CES 2011 tråden - hva tror DU vi får se?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CES 2011 tråden - hva tror DU vi får se?

Nå er det jo litt under 1 mnd til CES messa som holder til i Las Vegas fra 6-9 januar, der vanligvis de største produsentene presenterer sin range for 2011. Dette gjelder jo først og fremst tver, men også blu-ray spillere, høyttalere, hjemmekino og diverse annet morro.

Hva tror DU vi vil få se i år?

Hva blir 2011s trend?

Og hva HÅPER du vi får se?

Og hvem skal dit? Avforum, hjemmekino? osv

Kjør diskusjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir selvfølgelig 3D og LED hele veien... Det vil også bli gjort et stort poeng om hvor tynne de forskjellige TV-modellene er 7-8mm o.s.v

Jeg tror også webtjenester i alt fra blurayspillere og tv blir blåst opp.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten om det rent åpenbare med større fokus på 3D og tynnest mulig tver, har jeg følgende spådommer om trendene:

Jeg tror vi vil få se langt bedre lokal dimme-teknologi og også på billigere modeller enn før.

Jeg tror vi vil få se LED-bakbelysning på svært mange budsjett-tver, da for å spare produksjonskostnader og strømforbruk (Litt som 40PFL5605H fra philips).

Jeg tror vi vil få et større fokus på skjermer uten glass i fronten, enten med kontrastpanel som reflekterer mindre, eller helt matt.

Jeg tror vi vil få se langt fler hvite, sølvfargete og andre lyse farger på skjermene.

Jeg tror vi vil få se 75" lansert til veilpriser under 50000,- ($5000).

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det blir MYE 3D, men forhåpentligvis også utvikling i bakbelyst LED med lokal dimming i enda flere soner.

Jeg tror også vi vil få se noen prototyper på større OLED tver.

OG, jeg håper av alt mitt hjerte at Samsung kommer med en ny bakbelyst LED tv med lokal dimming. Da har jeg en sikker vinner for neste års tv kjøp!

Panasonic kommer kanskje med noe tilsvarende Kuro?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer kanskje med noe tilsvarende Kuro?
    Ja, nå håper jeg at Panasonic TX-P50ZT30 kommer i sort finish og ikke bare sølv som Z1/11. Dessuten så kommer nok LG med sin 31 tommers OLED eller kanskje 40-tommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt et løst rykte om at CRT er på vei tilbake og at Nokia har bestemt seg for å gjennåpne fabrikkene sine, de skal visstnok demonstrere verdens største CRT på ikke mindre enn 107" og 866KG, skjermen skal også etter ryktene være HD-ready

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre produksjons modeller av nye prosjektorer med LCOS teknologien, ikke bare fra JVC og Sony. Både Epson og Mitsubishi har vel noe på trappene. Mitsubishi også med 3D?

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye snakk om 3dtv uten briller. Får vel se et par konseptmodeller fra et par aktører. Tror det var Panasonic som kom med den første, men nå skal visst Samsung og co ha hengt seg på.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Har hørt et løst rykte om at CRT er på vei tilbake og at Nokia har bestemt seg for å gjennåpne fabrikkene sine, de skal visstnok demonstrere verdens største CRT på ikke mindre enn 107" og 866KG, skjermen skal også etter ryktene være HD-ready
    Lurer isåfall på hvem som er målgruppen.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, og VHS med 3D er vel rett rundt svingen det og

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som har Androidtelefon så er det en app for CES: Søk etter 2011 CES på market.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har med bitterhet merket meg at TV produsentene gir fullstendig blaffen i hva jeg mener de bør lage, men jeg håper inderlig det blir i det minste noen produkter med fokus på størrelse og bildekvalitet til neste år og ikke bare mer av denne idiotiske 3D trenden.

Kanskje det også blir lansert produkter med ny teknologi, som f.eks QLED?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fan av morsomme innlegg, men nå er det å finne i hver eneste tråd og ikke sååå morsomt lenger... Så vi dropper sånne innlegg foreløpig

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tipper det blir fint lite interessante nyheter så tidlig på året hva angår projektorer og den type produkter. Sony og JVC har jo akuratt lansert sine toppmodeller, neste generasjon tipper jeg vi først hører om til IFA til høsten.

Det som jo er spennende innen projeksjon fremover er lyskilden; LED for levetid og laser for lysutbytte. Av disse tipper jeg LED blir utbredt først, mens det kanskje vil dukke opp en Hi-End-modell fra f.eks. Sony som jo satser stort på nettopp laser innen kinoprojektorer i løpet av 2-3 år. Lysutbytte på 10.000AL fullt ut kalibrert og samtidig kontrast på 100.000:1+++??

Av andre interessante ting er jo oppdaterte 3D-briller noe som kan være spennende, dagens varianter har helt klart forbedringspotensiale.

OLED tror jeg også ligger litt frem i tid, selv om det gjerne vil kunne vises en enda større prototype i år, typisk 40-50-60", men hvor interessant er vel egentlig det når dette først vil kunne leveres om 3-4-5-6 år??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ny prosjektor innen 3 måneder.
    Håper på AE4000 oppfølger eller noe som kan slå denne i bildekvalitet (med autozoom for 2.35:1).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    AE5000 blir basert på Epsons nye reflektive LCD-paneler om jeg ikke tar helt feil, men vil ligge i et helt annet prissjikt enn AE4000, trolig det dobbelte. Spørsmåler er jo uansett om Panasonic klarer å implementere det nødvendige rundt Epson-brikkene, for en del av teknologien forholder normalt Epson sine egne projektorer.

Tipper uansett at du ikke vil se AE5000 i salg før et godt stykke utpå nyåret.

...nå hadde jeg vel uansett ikke handlet en AE4000, Epsons R2000 vil jo også ha autozoom og til tross for høyere pris er dette på et HELT annet nivå bildemessig enn Panasonicen...

Vel, denne tråden kan vel lett skli ut, er vel bare å opprette en egen AE5000-tråd om en ønsker å diskutere dette videre!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har allerede meldt at de kommer med 31/32 og 40 tommer OLED på markedet i 2011, så det bør bli tøft. I tillegg vil LG garantert pushe sine nye modeller med NanoLED. megatynne skjermer med lokal dimming.
    I tillegg får vi garantert se et skred av 3D skjermer og bedre teknologi som minimerer crosstalk. Vi vil sikkert også se at terskelen for 3D klare skjermer senkes slik at innslagspunktet for teknologien kommer lavere ned i produktseriene enn i år.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn, hva tror du vil skje på lydfronten? Blir det noe nytt i år enn fler HDMI-kontakter og 10 ekstra watt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2011 recievere burde jo få bedre streaming muligheter, evt. for video også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CES - I4U News Brukbar side for CES-nytt
    LG med nye TVer og briller. Ikke noe fra Sony, Samsung og Panasonic enda.

Sikkert flre gode sider med CES-nytt (techradar.com, flatpanels.dk)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •