LG 42" Plasma - røde prikker...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42" Plasma - røde prikker...

Hei, jeg har en LG42" plasma, ca.4 år gammel. Når skjermen / bilde er mørkt, er det mange røde prikker på skjermbildet (de står ikke stille.....). Spesiellt i nedre del av skjerm. Hva kan dette være? er TV'n klar for bytte?

takker

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg reklamert på skjermen der du har kjøpt den, da den er under 5 år. Dette vil bli fikset på reklamasjonsretten din mest sannsynlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Var jeg deg ville jeg reklamert på skjermen der du har kjøpt den, da den er under 5 år. Dette vil bli fikset på reklamasjonsretten din mest sannsynlig.
    OK, da får jeg ta turen til Expert...

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det samme nå, men når jeg trykker på osd til forforsterker er skjermen helt fin. Noen som vet hva som kan være årsaken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Jeg opplever det samme nå, men når jeg trykker på osd til forforsterker er skjermen helt fin. Noen som vet hva som kan være årsaken?
    Tror det er det samme problemet som har oppstått på noen samsung og panasonic-modeller. Det virker som om det er de cellene som er mest "svekket" dette skjer med, og noen verksteder har derfor forvekslet dette med innbrenning og forsøkt å legge skylda over på brukeren.

Jeg tipper de stedene du ser disse røde prikkene er spesielt i områder der undertekster har vært og i hjørner der kanallogoer har vært. Grunnen til at du ikke ser det i noen tilfeller kan være at det er forskjeller på lysstyrken på bildet som trigger om det skjer eller ikke. Veldig ofte kan dette visstnok fikses med en spenningsjustering internt i tv-en, men det må gjøres av tekniker. I andre tilfeller byttes panelet eller tv-en krediteres.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme skjer med pappa sin "reserve" Panasonic plasma fra 2008 som jeg bruker her. 4 år gammel og jeg la merke til røde prikker nederst i høyre hjørne, men gikk bort etter jeg slo av og på. Har bare dukket opp engang siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •