LG pk550 buzz

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: LG pk550 buzz

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG pk550 buzz

Jeg har en LG pk550 som er omtrent tre-fire uker gammel. Jeg er generelt fornøyd med tv´en, bortsett fra en ting. Det har en ganske irriterende summlyd som kommer og går. I perioder, det virker nesten som summingen forandrer seg i forhold til bildet på skjermen, er lyden nesten fraværende, men i andre perioder er det temmelig irriterende.

Spørsmålet er om det er andre som kjenner seg igjen i dette problemet med nevnte tv og om det eventuelt er noe jeg kan gjøre med problemet? Har det noe med strømnett å gjøre eller er det et problem som sitter i selve apparatet? Er det noe jeg eventuelt kan benytte garantien på og få et nytt apparat?

På forhånd takk for svar

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PK950, og den buzzer også på lyse scener. Merkelig nok dempes buzzingen betydelig dersom jeg klemmer litt på chassiset

Det plager meg kun når det ikke er lyd (filmlyd) i rommet - og TVen er aldri på uten filmlyd :-)

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har en PK950, og den buzzer også på lyse scener. Merkelig nok dempes buzzingen betydelig dersom jeg klemmer litt på chassiset

Det plager meg kun når det ikke er lyd (filmlyd) i rommet - og TVen er aldri på uten filmlyd :-)
    Jeg har faktisk ikke lagt merke til akkurat det før, men det er jo faktisk riktig at det er ved lyse scener at tydeligvis blir irritert og buzzer i vei. Jeg ser nok antakelig mer på tv med mer dempet lydnivå (altså ikke filmlyd) enn deg, og da er det faktisk ganske plagsomt. Det skal da vel ikke være sånn...?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzz fra plasmaskjermer ved høyt lysutbytte (lyse scener) er mer vanlig enn uvanlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt normalt med Buzzing i trafo ved lyse bilder på plasma. En måte å få lavere buzz er å sette på strøm sparing.

På min PK250 er det nesten ikke buzz ved hvite bilder med maks strøm sparing mens dette er lett hørbart på 0 strøm sparing selv med vanlig tv volum.
    Bryr meg ikke om det da det skal godt gjøres å få en 100% stille skjerm (har aldri oppleved det selv etter 3 plasmaer og høring på mange andre).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også pk950, men har ikke hørt noe buzz. Nå har jeg ikke sett så veldig mye på tv ennå,den er bare 10dgr gammel. Nå skal det ha seg at jeg har tinitus eller hva det heter. Dog ikke den som er mest plaget med det.
    Heldighvis. Har du kalibrert din tv? Har du evt. dine instillinger. Jeg bruker THX inntil videre. Vet ikke om jeg ser store forskjell, men hadde vært fint om noen hadde kalibrert sin tv og kunne prøvd å kopiere dette for å se om det er stor forskjell.

God Jul

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •