Noen som har lagt merke til dette...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har lagt merke til dette...?

Hei!
    Jeg har hatt en Samsung lcd 46c635 og syntes at spesielt på hudfarger og gresset på fotballbaner ser man at pixlene virker skarpe... uskarpe...skarpe, det virker som om de beveger seg hele tiden. Dette er jo fryktelig irriterende når man først ser det. Virker som det er bildebehandlingen som jobber hardt med bildet.

Tittet litt på Sony lcd 46NX700 og led KDL46EX700 og de virket ikke som om de hadde dette problemet. Plasmamodellen Panasonic G20E har heller ikke dette problemet, virker som om dette er mer på LCD skjermer. Er det noen som vet om Sony lcd 46NX700 og led KDL46EX700 er like bra på panorering som Samsung lcd46c 635 er...må si at 635'en var veldig bra på panorering og skarpt detaljert bilde ved hurtig bevegelse over skjermen.

Håper noen kan gi meg noen tips om LCD tv'r som ikke har skarpt uskarpt problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke bilde modus sto tvn i? Står den i Standard eller Dynmaisk så jobber bildebeandlingen ræva av seg og du fåt mange rare artifakter...

Prøv å sette tvn i FILM å gå inn i alle bilde under menyer å sette ALT til AV. Se hvordan bilde blir da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke bilde modus sto tvn i? Står den i Standard eller Dynmaisk så jobber bildebeandlingen ræva av seg og du får mange rare artifakter...

Prøv å sette tvn i FILM å gå inn i alle bilde under menyer å sette ALT til AV. Se hvordan bilde blir da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!! Jeg mener jeg prøvde alle forskjellige modusene, nå er det vel et par måneder siden jeg byttet den inn igjen til Elkjøp. Jeg ser at mange lcd skjermer har dette fenomenet...skarpt uskarpt, men på Sony sine lcd modeller i 10 000-12 000 kroners klassen virket de mye bedre på dette enn Samsung le46c635. Har sett at Philips sine lcd er veldig bra på bildebehandling og har rask responstid...selgeren på Lefdal sa at Philips hadde en av de aller beste lcd tvne på bildebehandling.

Vet du forresten om det er mulig å få tak i en panoreringstest dvd eller bluray. Skulle gjerne hatt med denne for å teste tvne skikkelig på panorering og bildebehandling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •