Phillips 9705H- problemer ved avspilling av bluray film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips 9705H- problemer ved avspilling av bluray film

Hei.
    Jeg er ny bruker på forumet og trenger hjelp med et irriterende problem.

For noen uker siden kjøpte jeg en Phillips 46´9705H samt en Phillips BDP 8000 bluray spiller og en Onkyo TX- SR608 surround reciever.
    Etter å ha innstallert tv`n gikk det ikke mange timene før tv`n oppførte seg som et lysorgel med masse urolige bilder og helt håpløs å se på. Jeg fikk da byttet den inn igjen og fikk en ny tv etter litt over en uke.
    Innstalerte tv`n på ny og samme problem dukket opp. Da gikk jeg til elkjøp igjen og fikk nå en programoppdatering med meg hjem på en minnepinne og denne løste tilsynelatende dette problemet.

Jeg trodde nå at alt var i orden, men så dukker et nytt problem opp når jeg ser på bluray, og det er her jeg håper noen kan hjelpe meg med å skjønne hva som skjer.
    Jeg har ikke rukket å se veldig mange filmer enda men i "2012" "Avatar" og "Pirates of the Caribbean" oppstår det hva jeg vil kalle "ettervibrasjoner" i mørke og tildels grå scener. Det er litt vanskelig å finne rett beskrivelse av problemet men kall det gjerne "etterslep/vibrasjon" når personer beveger seg. Det er ikke voldsomt raske bevegelser som skal til for at disse "vibrasjonene" oppstår. I en scene kan jeg bak skuespillerene se et tau som henger bak dem og beveger seg naturlig i vinden. I takt med at tauet beveger ser følges det av "vibrerende" streker rundt tauet. Det samme skjer når personer beveger seg. En markant etterbevegelse/vibrasjon oppstår. Det er sykt irriterende og hører overhode ikke hjemme på en skjerm i denne prisklassen etter mitt syn.
    Jeg har også testet med en annen bluray spiller med samme triste resultat. Jeg tok i dag med meg filmen til elkjøp og spillte den av på en Samsung tv(aner ikke hvilken modell) og da så jeg overhode ingen antydning til disse "ettervibrasjonene/etterslepet" så det må være noe med skjermen min.
    Vanlige tv sendinger, enten det er HD eller ikke, funker stort sett meget bra og jeg kan ikke si at jeg har sett det samme problemet på filmer etc vist via vanlige tv sendinger, selv om gamle serier osv ikke nødvendigvis er av ypperlig kvalitet.

Er det noen som har hørt om eller kjenner til problematikken så hadde det vært fint med noen tanker rundt hva det kan være og hva jeg bør gjøre med saken eventuellt om det er noe jeg kan endre på i innstillinger.

Personlig blir jeg mer og mer overbevist om at det er noe bugs av noe slag i tv`n hvilket er synd fordi den er helt nydelig å se på i både når det gjelder HD sendinger og andre tv sendinger. Svartnivå er helt vanvittig bra og jeg elsker ambilight funksjonen, men en tv i denne prisklassen burde kunne spille av bluray uten masse ettervibrasjoner.
    Vitsen med å kjøpe bluray var jo å få velig gode bilder og da blir slike etterbevegelser/vibrasjoner et jævlig irritasjonsmoment.

Håper noen kan gi meg noen gode råd

PS. Det ser ut som om produksjonstiden for denne er uke 38 da det står 1038 i serienummeret.

Terje!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et greit tips er å starte med å skru av all, og da mener jeg all bildebehandling. Så kan du starte filmen og se om du har de samme problemene. I bunn og grunn trenger du ikke å ha på noe bildebehandling på Blu-ray.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Et greit tips er å starte med å skru av all, og da mener jeg all bildebehandling. Så kan du starte filmen og se om du har de samme problemene. I bunn og grunn trenger du ikke å ha på noe bildebehandling på Blu-ray.
    Det har jeg gjort uten at det hjelper på problemet.

Terje!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står spilleren med 24Hz aktivert? Hvis ikke så kan kanskje 60Hz konverteringen krølle litt?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk serienummeret på TV`n.
    Hvilken uke er det produsert?
    Det har vært problemer før uke 40.

Natural motion bør ikke være høyere enn "minimum".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn:
    Spilleren sto i utgangspunket på "auto" men jeg har prøvd med "24"HZ uten at det hjalp.

Lowlevel:
    Hvis jeg har forstått serienummeret rett så er den produsert i uke 38 (3810 står det bak).
    Jeg leste om produksjonsfeil før uke 40 på nettet og har informert elkjøp om dette. Skal tilbake dit på mandag for å høre hva de kan tilby av hjelp.
    Jeg har valgt å slå helt av "natural motion", men har testet med både minimum, middels og maksimum men resultatet er det samme.

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp i dag og fikk fenomenalt bra hjelp.
    De ringte Phillips, og Phillips sender repratør hjem til meg for å fikse
    problemet. Service stedet bestiller opp noen deler (hovedkort mm) samt et ekstra panel just in case.
    Skulle de fortsatt da ikke greie å rett opp problemet så er jeg lovet ny tv med produksjonslinje etter uke 40.

De ringe også fra service senteret for å bekrefte og høre litt om problematikken. Deler bestilles fra Nederland og de kontakter meg straks de er ankommet og avtaler tidspunkt for hjemmebesøk.

Kan ikke annet enn å si at dette er meget bra service fra alle hold.
    Nå er det bare å kryss fingra og håpe at alt ordner seg til slutt

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres i utgangspunktet bra ut.

Det er et lite "men ".
    Jeg har hatt denne TV`en i kikkerten en tid selv. En del tid har også gått med på å følge diskusjoner i forskjellige fora.
    Siden TV`en kom ut på markedet, har feilene gradvis blitt luket ut.
    En av de gjenstående feilene er med 3D og svært mye crosstalk.
    For meg virker dette rart fordi Teknofil.no nylig har gitt toppkarakter for nettopp 3D ytelsen i 9705. Uansett vil jeg sjekket dette hvis jeg var deg.
    Du hoppet kanskje på tilbudet fra Elkjøp med 17900?
    Jeg har en mistanke om at de ville kvitte seg med de tidlige modellene og sendte dem ut billig. Holdt på å slå til selv, men valgte å vente.

Uansett, de fleste er veldig fornøyde nå da de verste feilene er løst.
    Håper du kan oppdatere oss på hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Det høres i utgangspunktet bra ut.

Det er et lite "men ".
    Jeg har hatt denne TV`en i kikkerten en tid selv. En del tid har også gått med på å følge diskusjoner i forskjellige fora.
    Siden TV`en kom ut på markedet, har feilene gradvis blitt luket ut.
    En av de gjenstående feilene er med 3D og svært mye crosstalk.
    For meg virker dette rart fordi Teknofil.no nylig har gitt toppkarakter for nettopp 3D ytelsen i 9705. Uansett vil jeg sjekket dette hvis jeg var deg.
    Du hoppet kanskje på tilbudet fra Elkjøp med 17900?
    Jeg har en mistanke om at de ville kvitte seg med de tidlige modellene og sendte dem ut billig. Holdt på å slå til selv, men valgte å vente.

Uansett, de fleste er veldig fornøyde nå da de verste feilene er løst.
    Håper du kan oppdatere oss på hva som skjer.
    Takker for innspill.
    Jeg kjøpte den ikke på noe salg for den sto til full pris på det tidspunktet jeg kjøpte den, men jeg fikk allikevel en bra pakkepris med bluray spiller og 3D kit.

Jeg kommer uansett ikke til å gi meg før tv´n er i orden og jeg er fornøyd. Jeg har fått garantier på at hvis de ikke fikser det så får jeg ny tv og det stoler jeg på at de overholder. Blir det noe mer kødd nå, så har jeg også en avtale med selger om å eventuellt bytte over til et annet merke så jeg har gardert meg så godt jeg kan

Jeg skal selvfølgelig gi tilbakemeldinger når folkene har vært her og gått igjennom tv`n.

Terje!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Teknofil greier å gi denne TVen 10 av 10 på 3D og Panasonic VT20 mindre er og blir en gåte.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Terje! Jeg ser du skriver at du har blitt lovet ny TV produsert etter uke 40 dersom de ikke klarer å reparere feilene, er det Elkjøp eller Philips som lovet deg dette? Har selv kjøpt denne TVen hos Elkjøp og den er nå på service for andre gang. Første gangen var det pga den velkjente summelyden som noen av disse apparatene sliter med. Min er fra uke 34 og er da fra problem- batchene for å si det sånn. Måtte sende den inn igjen fordi den sliter med den dynamiske bakgrunnsbelysningen, og har en vertikal linje lange hele høyre kant som er transparent/lyser hvitt som dukker opp når en aktiverer dynamisk bakgrunnsbelysning. Den har også den såkalte juletrelys-buggen. Den sliter også med etterslep og bildet smøres utover spesielt da hudtoner og gjerne ved blu-ray og HD-materiele. Jeg har kun hatt kontakt med Philips og har fått god service, men dersom ikke de klarer å reparere TVen så vil jeg ha en ny. Jeg gav beskjed om dette til kundebehandler sist jeg snakket med han på telefon men fikk beskjed om at det måtte jeg ta med forhandler, så lurte bare derfor på om det var Elkjøp eller Philips som lovet deg ny TV produsert etter uke 40? Har liten tiltro til at alt dette vil la seg reparere og begynner å bli lei og frustrert over hele greien og vil bare ha en som fungerer som den skal. Får håpe at Elkjøp kan ordne en produsert etter uke 40 til meg og skulle det komme til det. Har også kjøpt 3D-oppgraderings kit og BDP9600 men har ikke fått forsøkt om 3D fungerer som den skal enda da TVen er på service. Har vært nevnt at noen av de tidligst produserte modellene ikke kan levere brukbar 3D-ytelse pga noe med selve panelet som da måtte byttes ut så krysser fingrene for at den ikke må på service igjen for det seinere..Er ikke sikker på hvorvidt de skulle sjekke det ved denne servicen, men får vel ta kontakt å finne ut av det tenker jeg.

Mvh Andreas

Sitat Opprinnelig postet av fluefisker
    Var på elkjøp i dag og fikk fenomenalt bra hjelp.
    De ringte Phillips, og Phillips sender repratør hjem til meg for å fikse
    problemet. Service stedet bestiller opp noen deler (hovedkort mm) samt et ekstra panel just in case.
    Skulle de fortsatt da ikke greie å rett opp problemet så er jeg lovet ny tv med produksjonslinje etter uke 40.

De ringe også fra service senteret for å bekrefte og høre litt om problematikken. Deler bestilles fra Nederland og de kontakter meg straks de er ankommet og avtaler tidspunkt for hjemmebesøk.

Kan ikke annet enn å si at dette er meget bra service fra alle hold.
    Nå er det bare å kryss fingra og håpe at alt ordner seg til slutt

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der ja! Får håpe den funker da, får ikke testet den selv da min er på service men har sendt den til ovegeir her på forumet som har samme problem på sin så han kan se om den fixen ordner biffen. Regner med de fikser det på servicen for min del i så fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Hei Terje! Jeg ser du skriver at du har blitt lovet ny TV produsert etter uke 40 dersom de ikke klarer å reparere feilene, er det Elkjøp eller Philips som lovet deg dette? Har selv kjøpt denne TVen hos Elkjøp og den er nå på service for andre gang. Første gangen var det pga den velkjente summelyden som noen av disse apparatene sliter med. Min er fra uke 34 og er da fra problem- batchene for å si det sånn. Måtte sende den inn igjen fordi den sliter med den dynamiske bakgrunnsbelysningen, og har en vertikal linje lange hele høyre kant som er transparent/lyser hvitt som dukker opp når en aktiverer dynamisk bakgrunnsbelysning. Den har også den såkalte juletrelys-buggen. Den sliter også med etterslep og bildet smøres utover spesielt da hudtoner og gjerne ved blu-ray og HD-materiele. Jeg har kun hatt kontakt med Philips og har fått god service, men dersom ikke de klarer å reparere TVen så vil jeg ha en ny. Jeg gav beskjed om dette til kundebehandler sist jeg snakket med han på telefon men fikk beskjed om at det måtte jeg ta med forhandler, så lurte bare derfor på om det var Elkjøp eller Philips som lovet deg ny TV produsert etter uke 40? Har liten tiltro til at alt dette vil la seg reparere og begynner å bli lei og frustrert over hele greien og vil bare ha en som fungerer som den skal. Får håpe at Elkjøp kan ordne en produsert etter uke 40 til meg og skulle det komme til det. Har også kjøpt 3D-oppgraderings kit og BDP9600 men har ikke fått forsøkt om 3D fungerer som den skal enda da TVen er på service. Har vært nevnt at noen av de tidligst produserte modellene ikke kan levere brukbar 3D-ytelse pga noe med selve panelet som da måtte byttes ut så krysser fingrene for at den ikke må på service igjen for det seinere..Er ikke sikker på hvorvidt de skulle sjekke det ved denne servicen, men får vel ta kontakt å finne ut av det tenker jeg.

Mvh Andreas
    Hei Andreas.
    Du beskriver i grunn eksakt de samme problemene jeg har hatt med denne tv`n. Jeg har også min andre 9705, og som hadde bugs fra dag 1, men fikk da en programvare oppdatering med meg hjem som fiksa det første problemet men åpenbart ikke alle.
    Selger hos elkjøp ringte Phillips for meg og fortalte at de vil sende noen fra Infocare for å reparere tv`n hjemme hos meg. I følge selger hos elkjøp så sa mannen fra Phillips at jeg ville få ny tv hvis det ikke lot seg gjøre å reparere problemet.
    Jeg spurte også selger hos elkjøp om de kunne stille garantier på at jeg fikk en ny tv hvis det skulle bli ytterligere problemer og han sa at det ikke var noe problem og at dette skulle de ordne opp i.

Infocare ringte meg samme dag og sender en person straks de har fått nye deler fra Nederland. Veldig bra service derfra i allefall. De ringer antakelig i morra eller rett over helga for å gjøre en avtale om hjemmebesøk.
    Jeg stoler inntil videre på at dette ordner seg, men begynner å bli litt fed up av at en så dyr tv skal ha så mye bugs. En mister litt trua på Phillips og det er slett ikke bra. Håper at jeg om kort tid kan si noe annet.

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!, Jeg ringte i dag tekniker hos Infocare i Haugesund, da det visst var de som hadde min TV og ikke Infocare Bergen. Han sa at han hadde kontaktet Philips Nederland og at han ventet på en ny software som var under testing. Denne softwaren skal fikse problemene med det dynamiske baklyset(vertikal lijne, ustabilt baklys etc). Hvorvidt denne oppdateringen leverer det den lover er jo en annen sak, da det allerede har blitt gitt ut minst 1 oppdatering som skulle få orden på det dynamiske bakgrunnsbelysningen allerede. Han regnet med den ville være klar om ca en uke så da er det bare å vente og krysse fingrene for at den leverer varene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom Infocare hjem til meg for fikse tv`n. Det skulle vise seg umulig.
    Først tok han fra hverandre tv`n og skifta hele panelet. Det var litt av en jobb. Da dette var gjort satte tv`n på plass å prøvde igjen med å kjøre bluray versjonen av "Pirates of the carrabean". Det viste seg at det fortsatt var eksakt samme problem med enormt etterslep/vibrasjon i bildet. Det ser ut som om alt smøres ut over og ansikter og alt bare flyter.
    Han tok da og åpnet bak igjen og skiftet til nytt skjermkort.
    Nytt forsøk med bluray film uten at det hjalp i det hele tatt.
    Så kjørte han en programvare oppdatering og nå klikka tv`n fullstendig.
    Det så ut som man nærmest gikk på syre, for makan til sykt bilde har jeg sjelden sett. Skjærmen blaffra helt villt og fargene var hinsides all fornuft. Det var farger i alle regnbuens farger og helt umulig å se på.

Han ringte deretter til hovedkontoret og de vil etterhvert komme å hente tv´n for reprasjon eventuellt at jeg da får ny tv hvis de ikke klarer å fikse det.

Jeg må innrømme at jeg nå har helt og holdent mista trua på Phiilips 9705, og angrer meg rett og slett enormt for at jeg i det hele tatt kjøpte denne.
    Jeg har vært en Sony mann i alle år, og angrer for at jeg ikke gikk for en Sony toppmodell i stedet.

Hvor dette ender vet jeg ikke, men elkjøp har lovet at jeg skal få bytte til et annet merke (mest sannsynlig Sony eller Panasonic plamsa hvis det er opp til meg) hvis det nå viser seg at jeg får samme problemet igjen.

Dette begynner å bli en stor vits!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summelyd og pixelering

Synd å høre, akkurat nå som jeg var så fornøyd med Ambilight og bildekvaliteten på 9705, etter å hatt den 10 dager i hjemmet.

Da jeg koblet opp TV-en på Wifi, ble jeg bedt om å oppdatere programvaren, noe jeg har gjort. Er det samme oppgradering som vist til i linken ovenfor og med en USB-penn?

Det er en lysere stripe på høyre side på sendinger uten HD, dog ikke hvit stripe eller spesielt plagsomt, men det burde vel ikke være slik på en TV i denne klassen...

Plages etterhvert av summelyden fra Ambilighten når vi skrur ned volumet, mener den ikke var slik med en gang... Forsvinner når Ambilight slås av, men vi liker denne belysningen så godt. Finnes det en løsning på dette?

Enda værre er det med pixeleringen ved hurtige bevegelser. Det henger små pixler igjen på HD-sendinger og store pixler uten HD. Filmen om Racerbilen Rory er et sjakkbrett i alle mulige farger... Har skrudd av alle dynamiske innstillinger uten at problemet forsvinner helt, hverken med og uten HD. Så hva gjør en da?

Skal sjekke serienummeret og teste litt mer med Bluray i kveld...

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min uke 33 46pfl9705 sliter med 3d crosstalk. Dette ble feilmeldt Philips 13.12.10 som sendt ny panel fra Nederland til Infocare. Delene ankom Infocare 16.12.10 - dessverre ser det ut som om Infocare ikke har kapasitet til å skifte panel før ut på nyåret....(bor i Oslo så reisevei er neppe utfordring..)
    Infocare her forøvrig en fin info side da man kan sjekke status på service - dessverre brukes "venter på deler" som en default kommentar - slik at sluttkundens inntrykk er at Philips sin logistik er treg - noe som etter min erfaring ikke stemmer.

Forøvrig må skryt av Elkjøp i denne casen - var på Ullevål og fikk grønt lys for å bytte mot en TV produsert uke 40 eller senere - dessverre finnes ikke slike apparater i noen Elkjøp/Lefdahl butikker i Oslo området..fikk også tilbud om å bytte mot annen produsent/modell - men jeg er kjempe fornøyd med TV'en hittil (bortsett fra crosstalk) så det var ikke aktuelle..

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De problemer som er beskrevet øverste i tråden (med etterslep på bilder - spesielt ved hudfargene) opplevde jeg for første gang i kveld. Så på en opptak av "Engler og Demoner" fra TV1000HD via min Get HD PVR (1080i via HDMI3). Skrudde av alt av bildebehandling til ingen nytte..
    Har ikke opplevde dette tidligere, hverken fra BluRay spiller (Philips BDP9600) eller fra parabol mottaker (Sky HD).

Håper panel bytte den 3.januar løser dette nye problemet i tilegg til crosstalk issues...

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    De problemer som er beskrevet øverste i tråden (med etterslep på bilder - spesielt ved hudfargene) opplevde jeg for første gang i kveld. Så på en opptak av "Engler og Demoner" fra TV1000HD via min Get HD PVR (1080i via HDMI3). Skrudde av alt av bildebehandling til ingen nytte..
    Har ikke opplevde dette tidligere, hverken fra BluRay spiller (Philips BDP9600) eller fra parabol mottaker (Sky HD).

Håper panel bytte den 3.januar løser dette nye problemet i tilegg til crosstalk issues...

PJ
    Jeg har en uke 46 modell og desverre er problemet med etterslep på hudtoner tilstede på min og

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •