer, men det er det samme likevel. Prøvde å stille ned hertzen på skjermkortet. Men på skjermkortet så kan jeg bare stille til maks 60hz, er det riktig?

Takk for det og god jul til deg også

Det skjer forresten også når jeg scroller kjapt ned på en internett side f.eks. Tror det er pc'en det er noe galt med, enten innstillinger eller skjermkortet som ikke er som det skal. Har ikke tv kanaler her for øyeblikket så får ikke sjekket det.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deaktiver pc-skjermen i skjermkortet ditt når du bruker TV. Det hjalp i hvert fall her og hos en kamerat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet forsvant når jeg byttet hdmi inngang. Men fargene eller bildet er dårligere nå føler jeg, i forhold til når jeg har den i "pc" inngangen. Hva gjør jeg med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker kun tv'en, og ikke pc-skjerm i det hele tatt. Så pcen finner bare tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn så forsvant problemet når jeg byttet tilbake til "pc" inngangen på tven igjen. Takk for all hjelp, digger dette forumet her!
    God jul og godt nyttår!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •