Hei folkens!

Er nå siste fase av bygging av nytt hus, og har plukket meg ut et rom på ca 16kvm som skal brukes til film-titting og spilling.

Ser meg nå rundt etter en storskjerm med bra bilde og fornuftig pris (helst under 10000kr). siden eg har vært stor fan av Panasonic helt siden Widescreen TV'ene kom på markedet, ser jeg selvfølgelig i den retningen først. samtidig vet eg at andre produsenter også kan hamle opp med panasonic, og fristelsen til å prøve noe nytt er påtrengende. vurderer dermed noen andre kandidater også.
Kandidatene:
Panasonic P50G20 - virker som et sikkert valg og tester viser at det antagelig ikkje blir feil, Prisen er derimot helt i toppen av budsjettet og det hadde vært gøy å hatt noen kroner til overs etter TV kjøp-
Panasonic P50S20 - billigere TV. noen som kan forklare meg forskjellen på G20 og S20 bildemessig?? godt alternativ?
Samsung PS50C535 - Svært hyggelig pris og pent utseende, men når den opp til panasonic?
Samsung PS50C7705 - Denne TV'en er egentlig for dyr, men kan kanskje få presset prisen på den litt gjennom en bekjent. Har 3D, som er et pluss, selv om eg mener eg ikkje kommer til å bruke det noe særlig. men hvis man ser bort fra 3D. er det en bedre skjerm enn f.eks Panasonic G20?
LG 60PK250 - Vel, eg måtte jo ta den med. 60" til rundt 10k hørs nesten for godt ut til å være sant! så bildemessig er det antagelig det, eller? videre tenker eg på om den kanskje blir for stor? vil antagelig sitte 2,5 - 3 meter fra skjermen. er egentlig generelt skeptisk til LG, men eg kan jo ta feil?

alle vuderte skjermer er plasma, og det er ikkje tilfeldig, liker bildet på plasma mykje bedre enn LCD og LED.

dere må gjerne komme med andre forslag til skjermer, men 10.000kr er maks av hva eg kan hoste opp for tiden!

Kom gjerne med erfaringer folkens, bor på bygda, så å fysisk reise å se på alle skjermene og få de vurdert på samme sted er vanskelig for meg å få til :-?

alle innspill mottas med stor takk! :-)