Samsung le46c755.En kjapp brukererfaring.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung le46c755.En kjapp brukererfaring.

Fikk for en uke side erstatning for min defekte m4061 samsung,og tenkte å skrive kjapt om de første inntrykkene.

Valgte å legge litt imellom og gå opp til en 46’ 755 lcd fra 40c655.
    Har ikke lest en eneste test av samsung sine 6/7 serie lcd i noen blader i disse LED tider, men den har fått bra omtale på diverse nettsteder.

Samsung LE40C750/ LE46C750 3D TV Review: 200Hz LCD HDTV

Flott tv med den nye 4 benede foten som samsung har på noen av sine led tv’r.
    Nokså standard fjernkontroll, litt kjedelig, kunne godt ha tenkt meg den som følger med 8 serie led.
    Belyste knapper er bra, men savner picture mode knappen fra den gml fjernkontrollen, og source knappen er plassert helt i toppen ved av og på knappen, teit valg av plassering.
    Har foreløpig kun kalibrert movie mode, de andre bildemodusene har jeg kun justert litt på lys styrken.
    På movie mode brukte jeg innstillingene som ble brukt i hdtv test, samt litt småjusteringer etter egen smak. En Spears and Munsli bd disk er på vei.

Input lag:
    Her går det mest i fifa og dirt 2, har ikke merket noe lag verken på vanlig eller game modus.

Bilde:
    For meg et bilde knall, sort er sort og fargene er meget bra. Movie mode med hdtv sine innstillinger føltes litt blass ut med en gang, men om man flikker litt frem og tilbake mellom de forskjellige modusene ser man kjapt at det er ganske så riktig.
    Hadde en gml dekoder fra CD med scart,og bildet var overraskende bra , spesielt la jeg merke til påpp og rokk med Erlend og Steinjo var veldig bra, mens eldre sit com på tvnorge var noe mer kornete. Dette er ikke tema lenger da jeg kjøpte en hd dekoder i helgen. Skarpt og fint hele veien.

Skjerm:
    Blank, men langt fra så ille som mange med glassflate, semiblank vil jeg kalle det, nesten ikke gjenskinn når bilde kommer.

Feil:
    2 ting som er en smule irriterende på denne tv’n er at den hvert 5/10 minutt hakker(når man ser på film). Det er akkurat som om den ”bygger” seg opp, og må slippe ut litt ”trykk” og da hakker det. Spesielt i scene skifte i filmer .
    Det varer kanskje et nano sekund, men det merkes og da legger man merke til det hele tiden.(i hvert fall jeg) . Som en liten handlevogn bulk i bilen.

En annen ting er hva jeg tror man kaller banding. Det er noen loddrette og vannrette linjer i skjermen som er godt synlige på sterke ens fargede bilder og lyse(f.eks himmel) bilder ved panorering.
    F.eks når Eva drar en super low pass over Wall e etter deres første møte, og på Norges energi sin strøm reklame som har en helt gul bakgrunn. Har lest at en lcd trenger noen timer så vi får gi den noen dager til og en runde med spears and munsli før vi klager.( Det ene bildet er photoshopet lit for å fremheve linjene)

YouTube - Samsung game mode le46c755 lcd

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott brukererfaring.

MEN, jeg har en LE55C675 (så og si samme tv bortsett fra 200 hz og 3d) og jeg har absolutt ingen form for banding, og av det jeg ser på bildene så har du stillt baklyset aaltfor høyt. Baklys burde ligge på 5-8 maks, da får du i tillegg et sortnivå som er i toppklasse

Hakket i bildet hvert 5-10 min har jeg også av og til, men hvertfall for meg har ikke det noe å si og ikke noe jeg tenker over siden det er såpass sjeldent og er som regel bare et lite "hopp" i bildet...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde ned til 5 nå, hadde 8. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstilinger

Hei jeg har også denne tv men sliter med innstillingene har prøvt diverse innstillinger fra forskjellige forum men får ikke et bilde til å leve med.

Naturprogrammer: supert
    Vanlig tv: ok
    Film: bildet ser kunstig ut får ikke rette filmfølelsen. (står i film modus skarphet 0) denne tv er oppgradering fra min Panasonic pv70. er det så stor forskjel fra plasme til lcd eller er det oppløsningen som gjør det.(synes bildet er kunstig også på dvd) har stillt i en uke nå og blir ikke fornøyd med tven.
    Kona nekter å se film på tven pga at det ser ut som såpeopra serie.

Noen som har opplevd lignende med overgang fra plasma til lcd.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv denne fra HDTVtest.co.uk

Mode: Movie
    Backlight: 4
    Contrast: 90
    Brightness: 44
    Sharpness: 0
    Colour: 50
    Tint: 50/50

ADVANCED:
    Off
    Off
    Shadow 0
    Gamma +1
    Colour Space: Custom
    10p WB: On
    Flesh Tone: 0
    EE: Off

Colour Space:
    Red: 54 0 0
    Green: 21 20 0
    Blue: 6 14 57
    Yellow: 50 39 0
    Cyan: 24 33 53
    Magenta: 55 12 55

White Balance:
    26 24 25
    15 28 17

10p WB (will probably be no use for other units):
    1: 1 -1 -5
    2: 0 0 0
    3: 0 1 1
    4: 0 -1 2
    5: -1 -1 2
    6: 2 -3 0
    7: 0 0 -1
    8: 0 0 0
    9: 0 -3 8
    10: -1 -1 1

Picture Options:
    Colour Tone: Warm2
    Size: Screen Fit
    DN Filter :Off
    MPEG filter: off
    Motion PLus: Custom (10/0)

NB: Legg til følgende: shadow detail +1 og gamma + 2. Det ga meg vesentlig bedre detaljer i det sorte. Dette kan dog variere fra panel til panel

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse instillingene( HDTVtest.co.uk) kjører jeg på også, med noen personlige klikke opp eller ned på noen av de mange justeringsmulighetene for å tilpasse film modus til stua. Kjørte med litt mye baklys som nevnt kanskje (8) Satt det ned til 5 så får vi se hvordan shutter island ser ut i dag.

At det ser ut som en såpeserie er jo betegnelsen for vanlige tv sendinger når
    motion pluss står på fullt. Ser litt rart ut ja.

Sett dette på Motion Plus: Custom og deretter 10 / 0.

Selv bruker jeg ps3 som blu ray og har satt filmvisning til dette:

"BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)"

This setting pertains to how your PlayStation 3 outputs video refresh rate for Blu-ray content. For the most fluid, cleanest picture, Blu-ray delivers video at their native 24 frames-per-second, which eliminates common playback issues at higher framerates, such as 60 Hz and 50 Hz. Most current-generation TVs support 24 Hz playback, but if you are unsure whether or not your display is capable of displaying at the native framerate, select "Automatic." This allows your PlayStation 3 to automatically detect the framerate and display rate of your setup.

Regner med at dette gjelder for andre spillere også, Prøv det.

Håper dette hjelper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •