Sony KDL-46EX500 kalibrerte bildeinnstillinger??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-46EX500 kalibrerte bildeinnstillinger??

Er det noen som har kalibrert Sony sin tv i EX500 serien og vil dele innstillingene sine?

På forhånd takker jeg for hjelpen

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt samme TV, så jeg også ville vært takknemlig for det.

Både jeg og kona reagerte på at det fabrikkinnstilte bilde var veldig mørkt og kanskje litt blast.
    Bilde ble mye lysere og "bedre" når jeg valgte bildemodus "Dynamisk".
    Jeg finner ingen som skriver om "dynamisk" bildemodus.
    Er vi "på tryne" hvis vi synes det bilde er bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46EX500 måler meeget bra ut fra esken i FILM/KINO modus. Gråskala er nesten perfekt å det må måleutstyr til får å hente det siste. Lys/kontrast og farge justeres enkelt via test bilder. Baklys kan gjerne justeres opp for mere sprut i bilde i dagsbelysning.

Dynmaisk er helt på trynet rent bildemessig-men mange liker dette da fargene blir meget sterke å klare men vel overnaturlige

Se på blå himmel, skog/gress og sammenlign med virkeligheten så ser de fleste forskjell.

Et kalibrert bilde vil muligens oppfattes matt og kjedelig men hvis en først har blitt vant justert bilde så ser hvor feil de andre bildemodusene er. Prøv å kjøre tvn kun i KINO modus i 14 dager også gå tilbake til dynmaisk.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for tilbakemeldingen.
    Har nå hatt TV-en på bildemodus "standard" siden sist, og det er blitt "litt" bedre, men fremdeles mørk og blast bilde.
    I dag slo jeg av omgivelsesssensoren (ambient sensor) og plutselig ble bilde mye bedre (rart at jeg ikke har sett den før. Har bladd igjennom menyene maaange ganger).

Nå ble bilde lyst og friskt! Akkurat slik jeg hadde forventet meg før jeg fikk TV-en.
    Fant også en tråd (på maaaange sider) om der folk har satt opp sine anbefalinger og omgivelsessensoren er av på de fleste (alle? - ok, har ikke lest igjennom alle 110 sidene).
    Official KDL..EX500/501 Thread - AVS Forum

PS! Har aldri hatt tro på kino modus, men jeg fikk en "aha-opplevelse" da jeg så på Blade Runner på Blu-ray i kino modus. Det fungerte! Bildeopplevelsen ble bedre. Hadde jeg faktisk aldri trodd.
    Kanskje jeg nå kommer til å bruke kino modus mer også når jeg ser på TV, i og med at bilde har blitt så friskere og lysere etter at jeg slo av omgivelsesssensoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •