LED vs Plasma - Mine erfaringer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Babelfisken
    Pr i dag er det ingen grunn til å generellt skille mellom Plasma og LCD koblet til PC.
    Man bruker selvsagt HDMI og passer på at man ikke har overscan eller liknende. Det er ingen ting jeg kan komme på som skulle tilsi at Plasma bildet på noen måte skulle være dårligere enn LCD/LED.
    Dersom man opplever dårlig kavalitet er det snakk om feil instillinger eller signalfeil eller en veldig dårlig implementasjon på akkurat den modellen. Min 2 år gamle HD plasma er akkurat like stabil, flimmerfri, skyggefri og innbrenningsfri som en hvilken som helst LCD og det skulle da bare mangle. Faktisk er det min hovedkilde ettersom Madiaportal kjører på denne med Satelittkort i.
    Det er nok ganske mange som vil være uenig i den påstanden, meg selv inkludert. Det er selvfølgelig veldig mye som kan tilsi at det er forskjeller her da dette er tre helt forskjellige teknologier på å gjenskape et bilde. Jeg er storfornøyd med min plasma, men savner egenskapene jeg fikk fra LED/LCD på PCen. Nå vet jeg ikke hvilken modell du har og kan derfor ikke uttale meg om hvordan du opplever dette i din stue, men jeg har erfaring fra Panasonic og Samsung modeller og har hatt både LED, LCD og Plasma her i stua samtidig for få uker siden og det var svært stor forskjell i bildekvalitet på PC. Dette går primært på lysstyrke og klarhet, men den modellen jeg har nå sliter også med skygging som kommer veldig godt frem ved PC bruk.. Alt kjøres via HDMI. Ingen plasmaskjermer er "innbrenningsfri", men problemet er sterkt redusert de senere årene og jeg ser selv ikke dette som et stort problem lengere.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet plasma, lcd og led i butikkene.
    Plasma har helt klart det beste bildet
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er synd er at nesten alle LCDer som står i butikkene er EDGEled og ikke bakgrunnsled, det har nå BETYDELIG mye å si på bildekvaliteten, spør du meg! Alt skal jo være så tynt og jalla nå for tiden.......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt om jeg skal gå for prosjektor (epson 3200) på 92'' lerret, eller en stoooor TV. Da er PS63C7705 veldig aktuell for meg som alternativ.

Hva er erfaring med plasma og spilling (PS3). Vil problemene som nevnes her med PC bruk bli enda tydligere på et raskt spill?

Hvordan vil dette ev være i sammenlignet med en prosjektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man kjøpt PS63C7705?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har gått ut av prod. og erstattet av PS64D8005.
    Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 - Elkjøp
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på det som står i første post fortsatt er gjeldende?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittelen og observasjonene er høyst subjektive og generelle spør du meg.

Plasma Vs LED? plasma teknologi er jo ikke bare én ting fra én produsent. Samme gjelder LED skjermer. Som jo egentlig er LCD panel med LED lys fra sidene eller bak. Med de mange variantene og produsenter som nå er.
    Kan ikke ta sånnt seriøst, det blir som å si Diesel Vs. Bensin også liste en Daihatsu charade 1.3 bensin Vs. En BMW 320 Diesel. Eller noe annet, også trekke en konklusjon mellom de to drivstofftyper. :-D

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Tittelen og observasjonene er høyst subjektive og generelle spør du meg.

Plasma Vs LED? plasma teknologi er jo ikke bare én ting fra én produsent. Samme gjelder LED skjermer. Som jo egentlig er LCD panel med LED lys fra sidene eller bak. Med de mange variantene og produsenter som nå er.
    Kan ikke ta sånnt seriøst, det blir som å si Diesel Vs. Bensin også liste en Daihatsu charade 1.3 bensin Vs. En BMW 320 Diesel. Eller noe annet, også trekke en konklusjon mellom de to drivstofftyper. :-D

.
    hehe.. jeg ser den, men som du sier så er det forsatt fakta sånn generelt og det var egentlig det jeg var ute etter siden det gir en viss peke pinn på hva man skal velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost - sorry!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant tråd - det sikkert 4 år siden jeg har vært på avforum.
    Den gangen gjaldt det Pioneer Kuro-serien, også plasma. Jeg har den ennå og er utrolig fornøyd med bildet - både til film og PC (mediacenter).
    Artig å lese at plasma fortsatt gjør det bra - noe jeg alltid har ment at den kommer til å gjøre grunnet teknologien som gjør bildegengivelsen mer naturlig.

Heia Plasma!! Jo større jo bedre...

PS! Hva regnes som kongeskjerm i dag?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •