Phillips 9705H- problemer ved avspilling av bluray film - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Har også nylig kjøpt meg 9705 som jeg ikke er helt fornøyd med. Har problem med etterslep, og da spesielt i mørke scener. I filmen "I am legend" når Will Smith går inn i huset etter hunden sin, hvor det meste på skjermen er mørkt, oppstår det lyse ringer rundt områdene hvor det skjer noe på skjermen. I tillegg justerer den dynamiske bakgrunnsbelysningen seg hele tiden, noe som er irriterende. Jeg har også merket meg en summing (strømlyd) når ambilight er på. Tven min har et 1038 nr. Skal ringe Philips support i morgen.
    Har du oppdatert med siste FW?
    FW oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Har du oppdatert med siste FW?
    FW oppdatering
    Jeg ser at det er kommet ut en til oppdatering etter den jeg har, faktisk samme dagen som jeg ringte til Philips. Den jeg har har er 140.029, mens den nyeste er 140.032. Noen som vet hva endringene er? Kunne ikke finne noe om den siste.

Jeg må bare nevne at Philips suppport er veldig bra. TVen ble hentet dagen etter at jeg ringte. Nå gjenstår det bare at jeg blir fornøyd med den når jeg får den tilbake. Dere andre som har sendt inn denne TVen, ble dere fornøyd med reperasjonene som ble gjort?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manders
    Har du prøvd å endre noen av bildeinnstillingene for å se om det gjør bildet bedre? Prøv å skru av "perfekt kontrast" for å se om det er denne settingen som får bakgrunnsbelysningen til å justere seg hele tiden og ikke "dynamiske bakgrunnsbelysningen" settingen. Et greit utgangspunkt for innstillinger til bluray-titting mener jeg du finner her: Philips 9705H test/anmeldelse - FlatpanelsDK.

Summelyden plager meg også. I følge philips' service-partner, infocare, er dette helt normalt for denne modellen og bare noe du må godta. Derfor mener jeg ambilight'en er helt verdiløs for denne TV'en. Jeg orker ikke å ha den på.
    Fikk noen instillinger fra Philips som jeg måtte prøve ut før de ville ta inn TVen:

Contrast - 76
    Brightness - 64
    Colour - 64
    Hue – (option is grayed out)
    Sharpness - 0
    Tint - Normal
    Perfect Pixel HD - On
    HD Natural Motion - Minimum
    100hz Clear LCD - On
    Dynamic Contrast - Minimum
    Noise Reduction - Medium
    MPEGArtifact Reduction - On
    Colour Enhancement - Minimum
    Active Control - On
    Light Sensor – OFF (Always)

Ikke bare Ble alt som het sortnivå borte med disse innstillingene, men synes ikke de hjalp noe på etterslepet som jeg merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at sortnivå blir borte med 64 i lysstyrke det er temmelig mye. Du kan evt prøve med ca 55 å se.
    Det kan være at en sikkelig kalibreirng MED måleutstyr vil hjelpe-men det er ingen garanti.

Men en sikkelig kalibrering mener jeg alt som går å justere inkl gråskala(fargerom kan ikke justeres på 9705 så vidt jeg vet) justert i ditt rom med sikkelig utstyr med signal generator og test bilder fra din kilde av en som har kalibrert før å har utstyret. Å prøve innstillinger blir litt som å stikke fingern i lufta og kjenne på vinden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noen instillinger fra Philips som jeg måtte prøve ut før de ville ta inn TVen:
    Har du prøvd innstillingene omtalt på linken i meldingen du siterer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere andre som har sendt inn denne TVen, ble dere fornøyd med reperasjonene som ble gjort?
    Etter tredje forsøk ble jeg fornøyd med panelet. Du får håpe de har opparbeidet seg noe bedre erfaring med denne modellen nå, så du slipper for mye tull.

Buzzelyden knyttet til ambilighten klarte de aldri å fjerne. Hvis du får tilbake TV'en uten buzzelyden er jeg veldig interessert å høre om det.

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tredje forsøk ble jeg fornøyd med panelet. Du får håpe de har opparbeidet seg noe bedre erfaring med denne modellen nå, så du slipper for mye tull.

Buzzelyden knyttet til ambilighten klarte de aldri å fjerne. Hvis du får tilbake TV'en uten buzzelyden er jeg veldig interessert å høre om det.
    Vet ikke om du har les denne før.

"Philips was by my house to repair my 46PFL9705H model for the high pitch sound and its finally gone...."

Philips 46PFL9705H T-CON Chip problem? - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd innstillingene omtalt på linken i meldingen du siterer?
    Ja det har jeg. Bildet ble veldig lyst og alt som het sortnivå ble borte. Ellers var det fortsatt problem med etterslep.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg. Bildet ble veldig lyst og alt som het sortnivå ble borte. Ellers var det fortsatt problem med etterslep.
    Hei. Hvilken spiller bruker du? Dersom du har en spiller med noen form for bildebehandlingsfunksjoner bør du deaktivere disse. Jeg har personlig en Philips BDP9600 og dersom jeg aktiverer bildebehandlingen i spilleren gir det et slags etterslep på min 9705, bildet glir litt utover spesielt i mørke scener og hud-toner. Andre her på forumet har bekreftet dette også ved Philips BDP9500. Deaktiverer jeg funksjonene så er det null "etterslep".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Hei. Hvilken spiller bruker du? Dersom du har en spiller med noen form for bildebehandlingsfunksjoner bør du deaktivere disse. Jeg har personlig en Philips BDP9600 og dersom jeg aktiverer bildebehandlingen i spilleren gir det et slags etterslep på min 9705, bildet glir litt utover spesielt i mørke scener og hud-toner. Andre her på forumet har bekreftet dette også ved Philips BDP9500. Deaktiverer jeg funksjonene så er det null "etterslep".
    Jeg har en Philips BDP7500S2. Hva slags innstillinger er det du deaktiverer da? Hva heter de? Jeg kan ikke huske at jeg har så mange valg for å endre bildet fra selve spilleren. Vet det er noen valg for å få bedre farge.

Sitat Opprinnelig postet av Lydmuren

"Philips was by my house to repair my 46PFL9705H model for the high pitch sound and its finally gone...."

Har snakket med han som skal reparere TVen min. Han sa at det ikke var noe å gjøre med den summelyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydmuren

Joda, jeg har fulgt litt med på den tråden også. Tror ikke det er denne "high pitch sound" jeg har problemer med. Denne høyfrekvente lyden skal vist være der konstant. Mitt problem er en mer "humming" lyd med lavere frekvens og jeg hører den bare med ambilighten aktiv. Denne lyden er også omtalt i noen innlegg på avforums.com, men blir antagelig ikke oppfattet som et like stort problem som den høyfrekvente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Philips BDP7500S2. Hva slags innstillinger er det du deaktiverer da? Hva heter de? Jeg kan ikke huske at jeg har så mange valg for å endre bildet fra selve spilleren. Vet det er noen valg for å få bedre farge.
    Jeg har også BDP7500S2. Kan ikke huske jeg var nødt til å gjøre noe spesielt med instillingene på den.

Hva som oppfattes som for lyst bilde er sikkert individuelt og avhengig av omgivelsene TV'en befinner seg i, men med instillingene fra flatpanels.dk så forsvinner iallfall ikke alt som heter sortnivå fra min TV. Kan ikke se at jeg har noe problemer med etterslep heller. Som kilde bruker jeg da bluray-spilleren. Siden du har problemer med dette på din, så er det sikkert greit å få den sjekket.

Har snakket med han som skal reparere TVen min. Han sa at det ikke var noe å gjøre med den summelyden.
    Det var den beskjeden jeg fikk til slutt også, etter at philips-kundeservice på telefon og i mail gjentatte ganger ga uttrykk for at "den lyden skal ikke være der". Selv syns jeg denne lyden trekker kvalitetsfølelsen på TV'en langt ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blant annet ulike bildeprofiler ala Smart-bilde på selve TVen, en for animasjon, en for dokumentar, en som heter noe ala optimalt bilde, og en som heter tilpasset der man selv kan stille inn slik man vil. Kan stille på alt fra kontrast og lys til skarphet, farge og bevegelsesutgjevning. Mye det samme som man har i menyene på TVen egentlig.

Husker ikke helt hva alt heter etc. da jeg ikke har brukt den så mye ettersom min 9705 har tilbragt mellom 2 og 3 måneder på service siden oktober..Den er forøvrig inne hos infocare nå så jeg får ikke sjekket ut noe før den eventuelt er ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de ikke klarer å bli kvitt summelyden ville jeg krevd en ny tv, siden de tydeligvis ikke vet hvordan man fikser det.

Har selv 9705 og det er ingen tegn til noen summelyd her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galsmurf
    Om de ikke klarer å bli kvitt summelyden ville jeg krevd en ny tv, siden de tydeligvis ikke vet hvordan man fikser det.

Har selv 9705 og det er ingen tegn til noen summelyd her.
    Ifølge infocare er denne summelyden tilstede på alle 9705. Det er bare ikke alle personer som er så var på lyden som meg, sier de. Dermed avviser de saken. Derfor er det veldig interessant når du sier at du ikke har denne lyden. Hvis du hører godt etter ved front-høytalerene dine, mens TV'en er mutet og du skrur ambilighten av og på, hører du virkelig ikke noen summelyd som kommer når ambilighten settes på og forsvinner når den skrus av? Kan du fortelle når din TV er produsert (produksjons-uke og -år, kommer frem av serienummeret).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg legger øret helt klin inntil lampene bak hører jeg en svak svak summing i det ambilight skrus på, men 10-15 cm unna hører jeg ingenting,og da er det helt tyst i resten av rommet så den lyden er hva jeg ville kalt ikke eksisterende. Ved fronthøytalerne hører jeg ingenting.
    Jeg er også ganske var på lyder, så jeg burde egentlig lagt merke til det om det var et problem.

Hvilken del av serienummeret er det som gir meg denne infoen?

Edit: Ser av andre poster i tråden her at trolig er 1049 delen av serienummeret på min som sier når min er produsert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge infocare er denne summelyden tilstede på alle 9705. Det er bare ikke alle personer som er så var på lyden som meg, sier de. Dermed avviser de saken. Derfor er det veldig interessant når du sier at du ikke har denne lyden. Hvis du hører godt etter ved front-høytalerene dine, mens TV'en er mutet og du skrur ambilighten av og på, hører du virkelig ikke noen summelyd som kommer når ambilighten settes på og forsvinner når den skrus av? Kan du fortelle når din TV er produsert (produksjons-uke og -år, kommer frem av serienummeret).
    Jeg har lagt merke til den samme summelyden som deg, men fikk beskjed av infocare at det ikke var noe utover det som var vanlig. Hører den forøvrig fra et par meters avstand uten problem. Den virker mest intens når det er hvitt lys som framstilles. Jeg merket også at dersom jeg hadde program informasjonen for kanalen seg ser på oppe på skjermen (RiksTV) så ble økte lydnivået på summingen betydelig. Det er uansett ikke ofte jeg legger merke til det da som regel lyden overdøver det og det er heller ikke i samme kategori som den summelyden som man finner på de fleste 9705'ene som er fra de tidligste produksjons-ukene men som du kan få reparert ved å skifte en komponent som vibrerer. Min er forøvrig fra uke 34.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galsmurf
    Hvis jeg legger øret helt klin inntil lampene bak hører jeg en svak svak summing i det ambilight skrus på, men 10-15 cm unna hører jeg ingenting,og da er det helt tyst i resten av rommet så den lyden er hva jeg ville kalt ikke eksisterende. Ved fronthøytalerne hører jeg ingenting.
    Jeg er også ganske var på lyder, så jeg burde egentlig lagt merke til det om det var et problem.

Hvilken del av serienummeret er det som gir meg denne infoen?

Edit: Ser av andre poster i tråden her at trolig er 1049 delen av serienummeret på min som sier når min er produsert.
    Det kan jo tyde på at det ikke er alle TV'ene der denne lyden er like fremtredende. 1049 vil si uke 49 ar 2010. Min er uke 33. Det kan jo ha vært endringer i produksjonen mellom disse ukene.

Jeg har vanskeligheter med å si nøyaktig hvor lyden kommer fra. En periode var jeg overbevist om at den kom fra baksiden av TV'en. Men noen ganger virker det som om volumet er høyest ved fronthøytalerene.

Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Jeg har lagt merke til den samme summelyden som deg, men fikk beskjed av infocare at det ikke var noe utover det som var vanlig. Hører den forøvrig fra et par meters avstand uten problem. Den virker mest intens når det er hvitt lys som framstilles. Jeg merket også at dersom jeg hadde program informasjonen for kanalen seg ser på oppe på skjermen (RiksTV) så ble økte lydnivået på summingen betydelig. Det er uansett ikke ofte jeg legger merke til det da som regel lyden overdøver det og det er heller ikke i samme kategori som den summelyden som man finner på de fleste 9705'ene som er fra de tidligste produksjons-ukene men som du kan få reparert ved å skifte en komponent som vibrerer. Min er forøvrig fra uke 34.
    Jeg har omtrent samme erfaring som deg angående denne lyden. Den drukner lett i andre lyder, men i rolige partier av filmene så opplever jeg den som ganske plagsom. Jeg hører lyden godt flere meter unna TV'en. Det at veggene mine stort sett er av mur demper vel heller ikke spredningen av lyden. Får fort en følelse av at jeg har en gammel VHS-spiller under TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere kan høre lyden på et par meters avstand eller i stille partier i en film osv må deres lyd være langt mer fremtredende ja. Jeg må legge ørene på selve lyssøylen som går rundt baksiden av tv-en for å høre noe. Fikk et par kompiser som var her i helga til å lytte og de kunne heller ikke høre mer enn meg, så da tør jeg påstå dette ikke er snakk om man er var for slike lyder eller ei i dette tilfellet.

Om noen holder til i Oslo området og vil ta en tur for å høre forskjellen mellom sin og min er det bare å si i fra, for jeg mener Philips bør la deg bytte tv-en om summingen er så fremtredende at man hører den mens man ser tv og da kan det jo hjelpe å slå i bordet med at man vet tv-en kan bedre enn de påstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocare ringte meg i dag og sa at TVen er ferdig. De kunne ikke finne noe feil med bildet (noe jeg synes er veldig rart), men de hadde skiftet ut en del, det var kommet en mod fra Philips, som skulle ta seg av summelyden fra ambilight. Han hadde også oppgradert til siste software versjon. Når det gjelder bildet så må det jo være jeg som har stilt meg helt bort, men jeg synes likevel at det er rart at jeg opplever så mye etterslep i mørke sener. jaja... får se når jeg får den tilbake.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •