Ny 2D TV, trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 2D TV, trenger tips

Hei

Jeg har behov for litt hjelp når jeg nå skal kjøpe meg en ny tv. Jeg har sett litt på ulike typer hvor jeg har veldig sans for designet til både Sony og Samsungs nye modeller.

Jeg tenker på å kjøpe en 46" som skal henges på veggen. Det vil si at jeg må ha plass til å koble til TV i stikkontakten og HDMI som er plassert i en veggboks bak der TVen skal henge. Primærbruk vi være TV og noe fotball, men den må også fungere bra på PS3. Jeg ser for meg en makspris på 20k.

Er det noen som har tips til aktuell modell? jeg kan godt kjøpe en dårlig 3D tv, dersom den er knallgod på 2D ( eller god på begge). Jeg vil uansett ikke bruke 3d.

please help me ser at soundgarden har 46C8705 til 16695 nå, er det billig? Vakkert design i alle fall.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke bryr deg om 3D kan du jo vurdere Samsung sin UE46C6905, denne er hakket billigere enn 8705, men er identisk innmatmessig - bare 3D-funksjonen som er fjernet.

Så perfekt tv for deg om du vil spare noen kroner på noe du uansett ikke bruker!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

takk for tips, finnes det noen tester av denne? Jeg ser det er lite tilgjengelighet av den på nettet, er det en ny modell?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klin ny modell, finnes dessverre ingen tester. Er en 8705 hvor 3D-funksjonaliteten er fjernet. Litt annet design, ellers klin lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket litt på hjemmesiden til samsung om denne kontra 8serien. Sistnevnte har et 200 Hz panel, mens 6905 har 100 Hz. Har det noe å si når det gjelder 2D og filmtitting? Jeg ser en del bluray filmer, så jeg håper jo at den ikke har noe hakking.

Ellers så er det vel forskjellig fjernkontroll, men det har vel lite å si.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rent spesifikasjonsmessig, begge har det samsung kaller for "600 natural motion" eller hva det nå heter. 200Hz blir noe som må være der for at panelet skal fungere med 3D osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nettopp en tur innom Lefdal og Elkjøp for å se litt på de forskjellige TVene. den ue46c6905 er vel ikke ute enda?

Imidlertid fikk jeg sett litt nærmere på 8 serien til samsung og Sony HX800. På elkjøp ble jeg også anbefalt å se på LG 47LE850N og nå ble jeg i enda mere tvil på hva jeg skal ha. Hva er generelt den beste TVn av disse til 2D? 850N er vel kun 2D.

På lefdal jeg fikk sett forskjellen mellom samsung 8-serien og 850N, selgeren mente at LGen har best bilde, men på democden som de hadde på, så jeg klart at LGen hakket på noer partier der 8 serien til samsung cruiset gjennom. i tillegg så jeg at den var mye lysere/finere bilde på samsungen ( prøvde å justere litt på LGen uten at det hjalp særlig).

designmessig så synes jeg samsungen er klart best både på TVen og fjernkontrollen, i tillegg synes jeg GUIet i menyen var finere på denne. En annen ting som taler til fordel for Samsung er at den er ment å henge på veggen, alt er sidevent av tilkoblinger, i tillegg til at strømstikka er utformet for å kunne settes i en veggboks bak TVn. Er det noen som vet om det er slik på Sony'en og LG'en? jeg vet at tilkoblinger til LG er bakvent, så det er litt upraktisk.

Jeg setter pris på om noen med Sony eller LG kan legge ut bilde av stikkontaktpluggen. Det er viktig for meg at denne kan brukes uten at TVen må stikke 5 cm ut fra veggen.

Noen som har betraktninger rundt disse TVene? jeg er ganske sikker på at jeg ender opp med en av disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE850 er bedre på en rekke parameter enn Samsung sin 8705 i mine øyne. Siden den har Local dimming for du en helt annen kontroll på bildene i mørke scener og sortnivået blir betydlig bedre. Innsynsvinkelen er vesentlig bedre på LG enn Samsung selv om ingen av de er i Nærheten av plasma så tåler faktisk LG ca 45 grader side syn det gjør IKKE samsung uten av alt av sortnivå vaskes ut i mørkt rom!

Det med bakovervente kontakter er en sikkelig blemme fra LG! Har dette selv på min-men bruker vinkel HDMI og Vinkel antenne kabel så går dette bra. Strøm kabel er vinklet.

Samsung har alltid vært best(værst) når det gjelder mest smell i bildet. De har ekstrem høy farge temp (18000K++) som er ca 3 ganger av bilde standard...

Begge må jobbes mye med hvis bildene skal bli korrekte men LG har langt bedre forutsetninger til å få gode bilder pga meget bra kalibrerings meny! Sony har jeg ikke like inngående kjennskap til desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LE850 bestilt sammen med Kef 3005 og yamaha 767. Blir en spennende førjulsfeiring i heimen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •