Lg 47le730n

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54

Tråd: Lg 47le730n

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 47le730n

Kan ikke se at noen skriver noe om denne tv'en fra LG, er det noen som har erfaringer med denne: LG 47LE730N LED TV | Hi-Fi Klubben

Virker jo som en bra pris på en veldig lekker 47" LED tv med "dynamisk edge LED" teknologi.

Har ikke peiling om dette er noe bra greier, men håper at noen har erfaring med denne modellen. "WAF" er ihvertfall skyhøy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai denne ser bra ut ja, og meget bra waf hehe. Håper noen kan komme med nyttig info Finner ikke mye på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også begynt å sikle litt på denne tvèn. Er det ingen som har noe å fortelle om den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,kjøpte tv til både kjellerstua og stua selv for ikke lenge siden og var noen turer innom flere butikker og Hifi klubber her i Oslo og så på denne tven et par ganger men ble veldig tvilende siden det var en del clouding på begge tvene jeg så men tven så bra ut ellers men litt for mye clouding for min del.
    Gikk for denne til stua....
    Philips 46PFL5605H 46" LED LCD-TV 100Hz. 1920x1080, 3x HDMI, USB, Net TV, MPEG4 - Netshop
    Ikke mye ekstra på denne tven men Full led på denne tven gjør at bilde er veldig imponerene og ingen clouding:razz:

Kostet litt mer men kjøpte denne til kjellerstua... SAMSUNG UE55C8705 LED TV | Hi-Fi Klubben

Veldig fornøyd med begge tvene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble tvèn kjøpt inn.
    LG47LE730N, jeg lånte instillingene fra lg47LE8500 som et utgangspunkt og det fungerer overraskende bra.
    Helt super tv, med knallfint bilde. Så får vi se hvilke instillinger den ender på til slutt:

Energy Saving OFF
    Picture Mode ISF Expert 1
    Backlight 38
    Contrast 85
    Brightness 58
    H Sharpness 49
    V Sharpness 48
    Color 56
    Tint G7
    True Motion OFF
    LED Local Dimming OFF
    Color Tint
    Red 1 7
    Green 3 9
    Blue -13 12
    Yellow -2 -1
    Cyan 3 -11
    Magenta -3 0
    Dynamic Contrast OFF
    Noise Reduction OFF
    Digital Noise Reduction OFF
    Black Level LOW
    Real Sinema OFF
    Color Gamut STANDARD
    Edge Enhancement OFF
    Color Filter OFF
    Color Temp WARM
    GAMMA 2.2
    Method 10 Point IRE
    Pattern OUTER
    White Balance Settings
    IRE Red Green Blue
    100 10 7 -50
    90 2 15 -24
    80 -3 16 -31
    70 -5 12 -25
    60 -7 8 -26
    50 -7 7 -22
    40 -10 3 -20
    30 -6 2 -16
    20 -6 -1 -12
    10 -5 -5 -6

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gått til innkjøp av denne tven nå, LG47LE730N, og venter spent på å få den i morgen

Thion; fornøyd så langt med tven eller er det noe å utsette på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke mye å utsette på tvèn, den har litt missfarging i et lite felt helt nederst, som bare er synlig på helt mørke bakgrunner. Det viste seg at tvèn ikke har siste software/firmware så jeg har fått ny på fil som jeg skal legge inn i kveld. Så får vi se om det fikser problemet.
    Innstillingene jeg la ut over her ga et litt for grønt bilde, så jeg må stille litt mer og kan godt legge ut nye innstillinger når jeg er ferdig.

har forøvrig bestilt dvd og utstyr for bedre korrigering av bildet.

Minner forøvrig om at jeg har gått fra tjukktv, så for meg er bildet helt fantastisk i forhold :-)
    Har derfor ingen referanser til andre flat-tvèr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell gjerne også om dine erfaringer med tvèn og evt. innstillinger du er fornøyd med.
    Og gratulerer med ny tv :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt denne tv´n selv og venter spent på å få den i posten. Hvordan er denne å henge på veggen? Hvor langt fra vegg må den ca. henge for at HDMI og toslink skal få plass? Interresant å utveksle erfaringer her. Skal gi mine erfaringer når min er testet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker da jeg ikke har hengt opp min enda, men den har 1 stk hdmi, 1 jack ut, og 2 stk usb in som er innfelt og sideveis, så om du klarer deg med disse så bygger ikke dette noe som helst.
    Jeg bruker i dag optisk ut fra tv til anlegget, men den dagen jeg henger opp tvèn så kommer jeg nok til å bruke optisk ut fra hd-boksen i stedet. Eneste grunn til at jeg bruker optisk ut fra tv i dag er at da er det en og samme inngang på forsterkeren uavhengig av om jeg har lyd fra tv, hd-boks 1, eller 2 og dvd. Så da slipper jeg å svitche på anlegget avhengig av hva jeg skal se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også investert i denne LGen, så da er vi en liten gjeng allerede. Ser virkelig frem til å motta den, høyst sannsynlig i morra.

Vil samtidig sende en takk ut til alle som bidrar på forumet. Til tross for at vi skriver 2011 så er dette faktisk min første flatskjerm. Jeg har lest meg kraftig opp på emnet, og da har spesielt dette forumet vært utrolig gunstig. Så mange erfaringer og mengder med knowledge deles her, takk til dere alle.

Når LG47LE730N ble tilbudt til 8495,- på komplett.no så gikk jeg for den. Nå er den forøvrig kjørt ned til 7990,- på samme sjappe, så til de av dere som vurderer å kjøpe den veit dere hvor dere skal kikke. Hi-Fi Centret selger den til 9990,- mens mpx.no fortsatt krever 10.990,-.

Knall om dere deler innstillinger som funker etter hvert som de dukker opp, jeg vil i alle fall rope ut om jeg finner noe lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått tv'n og er kjempefornøyd med design og bilde. Må selvfølgelig endel fikling med instillinger til før man blir kjent med den. Thion: Du nevner at du har misfarging nederst på skjermen. På min skjern er det et lite område nederst midt mellom venste hjørne og LG logoen som virker feil belyst ved svarte/mørke bilder. Detter er et hvit/grønt men veldig svakt lys. Virker nesten som om noen av diodene i det området lyser kraftigere enn resten av skjermen ved mørke bilder. Dette er ganske irriterende siden jeg legger godt merke til dette nå som jeg vet det. Er dog ikke sikkert at andre ser dette så godt ved første øyekast. Noen som vet hva dette kan være og om det kan fikses?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne feilen du beskriver er eksakt det jeg har på min tv også. Jeg har ikke hørt noe fra Lg-support enda etter at jeg sendte mail om at oppdateringen de sendte ikke virker. Oppdateringen går til 50% deretter sier den korrupt fil..kunne ikke oppdatere osv..

Jeg har vært borte i hele dag og forventet et svar nå i dag, men jeg får ringe dem i morgen.

Og, du har helt rett, det syns bare på mørke bakgrunner, men når man først har lagt merke til det osv....Sånn skal det jo ikke værra :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ringt LG, men han som svarte meg der kunne ikke gi meg noe godt svar på problemet. Han sa jeg måtte ta kontakt med Komplett dersom problemet ble plagsomt. Har ikke snakket med de enda. Thion: Har du fått svar fra LG, eller har du funnet ut noe mer? Hos meg virker det til at misfargingen kanskje ikke vises like godt på sort lenger, men at den nå vises noe på hvitt også. Vanskelig å si om det har forandret seg da jeg har endret litt på instillingene og i tillegg hengt tvn på veggen slik at innsynsvinkelen er forandret. Har dog hat folk på besøk som ikke greier å se misfargingen. Klarer det faktisk ikke selv heller alltid. Men er det mørk i rommet ser jeg det. Det er mer irriterende, enn problematisk. Men det er jo en ny tv, og som du sier; Sånn skal det jo ikke værra! :-)

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere fått noen løsning feilene dere beskriver? Jeg har erfaring fra andre type produkter som benytter LCD at felter med missfarging kan skyldes varme. At det på baksiden er plassert en chip eller annen komponent som blir varmere enn resten av kretsene.

Jeg er fristet til å kjøpe denne og ser 47LE730N nye pris nå er 9k. mpx har den som ukens til 8, samme som komplett hadde den for 2 uker siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thion
    Jeg har ikke mye å utsette på tvèn, den har litt missfarging i et lite felt helt nederst, som bare er synlig på helt mørke bakgrunner. Det viste seg at tvèn ikke har siste software/firmware så jeg har fått ny på fil som jeg skal legge inn i kveld. Så får vi se om det fikser problemet.
    Innstillingene jeg la ut over her ga et litt for grønt bilde, så jeg må stille litt mer og kan godt legge ut nye innstillinger når jeg er ferdig.

har forøvrig bestilt dvd og utstyr for bedre korrigering av bildet.

Minner forøvrig om at jeg har gått fra tjukktv, så for meg er bildet helt fantastisk i forhold :-)
    Har derfor ingen referanser til andre flat-tvèr.
    Hei Thion

Jeg har akkurat faatt den samme TVn og provd dine innstillinger. Som deg opplever jeg og at bildet er litt for gront. Har du faatt justert dine innstillinger, og eventuelt kunnet poste de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare clouding dere merker da? Det er spesielt typisk på Edge-LED.

Her er eksempelbilde fra en Samsung (clouding i alle fire hjørner):

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl hatt TV-en i noen uker nå, har gjort mitt ytterste for å lokalisere feilen som beskrives over - uten å lykkes.

Bildet er helt nydelig på LG 47LE730N. Synes den er et flott møbel også. Den bygger bare 3 cm, så det går naturligvis litt ut over lydleveransen, men nå skal jeg kjøpe en soundbar som vil passe brille til min lille stue.

Hvis noen har funnet innstillinger som sparker rompe så må dere gjerne rope ut. Er fortsatt på eksprimenteringen der, det eneste som er sikkert er at denne TVen virker som et fantastisk kjøp per dags dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke fått svar på noen av henvendelsene mine på mail etter at software nr 2 som jeg fikk tilsendt feilet i oppdateringen.
    Jeg har også vært bortreist så jeg har ikke fått fulgt det opp videre, jeg skal ta et bilde av tvèn for å vise hvordan den ser ut.

Innstillingene jeg nå har kan jeg godt legge ut, men for øyeblikket surrer fruene på tvèn så om jeg henter frem menyen for å notere ned tall nå så blir det nok protester :-)

Tar det etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy Saving OFF
    Picture Mode ISF Expert 1
    Backlight 30
    Contrast 70
    Brightness 50
    H Sharpness 45
    V Sharpness 45
    Color 54
    Tint R2
    True Motion OFF
    Dynamic Contrast OFF
    Noise Reduction OFF
    Digital Noise Reduction OFF
    Black Level LOW
    Real Sinema ON
    Color Gamut BT709
    Edge Enhancement OFF
    Color Temp WARM
    GAMMA 2.2
    Method 10 Point IRE
    Pattern OUTER

Jeg har kjørt på dette en stund, og er meget fornøyd :-)
    Kommer med fargeskalaen også, men det var dette jeg rakk før neste program.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •