Noen som har forslag til 40-50 tommer i rom med mye lys?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har forslag til 40-50 tommer i rom med mye lys?

Hei
    Vurderer å bytte ut tv´n i en ny og bedre.
    Ser på 46-50 tommere i prisklassen 5-8000,-

Utfordringen er at den skal stå i en stue (uten gardiner) med relativt mye lys. Har idag en 5 år gammel LCD TV fra LG med matt skjerm, hvor refleksjon er et lite problem.

Det er ikke aktuelt med gardiner eller lysskjerming, så jeg må ha en tv som reflekterer lite. Har derfor nærmes avskrevet LED utgavene til Samsung (som er skikkelig lekre, men som er veldig blanke).

Har blitt anbefalt LED tv da disse er lyssterke.
    Sett litt på LG, da de ser mattere ut. Hører også at Philips skal ha matte skjermer.....

Noen tips fra mer bevandrede Lyd og bilde interesserte?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bapmon
    Hei
    Vurderer å bytte ut tv´n i en ny og bedre.
    Ser på 46-50 tommere i prisklassen 5-8000,-

Utfordringen er at den skal stå i en stue (uten gardiner) med relativt mye lys. Har idag en 5 år gammel LCD TV fra LG med matt skjerm, hvor refleksjon er et lite problem.

Det er ikke aktuelt med gardiner eller lysskjerming, så jeg må ha en tv som reflekterer lite. Har derfor nærmes avskrevet LED utgavene til Samsung (som er skikkelig lekre, men som er veldig blanke).

Har blitt anbefalt LED tv da disse er lyssterke.
    Sett litt på LG, da de ser mattere ut. Hører også at Philips skal ha matte skjermer.....

Noen tips fra mer bevandrede Lyd og bilde interesserte?
    Philips bruker vel LG sine paneler tror jeg? Om du skal ha lyssterke og mindre "naturlige" bilder.. så er samsung sine paneler veien å gå. Samsung sine egne TV'er er fantastiske med dette panelet. Selv liker jeg nok den mer "matte" LG stilen .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt virker Samsung i denne prisklassen for blank, så jeg er ute etter tips på gode alternativer med mer matt overflate.

Fint med konkrete tips........Kanskje er LCD fortsatt et godt alternativ? Tar gjerne meninger om LED vs LCD. Plasma benytter vel stort sett "glass" front så det reflekterer vel for mye uansett merke?

Som dere skjønner er jeg litt uviten....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •