"Test" av DVDO iScan HD og LG MZ-42PZ45v - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    iScan HD vil vel fungere like godt på en projektor som på alt annet, forutsatt DVI inngang.

Men si hvis en har en projektor med en nativ oppløsning på 1024x720, ville en fått en bedre signal hvis en kjører HD bildesignaler i 1080p eller 720p? (Tenker da fremover med HD-DVD o.l. som gir kanskje vil sende ut signaler i 1080p fra spilleren, samtidig som en kjører en projektor som er 1024x720). Vil da projektoren's oppløsning blir overflødig?

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    iScan HD vil vel fungere like godt på en projektor som på alt annet, forutsatt DVI inngang.

Men si hvis en har en projektor med en nativ oppløsning på 1024x720, ville en fått en bedre signal hvis en kjører HD bildesignaler i 1080p eller 720p? (Tenker da fremover med HD-DVD o.l. som gir kanskje vil sende ut signaler i 1080p fra spilleren, samtidig som en kjører en projektor som er 1024x720). Vil da projektoren's oppløsning blir overflødig?
    iScan HD+ kan skalere HD materiale. Det vil si at all prosesseringen vil foregå i iScan HD+'en i stedet for i prosjektøren. Men, om oppløsningen blir overflødig, ehhhh, HD+'en vil jo renske bort de punkter som det ikke er plass til ...

Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Det var 3 forskjellige ja.....
    Nå er det 4 forskjellige !!

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en DVDO-HD som jeg har problemer med fargesynk. Når jeg ser på signaler fra min digitale satelittboks så forskyver fargene seg med 2-3 mm. Bruker scart til s-video inn til dvdo og dvi fra den til tv.Det ses best på tekst tv.

Bilder.
    slettet

Hva gjør jeg feil?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Har en DVDO-HD som jeg har problemer med fargesynk. Når jeg ser på signaler fra min digitale satelittboks så forskyver fargene seg med 2-3 mm. Bruker scart til s-video inn til dvdo og dvi fra den til tv.Det ses best på tekst tv.

Bilder.
    http://groups.msn.com/CORVETTECLUBRO...mp;PhotoID=185

http://groups.msn.com/CORVETTECLUBRO...mp;PhotoID=186

Hva gjør jeg feil?
    Jeg har samme tendensen ved S-Video, bare ikke så mye. Kan det være feil med utgangen på sat'en din? Hos meg, blir det nesten som i ditt tilfelle, med kompositt. Den er helt borte når jeg kjører komponent.

Hvis du ikke har komponent, kan du jo se på denne, RGB->Komponent "tingen". http://www.scancom.ltd.uk/products/cypress/csy-2100.htm

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette

Bilder.
    slettet

Hva gjør jeg feil?
    Har du prøvd å justere chroma delay? Husker ikke hvordan dette er på s-video, men du ser fort om dette kan justeres.

Edit: Y/C delay skulle det være. Ikke chroma.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å justere y/c delay? Husker ikke hvordan dette er på s-video, men du ser fort om dette kan justeres.
    Kan ikke justere y/c delay horisontalt :cry: . Kun vertikalt. Derfor kjøpte jeg denne
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9168
    Fikk litt forskyvning vertikalt , men det klarte jeg å stille.Funker fint nå.
    Kun klart meg med en Scart til fire phono adapte rgb plus composite, men fikk ikke kjøpt noen her i landet.
    http://www.keene.co.uk/pages/cat/jpgs/KA150S.JPG

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Supra scart til component med 4 rca (RGB + sync på composite) nr SU4480 (1m) eller SU4482 (2m).

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert ikke rette tråden, men finnes det et adapter for å koble en htpc til en vanlig 32" trinitron tv?

Altså, VGA til SCART(RGB) adapter?

DrErling

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert ikke rette tråden, men finnes det et adapter for å koble en htpc til en vanlig 32" trinitron tv?

Altså, VGA til SCART(RGB) adapter?
    Her er det en kar som har laget en :shock:

http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært morro å lest en test mellom LG MZ-42PZ45v+DVDO iScan HD og feks Pioneer PDP-435

LG+DVDO = ca 38.000
    Pioneer = ca 47.000

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller QPVision og iSCAN mot pioneer.

QPVision skal etter rykter gå over fra samsung til LG paneler i sine plasmaskjermer. Får se hva det får å bety.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært hos min hoffleverandør og sett på en QPV 42" HD og DVDO iScan HD koblet sammen. Som vanlig vanket det kaffe og kaker...

Det er ikke så lenge siden jeg så QPV'en alene, denne gangen var den nevnte DVDO boksen koblet til via DVI og kjørte hele tiden på 1024x768 på 75Hz. Ja, progresivt.

Forskjellen var enorm! Bildekvaliteten var vesentlig bedre på alle ting vi så på, stort sett DVD eller TV (satelitt via en Dreambox). Borte var støy, kun en masse deilige detaljer tilbake. Muligens var oppsettet satt opp med en del mer farge enn jeg ville ha hatt, men det er jo smak og behag.

Resultatet var i alle fall bedre enn noen andre plasmaoppsette jeg har sett, et enormt kontrastnivå, gode farger og en enorm detaljriktom. Selvfølgelig var det fremdeles mulig å se feil, f.eks. horisontal panorering kunne skape 'heng' i bildet, men DVDO boksen gjør en utrolig jobb selv med 25 Hz interlaced signaler.

Jeg har i lengre tid lurt på å bytte ut min 100 kg 36" med noe nytt. Var på nippet til å kjøpe en Sagem 50", men min stue er nok ikke egnet for noe så stort selv om jeg endelig synes bildet var ganske bra. Men nå er det ikke snakk om noe bakprojeksurr lenger, selv om plasma/DVDO sammen er vesentlig dyrere!

Ille er det jo heller ikke at leverandøren selger de to produktene i en bundle, men nå kan jeg vel ikke si mer før jeg får en advarsel. Send en PM for detaljer. I alle fall har jeg tenkt til å prute litt for å se hvor prisen ender...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Folkens.

Dette her vil da altså bli relativt billig og kjempe bra bilde?

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec
    +
    http://www.nettdata.no/no/dept_87.html
    Dette får en tot sum på: ca 28.000 (en fin fin pris om det er en GOD løsning)

Kan noen si meg om jeg burde satse på noe slikt?
    Hvordan vil dette bli i forhold til dlp bakprojeksjon?

Og en siste ting, om jeg ska bruke dette, må da feks dvd spillern min ha dvi ut eller kan jeg kjøre komponent ut av den og inn i den dvdo også gjør den det om til dvi signal og kjører dette inn i skjermen?

Marius

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en siste ting, om jeg ska bruke dette, må da feks dvd spillern min ha dvi ut eller kan jeg kjøre komponent ut av den og inn i den dvdo også gjør den det om til dvi signal og kjører dette inn i skjermen?
    Du kan kjøre komponent ut fra dvd og inn til dvdo. Fra dvdo blir det dvi til plasmaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp NTSC oppløsningsversjonen av QPV skjermen! Den du skal ha for å få et skikkelig bilde er den med 1024x768 oppløsning, altså HD versjonen.

NTSC versjonen av skjermen har kun 852x480 og det er nesten dobbelt så mange punkter på HD. Og ja, det er virkelig stor forskjell på dette.

Når du ser på en PAL DVD i 16:9 så er det 576 linjer og 576 * 16 / 9 er, ja, nettopp, 1024.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye DLP bakprojeksjonsskjermene gjør en virkelig bra jobb, det er jo snakk om en helt moderne projektor i en boks! Og f.eks. Sagem og de nye Samsung boksene har god oppløsning (1280x740) og bra kontrast.

Men man kommer ikke unna er synsvinkelen er begrenset, særlig i høyden, men også en del i bredden. Og de er fremdeles store, selv om de har blitt mye mindre enn for bare et år eller to siden. Og bildekvaliteten har blitt enormt mye bedre og prisen har falt.

For meg er en 50" TV for stor i forhold til avstand til sofa og valget har falt på en QPV 42" som skal på veggen, men den er jo en del dyrere enn DLP TV'ene.

LCD er for meg ikke aktuelt, men det går mest på størrelsen. Etterslep og slik er ikke lenger noe stort problem. Og oppløsning på LCD har jo blitt veldig bra.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurr
    Det er ikke så lenge siden jeg så QPV'en alene, denne gangen var den nevnte DVDO boksen koblet til via DVI og kjørte hele tiden på 1024x768 på 75Hz. Ja, progresivt.

Selvfølgelig var det fremdeles mulig å se feil, f.eks. horisontal panorering kunne skape 'heng' i bildet, men DVDO boksen gjør en utrolig jobb selv med 25 Hz interlaced signaler.
    Husk nå at 100% av disse panelene er native 60Hz. Alle andre frekvenser blir konvertert til 60Hz (Dette skjer i skjermens elektronikk :shock: IKKE BRA! ). Ved å kjøre PAL ut i 75Hz vil panelet produsere hakking og andre morsomme effekter ved horisontale bevegelser. Dette gjelder også for 50Hz. Dette er selvfølgelig mer fremtredende ved "billige" paneler, og det å la DVDO'en gjøre jobben, gjør som regel at resultatet blir mye bedre...

Sett utgangen for 50 Hz kilder til "nulocked -> 59.94 Hz" og du vil se store forbedringer ved horisontale panoreringer, horisontale bevegelser og horisontal rulletekst. (Alla NRK2 utenom sendetid!) (60 Hz settes til "locked 60 Hz")

Dette gjelder også for Prosjektører basert på LCD, mens for DLP bør dette tilpasses rotasjonshastigheten på "fargehjulene".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, 75 Hz er erstattet med 59.94 Hz og jeg synes at det hjalp en del.

I og med at dett er første dag med QPV 42" HD og DVDO iScan HD i heimen, syntes jeg det var på sin plass å feire med et bilde!

At Nemo ikke er helt enig med kameraet om hvilken frame som skal vises får vi fikse senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC som linjedobler

Er det mulig å bruke en pc med DVI kontakt på skjermkortet som en slags linjedobler?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •