Lg 47le730n - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54

Tråd: Lg 47le730n

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har dere prøvd Serviio?

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    firmware versjon 3.20.19 her også

Problemet jeg hadde med Nero var at den til slutt ikke publiserte noenting da den stod og rappa all CPU kraft til å gjøre 'ingenting'. Men serveren kom opp på listen. Men som sagt jeg måtte repetere knappesekvens på TV'n 2 ganger.

3 forslag til feilsøking.

1: Kan du se media publisert på DLNA serveren i andre enheter. F.eks i Windows mediaplayer på en av PC'ene? Man finner den under 'Andre biblioteker' i mediaplayeren.
    2: Kan du se media tilkoblet USB minnepenn? Man bruker samme meny på TV til til å aksessere USB. USB vil ta presedens og evt DNLA-servere vil da ikke være tilgjengelig når USB porten har media montert.
    3: Om 1 er positiv sjekk at TV'n har IP adresse i samme subnett (ip range) som server?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG 47LE730n / HB405SU / Telenor IPTV : oppsummering

Har nå testa ut TV'n.

Oppsett og utstyr:

LG HB405su - hjemmekino 5.1
    LG 47le730n - TV (TV-høyttalere OFF)
    Telenor IPTV - HD PVR dekoder

IPTV -> TV:hdmi1
    HB405SU -> TV: hdmi2
    TV Optisk ut: -> HB405SU optisk inn

TV:
    Fremdeles ingen DLNA som fungerer.
    Men, jeg har kopla toslink/optisk ut, kan spille VOB fra TV'n med digitalt ut,
    de kodekene TV'n støtter. Kommer ut i sitt format som TV'n støtter.
    Så jeg får surround ut. :-)

Fikk meg endelig HB405SU, de fungerer bra sammen.
    HB'n tar inn optisk lyd perfekt, og spiller av selvom jeg bruker TV'n, og TV'n forstår at HB'n vil ha lyden. Fjernkontrollene fungerer sammen, på sett og vis.
    HB'n har en unik og utsøkt DLNA-støtte. Det betyr at jeg avinstallerte all
    DLNA-server apps'ene;

har jo full XP-deling fra alle root-drives på alle PC'er, og fikk kontakt med ALLE PC'er *uten* dlna-servere. :-) Snakk om greier, dere. Slik skal det være.

Lyd fra IPTV boksen går via TV'n, vet ikke hva som er PCM eller digital lyd-sendinger fra forskjellige kanaler. Noen som vet? Jeg fikk vel bare stereo...
    Skal prøve med optisk mellom IPTV og HB405su imorgen...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wishmasterkk
    Har nå testa ut TV'n.
    HB'n har en unik og utsøkt DLNA-støtte. Det betyr at jeg avinstallerte all
    DLNA-server apps'ene;

har jo full XP-deling fra alle root-drives på alle PC'er, og fikk kontakt med ALLE PC'er *uten* dlna-servere. :-) Snakk om greier, dere. Slik skal det være.
    Ikke sikker på om jeg følger deg. Du sier HB'n har utsøkt støtte for DNLA, men har avinstallert serverne?? DNLA er er standard som inkluderer beskrivelse på hvordan servere skal publisere seg på nettverket og hvordan klienter kobler til og hvordan dem skal snakke sammen. Samt en veldig begrenset liste over anbefalte mediaformat og oppløsninger som skal være søttet.

Jeg er enig at det enkleste er å konfigurere slik at en kan lese media direkte fra nettverksdisker (SMB). Burde være en enkel sak for LG å implentere i ny firmware til denne TV'n da den allerede kan montere USB disker og har nettverksfunksjonalitet og app's.

Den store fordelen med å republisere media over DNLA er at serveren kan gjøre 'real time transcoding' på mediafilene. Dermed slipper man manuelt recode media slik at det passer til den aktuelle mediaspilleren man ønsker spille av på. Jeg måtte recode en del filer da jeg knotta med Nero og denne LG TV'n da Nero ikke har transcoding. Med TVersity publiserer jeg nå utvalge mapper fra nettverkdisker fra andre filservere. Dette gir også større valgfrihet når det gjelder katalogisering av media.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DLNA i TV'n.

Jo, jeg mente, at jeg avinstallerte alle DLNA-spesifikke "servere", slik som Nero Home og alt sånt.

Jeg kjører bare (Network File System/Sharing)/ren deling fra XP.
    Alle brannmurer er slått av fra starten av, og jeg har tilgang til alle PC'er fra HB'en. Men TV'en vil ikke tilkjenne seg at den er DLNA-kompatibel, virker det som.
    Jeg greidde å reverte tilbake til "original firmware" v3.0.6 eller no', og prøvde;
    men fremdeles ikke ville tilkjenne seg DLNA kompatibelitet.
    Dette var mens jeg kjørte Nero Home4, Wildfire, Tversity.

Alle IP adresser kjøres ifra router'n, alle er innen samme range, subnet, og sånt.

Jeg er så skrå sikker på at setup'n teoretisk er helt perfekt; og at det er TV'n som nekter meg godsakene ... (høres akkurat ut som kona ...)

Du bruker vel ikke USB-Wifi dongle-greia vel? Den bruker ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Har dere prøvd Serviio?
    Huff, har nesten gikk opp DLNA greiene på TV. Men jeg får vel gjøre et
    forsøk til ;-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker vel ikke USB-Wifi dongle-greia vel? Den bruker ikke jeg.
    Kablet nett her også.

Om du føler deg trygg på nettverksoppsett og TV'n kan vise YouTube videoer ville jeg først testet DNLA server med andre enheter enn TV'n. Først etter at du har bekreftet at server faktisk er satt opp riktig ville jeg kranglet med TV'n igjen - om du finner behov for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd Serviio?

Weee... Tusen takk for tips!
    Funka ett fett med èn eneste gang! :-)
    Nå sitter gutten og ser Donald fra kjøkken PC'n mens jeg lager fløyelsgrøt til han! :-)

Morsomt! Tusen takk for hjelp.

Men AVG kom med en viruswarning på programfila til Serviio'n da jeg lagret en innstilling ... (?) Antok at det var iorden siden du bruker'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl
    Kablet nett her også.

Om du føler deg trygg på nettverksoppsett og TV'n kan vise YouTube videoer ville jeg først testet DNLA server med andre enheter enn TV'n. Først etter at du har bekreftet at server faktisk er satt opp riktig ville jeg kranglet med TV'n igjen - om du finner behov for det.
    Fikk tips om Serviio som du sikkert ser. Hva er gæli' med de andre DLNa serverne? Eller er det kanskje XP'n min? Ikke vet jeg hva som ligger i bakgrunnen, men det virker som om Serviio har skrikt høyest om hvem som er DLNA server.

HB'en har visst (som du har nevnt) basert seg på SMB i Linux'n... (og jeg foretrekker det på den måten...)

Rare greier. Har ikke forandret på noe oppsett eller layout heller...

(hva er den egentlige forskjellen på wildfire, nero home, Tversity, Serviio?)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (hva er den egentlige forskjellen på wildfire, nero home, Tversity, Serviio?)
    Serviio kjenner jeg ikke. Men både Nero og TVersity må man manuelt velge hvilke kataloger som skal publiseres over DLNA etter installsjon.
    TVersity har rykte på seg å være den serveren som er mest fleksibel i forhold til transcoding. Man kan f.eks. velge ulik transcoding for vær mappe man publiserer.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS: Glemte å neven at TV'n lister alle DLNA servere den ser på nettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl
    OBS: Glemte å neven at TV'n lister alle DLNA servere den ser på nettet ditt.

Joa, det er jo en selvfølge. Jeg ventet meg denne SMB greia i TV'en også...
    Virker som om endel av blurayspillerne til LG har denne implementert, bare ikke TVene.

Tversity virket grei, bare den hadde gitt beskjed til TV'en at'n var der ...
    Serviio'n var den eneste som ville gi lyd fra seg

Selvom jeg er veldig kjent med nettverk og sånt opplegg, så hadde jeg startet
    de andre serverne også, slik at de er "up'n'running"..., og delt mapper.

Serviion virka veldig grei, og støttet også transcoding og slike muligheter.
    Kommer ikke til å avinstallere den for å prøve de andre igjen ... ;-)
    Vet ikke hvordan flere servere samtidig funker.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weee... Tusen takk for tips!
    Funka ett fett med èn eneste gang! :-)
    Nå sitter gutten og ser Donald fra kjøkken PC'n mens jeg lager fløyelsgrøt til han! :-)

Morsomt! Tusen takk for hjelp.

Men AVG kom med en viruswarning på programfila til Serviio'n da jeg lagret en innstilling ... (?) Antok at det var iorden siden du bruker'n.
    Tenkte at Serviio kunne hjelpe dere..:wink: Er den beste DLNA klienten jeg har prøvd.. Og nei det er ingen virus/spyware.. Anbefaler å følge med/delta på forumet til Serviio. Der er det god hjelp å få hvis en lurer på noe.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at Serviio kunne hjelpe dere..:wink: Er den beste DLNA klienten jeg har prøvd.. Og nei det er ingen virus/spyware.. Anbefaler å følge med/delta på forumet til Serviio. Der er det god hjelp å få hvis en lurer på noe.....
    Jepp. Jeg takker til alle som har kommet med innspill og hjelp.
    Jeg er fornøyd nå. Da vet jeg at det ikke er TV'en som er gæli'.

Mulig det er min XP som ikke ville la de andre DLNA serverne skrike ut høyt nok, eller TV'en som ikke er mottakelig for alt ... (?)
    umulig å feilsøke alt. Kan være så enkelt at XP'n min har en greie som sperrer?

Selvfølge at alt burde funke, men i dagens verden med så mange OSer og plattformer, så er det jo vanskelig å standardisere ting.

Det var så mye enklere med MSDOS... Da var det enten EMS eller XMS minne.
    Eller Config.sys ...

Bare det ...Enklere å fixe ting da. Noen som husker?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •