noen som har erfaringer med samsung LED-TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen som har erfaringer med samsung LED-TV?

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en samsung UE-46C5105QW.
    Noen som har noen erfaringer de kan dele?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent bilde på denne, men.... det eneste man ellers kan si positivt er bra design og at den er tynn. Velger du en vAanelig lcd i samme prisklasse får du ofte bedre bildebehandling (100hz). Dette er viktig for de som ser mer en nyhetene og været. Spesielt de som ser mye idrett of film bør ha 100hz.

Den du har sett på er en kantled, dvs at lyskildene (diodene) som lyser opp bildepanelet sitter i rammen. Dette vil du lett kunne se, særlig om det er litt lavere belysning i rommet du har den i. Mange plages også med det som kalles clouding, noe som er ujevn belysning av panelet. Man ser lysere "skyer" i bildet. Dette sliter ikke lcd med.

Samsung 6-serie har 100hz, det samme har sony ex500 serie og bedre, lg LD550 og bedre, philips 5-serie og bedre.

Men om du evt velger denne så er det fortsatt mye tv for pengene, og en del tester mener det samme. Bare vær klar over at dette ikke er noen god tv til film og idrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE-46C6005XXE

Har ikkje erfaring med UE-46C5105QW men har med UE-46C6000. Første gang eg såg film på den såg eg kor dårlig alle andres TVer egentlig var, Har sett filmer på den i ny og ne dei siste 18 månedene og den håndterer HD filmer med glans, krystallklart bilde med knallgod respons tid. Trur ikkje UE-46C6000 er i produksjon lengre med du har UE-46C6005XXE som har lignende spesifikasjoner og koster ca 9000,- så viss nokke er no denne litt nyere versjonen bedre

Link: Samsung 46" LED-TV - Elkjøp
    :wink:

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noisy93
    Har ikkje erfaring med UE-46C5105QW men har med UE-46C6000. Første gang eg såg film på den såg eg kor dårlig alle andres TVer egentlig var, Har sett filmer på den i ny og ne dei siste 18 månedene og den håndterer HD filmer med glans, krystallklart bilde med knallgod respons tid. Trur ikkje UE-46C6000 er i produksjon lengre med du har UE-46C6005XXE som har lignende spesifikasjoner og koster ca 9000,- så viss nokke er no denne litt nyere versjonen bedre
    C-generasjonen ble lansert for ca 6 måneder siden, tviler på at du har en C6000 du har sett på i 18 måneder. Kanskje B(6000 eller noe slikt)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan godt hende =b

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikandy
    Jeg vurderer å gå til innkjøp av en samsung UE-46C5105QW.
    Noen som har noen erfaringer de kan dele?
    Kjøp heller Sony sin KDL46EX500. Den har 100hz-panel, vesentlig skarpere og bedre bilde, bedre og jevnere sortnivå uten clouding og anstendig lydkvalitet.

C5105 er en tynn tv med middelmådig bildekvalitet og rævva lyd, intet mer, intet mindre. Og dyr...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen flatskjermer med god lyd ? =b Rekne med du refererte til dei innebygde høytallerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay. fikk googla litt og da så jeg at det kun var 50hz så da ble jeg litt skeptisk. bruker tven til litt mer enn bare å se nyheter og været :wink:
    Er stort sett film og fotball jeg ser på, så tror nok jeg styrer unna denne.
    takker for raskt og godt svar

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Pent bilde på denne, men.... det eneste man ellers kan si positivt er bra design og at den er tynn. Velger du en vAanelig lcd i samme prisklasse får du ofte bedre bildebehandling (100hz). Dette er viktig for de som ser mer en nyhetene og været. Spesielt de som ser mye idrett of film bør ha 100hz.
    Her må jeg si meg veldig uenig med deg. Jeg skrur alltid av funksjonene som benytter tv-ens muligheter til å vise flere bilder i sekundet enn kildematerialet egentlig inneholder. Jeg synes dette gir et unaturlig og merkelig bilde, spesielt på film, som i utgangspunktet har 24 bilder i sekundet. Flyten i bildet blir for rask, og dessuten oppstår det på alle modeller jeg har testet artefakter og ghosting i bildet med slike funksjoner skrudd på.

Jeg vil derfor på det sterkeste anbefale trådstarter å legge for mye vekt på dette.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Her må jeg si meg veldig uenig med deg. Jeg skrur alltid av funksjonene som benytter tv-ens muligheter til å vise flere bilder i sekundet enn kildematerialet egentlig inneholder. Jeg synes dette gir et unaturlig og merkelig bilde, spesielt på film, som i utgangspunktet har 24 bilder i sekundet. Flyten i bildet blir for rask, og dessuten oppstår det på alle modeller jeg har testet artefakter og ghosting i bildet med slike funksjoner skrudd på.

Jeg vil derfor på det sterkeste anbefale trådstarter å legge for mye vekt på dette.
    +1, the man talks sense!! :-D

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott, hvilken tv har du skrudd av dette på? Det er stor forskjell på 100Hz-motoren på ulike tver.

Sony har ikke et samsung-bilde på 100Hz, og gir mye bedre bildekvalitet på slikt.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Flott, hvilken tv har du skrudd av dette på? Det er stor forskjell på 100Hz-motoren på ulike tver.

Sony har ikke et samsung-bilde på 100Hz, og gir mye bedre bildekvalitet på slikt.
    Har testet det på Samsung, LG og Sony. Jeg kan si meg enig i at Sony ikke er like plaget av ghosting og artefakter i bildet som Samsung (hvertfall de modellene jeg har testet det på, KDL40EX710, 46NX710 og 55NX810), men jeg synes likevel tv-ene deres ser bedre ut med disse funksjonene skrudd av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette har litt med personlig smak å gjøre. Jeg er enig i at det kan oppstå artifakter i bildet på ved bruk av bildebehandling som 100hz. Men jeg tar gjerne litt artifakter i bilde fremfor crappy panorering uten 100hz. Skrur heller av andre deler av bildebehandlingen enn 100hz.

Hvis man skal gi trådstarter råd i forhold til bildebehandling og egenskaper ved panorering kan vi jo anbefale han en plasma. Han skal jo stort sett se film og fotball, og i mine øyne ser da plasma bedre ut enn lcd. Er du ute etter design har samsung flotte modeller som blant annet ps50c7705 som kun er 4 cm tykk. Selfølgelig også et flott bilde og med alle funkjsoner du trenger i dag, ink 3D. Ellers er det verdt å nevne panasonic sine modeller, blant annet txp50g20 som gir utrolig mye bilde for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •