Trenger tips til 40"-ish HD-TV (ikke 3D), maks 10 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til 40"-ish HD-TV (ikke 3D), maks 10 000

It's a jungle out there! Det må være lov å si, dere! Da er det godt at det finnes slike gode ressurser som dette forumet, med folk som har peiling.

Intro: Meg og kjæresten skal flytte sammen i februar, og vil gjerne spandere på oss en "relativt god" AV-løsning, til første gangs flytting og studenter å være (ca. 10k på lyd og 10k på TV er tanken). Lyd (høyttalere, receiver, blu-ray-spiller) tar jeg i en annen tråd når jeg har fått lest litt mer om dette. TV-en skal i utgangspunktet vare i 3-4 år, til jeg blir ferdig med studiene og vi flytter til et større bo.

Stuen er ikke så stor, se bilde. Jeg tenker derfor at rundt 40" er tingen, innspill på dette mottas med takk!

TV-en skal brukes hovedsakelig til film (både HD og ikke-HD), og også spillkonsoller (kun Wii, i alle fall i første omgang) og vanlige TV-sendinger.

Kravene:
    • God innsynsvinkel - må passe til filmkvelder med venner.
    • Ingen klare irritasjonsmomenter (f.eks. baklys/clouding, sortnivå, etc.)
    • Ikke mye lag, skal som nevnt brukes til spilling
    • Ikke ha kjempeproblem med refleksjoner, den vil som det fremgår av bildet stå ved vinduet (direkte sol er imidlertid ikke et stort problem)

Dette er uvesentlig:
    • 3D - dette kommer vi uansett ikke til å benytte oss av, og er bortkastede penger
    • Lyd - kommer som nevnt til å kjøpe eget lydanlegg
    • Design (innenfor rimelighetens grenser, regner med "ingen" TV-er på markedet har dette som et stort problem)

Har undersøkt litt, og det virker som om Panasonic G20 er et godt valg, evt. Sharp LE705 på LCD-fronten. Alle tips og erfaringer mottas med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil så absolutt anbefale deg en skjerm på minimum 50" eller større når dere sitter så langt unna veggen/skjermen som dere blir å gjøre.. Selv sitter jeg 3,5m unna en 60" og syns dette er helt passelig, hadde 40" før og det var ikke noen særlig å titte på når man sitter så langt unna.. 60" i full HD får du helt ned i 10.000kr., stikkord: LG 60PK250 (men har endel refleksjoner) ;-)

Og etter de kravene du ramser opp så er det plasma du vil ha!

Newcomer MiSP sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alvorlig? Hjemme hos kjæresten min har de 42" og sitter ca. 3 meter unna, og det er helt greit, har ikke tenkt over at det er lite! Blir ikke kinofølelse, det er klart, men det er vi ikke på jakt etter heller (kommer sannsynligvis til å gå for et godt stereo/2.1-anlegg, og ikke halvgodt surround). Dessuten må også sendinger i ikke-HD (og spill på Wii-en) se bra ut, og det kan vel bli problematisk om TV-en blir for stor?

Og jeg vil ikke bare ha full HD, jeg vil ha god bildekvalitet også, og da må man gjerne fire litt ned på størrelsen?

Og husk at fra de 3-4 metrene over kan du sikkert trekke en meter ettersom verken vi eller TV-en er plassert i veggen. :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •