Samsung TV nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung TV nettverk

Prøver å få til internet tv på min nye PS50C7705. Når jeg har kabel rett fra modem til TVen går det fint, men når jeg tar kabel inn i en trådløs ruter og så videre med en ny kabel så får ikke TVen tilgang eller noe sånt. På forbindelsestesten kommer den til Kobler til Gateway.. Hvordan kan jeg fikse det?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må en tur inn i ruteren din og se om den konfigurerer og deler ut IP skikkelig til tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pc er lettere å feilsøke med enn tven.

Om du har en laptop så plugg ut kabelen fra tven og inn i laptopen. Se om du da får nettverks tilgang.

Jeg mistenker også det Alastor er inne på, at den trådløse rutern ikke deler ut adresser (dhcp server er ikke aktivert)

Siden det fungerer når du kobler rett i modememet så er enten
    a. modemet er et rutermodem og har dhcp server på lan siden. eller
    b. du har et bridget modem, og mottar ip adresser rett fra ISP. (offentlige adresser)

Dette finner du ut ved å sjekke hva slag adresser du mottar på pc når du kobler rett i modem. Starter adressen på typisk "192.168" eller "10.0" så er du bak et rutermodem. Da trenger du ikke bruke WAN porten på den trådløse ruteren, men koble kabel mellom LAN på modem og LAN på trådløs ruter.
    Da vil den trådløse ruteren fungere som et rent aksesspunkt, og ikke som en ruter, da vil også dhcp requests gå videre til rutermodem og du vil motta ip adressene derifra.

For å sjekke hva slags adresser du får på pcen:
    Trykk windows tast (med flagget) og "R" samtidig, dette bringer opp "kjør" menyen. Skriv "cmd" og trykk enter, nå får du opp en kommandolinje, her skriver du "ipconfig"og trykker enter. Da vil du få opp nettverksdetaljene maskinen har blitt tildelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •