17" - 20" LCDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

17" - 20" LCDTV

Hei! Jeg skal ha et lite LCD-TV. Noen formeninger om hva som er bra? Hva bør jeg se etter? Pris er av betydning...

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha trålet rundt i butikker i sommer så endte jeg opp med en 26" skjerm fra Samsung. Den hadde sammen Philips det beste bildet.
    Fikk via kontakter spesialpris på Samsung, så det var utslagsgivende for valget.

Philips mangler på dagens modeller i 17-26" klassen dvi-hdcp og komponent video. Men om det kun er til TV titting er dette ikke noe å henge seg opp i.
    Der var samsung bedre utrustet med dvi-hdcp.

En 17" widescreen får du får under 7000kr.
    Men sjekk prisene rundt om. De endres nesten fra dag til dag,
    da konkurransen mellom de ulike kjedene er stor.
    Philips skifter for tiden ut modellene sine, så det er mulig du kan gjøre et godt kjøp på en utgående modell.

Roger

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte nye modeller fra Philips kommer med DVI...

-Kjetil-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lcd-tver i den størrelsen er litt vanskelige. Widescreen-modellen kommer kun i størrelsen 17". Neste hakk opp er 22". 4:3 modeller finnes kun i 15". Neste hakk opp er 20".

Widescreen-tver på 17" blir egentlig alt for smått. Høyden på disse er ekstremt lite (ca 20 cm) og skal du se 4:3 materiale på en slik tv får du et bilde som tilsvarer en 14" (faktisk enda mindre).

Det som finnes av "4:3" tver i størrelsen 17-19" er egentlig 5:4 tver. For å være mer spesifikk er det dataskjermer tilpasset oppløsningen 1280x1024. Disse er egentlig ikke så alt for godt egnet til tv-titting.

Samsung har noen 5:4 modeller på 17" som kunne være interessant å ta en titt på, men desverre finner jeg ingen norsk forhandler som fører disse. Den eneste Samsung modellen på 17" jeg har funnet er modellen SM710MP som jeg egentlig tviler litt på kvaliteten på..

Dersom du har lyst på best mulig bilde er det Philips 17PF9945 som gjelder. Dette er en 17", desverre widescreen. Ellers har den alt av utstyr og at det er en matchline tv sier litt om kvaliteten. Kan du leve med widescreen ville jeg absolutt ta en titt på denne og ettersom Philips er i ferd med å bytte ut modellene sine er det rom for pruting også..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •