Phillips 9705H- problemer ved avspilling av bluray film - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har en uke 46 modell og desverre er problemet med etterslep på hudtoner tilstede på min og
    Hei!

Har du disse problemer uavhengig av signal kilde?
    Har du feilmeldt til Philips - hva sier de?
    Hvordan fikk du en uke 46 i Norge?!?! (Lefdahl/Elkjøp har dem ihvertfall ikke!!)

God Jul!!

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    Hei!

Har du disse problemer uavhengig av signal kilde?
    Har du feilmeldt til Philips - hva sier de?
    Hvordan fikk du en uke 46 i Norge?!?! (Lefdahl/Elkjøp har dem ihvertfall ikke!!)

God Jul!!

PJ
    Jeg legger ikke så mye merke til dette på vanlig SD sendinger, jeg har lagt merke til fenomoment i enkelte scener ved avspilling av Blueray. På noen filmer ser man det aldri, mens andre kan det være plagsomt når man først ser det.
    Så Gladiatoren her om dagen og da så jeg det flere ganger, spesielt i mørke scener. Men jeg innbiller meg at problemet blir mindre når man deaktiverer Clear LCD, merkelig nok.
    Jeg fikk skjermen levert av Soundgarden for 2 uker siden, hadde først en uke 33 modell jeg slet med så jeg fikk den erstattet den med denne.
    Har ikke orket å mase mer på Philips, det er jo snakk om at det skal komme en firmware update som fikser diverse småting, men den som venter for se.. den har iallefall ikke dukket opp enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    De problemer som er beskrevet øverste i tråden (med etterslep på bilder - spesielt ved hudfargene) opplevde jeg for første gang i kveld. Så på en opptak av "Engler og Demoner" fra TV1000HD via min Get HD PVR (1080i via HDMI3). Skrudde av alt av bildebehandling til ingen nytte..
    Har ikke opplevde dette tidligere, hverken fra BluRay spiller (Philips BDP9600) eller fra parabol mottaker (Sky HD).

Håper panel bytte den 3.januar løser dette nye problemet i tilegg til crosstalk issues...

PJ
    Problem med etterslep av bilder på "Engler og Demoner" fra TV1000HD via min Get HD PVR (1080i via HDMI3) er ikke forbedret etter panelbytte. Har også oppgradert til nyeste firmware (.27) uten at det hjalp.
    Har fortsatt ikke opplevde problemet fra andre kilder..

PJ

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt snodig.
    Har selv på enkelte filmer merket litt etterslep fra min BDP9500 blu-ray, men har aldri merket dette på andre kilder.
    Dette er kun synlig på ansiktsfarger.

Trodde min etterhvert tilårskomne Samsung Plasma var synderen her, men kanskje dette er noe Phillips sliter med?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det er gjengs med problemer på nye tv'r om dagen. Mange som sliter med feil av ymse slag ser det ut som. Hadde en samsung m61 som, om den ikke hadde fått brune flekker på skjermen nå rett før den var 5 år, hadde stått i stua ennå. Ingen problemer med hverken bilde/panel eller feil av andre slag.Kjempe fornyd.
    Så ut som en modell som hadde en god mix av elektronikk og gode justerings muligheter.

Kjøpte så en en philips 32' 3605 som 'vente' tv mens sammy'n var på service. Allerede samme kveld, kraftig buzzing fra strømforsyning. fikk beksjed av P at de var klar over det og jobbet med saken. Etter 2 uker ville ikke tv'n skru seg på før vi hadde holdt på i 5,10 minutter. Prøvde å levere den på lefdal, men det var over DOA tid, som er 14 dager, men P ordnet med infocare som byttet strømforsyning hjemme, gjort på 5 minutter.

Så etter 7 uker + (styr unna service eksperten vest om dere kan) fikk jeg ny tv på reklamasjon fra samsung en 40 655 lcd, betalte litt igjenom og kom hjem med en 46' 755 lcd, herre jemeni som jeg gledet meg til å calibrere og kose med spears and munsli plata mi. Gjett om jeg ble skuffet over bildet som åpenbarte seg. Ikke til å leve med. Prøv i 14 dager å se om de går bort var beskjeden fra samsung. Ingen bedring ,så nå er den inne til service igjen.

Oh well....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soga fortsetter

Jeg oppdaget etterhvert at problemet med avspilling av bluray film, hvor et markant etterslep viste seg spesiellit i mørke/grå sener med mye bevegelse, skyldtes problemer med min nye Onkyo SR608. Dette problemet er det visst flere som har hatt og det ser ut som det ligger i hardwear`n og en software update vil ikke løse dette.
    Etter å ha lest om problemet i what hifi sitt forum, så klarte jeg omgå problemet ved å slå av en konverter eller hva **** det var slik at det nå er borte. En kan lese mer om dette problemet her:

What Hi-Fi? Sound and Vision - Onkyo TX-SR608 Ghosting/Trailing problem

PS. Når bluray spiller kobles rett i tv´n og ikke går via forsterkeren var alt helt perfekt, for de som eventuellt sliter med ghosting/hakking/etterslep så kan det være en grei test å kjøre bluray spilleren rett i tv´n å ikke via forsterkeren for å se om det endrer noe.

Når det gjelder Philipps 9705 så fikk jeg igjen den fra INFOCARE i går, og når jeg kobler den opp så viser det seg at ambilight`n på høyre side er gått føyken. Feilen som gjorde at jeg sendte den inn rett før jul viste seg å være en ledning som hadde brent av eller noe i den duren.
    Etter at jeg i går konstaterte at ambilight`n var gått på høyre side, rant begeret over og jeg dro rett til Elkjøp for å klage for ente gang.
    Det endte med at jeg nå bytter fra Phillips til Sony HX900 og selvfølgelig også får med 3D kit fra Sony.
    Jeg orket rett slett ikke å sitte å vente på at nye feil skulle oppstå på Phillips`n. Man man mister rett og slett trua etter så mye feil og mangler ved et produkt som skal være helt topp i følge tester.

Jeg er nå ferdig med Phillips tv`r en gang for alle og går tilbake til Sony for dette gidder jeg ikke mer

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fluefisker
    Soga fortsetter

Jeg oppdaget etterhvert at problemet med avspilling av bluray film, hvor et markant etterslep viste seg spesiellit i mørke/grå sener med mye bevegelse, skyldtes problemer med min nye Onkyo SR608. Dette problemet er det visst flere som har hatt og det ser ut som det ligger i hardwear`n og en software update vil ikke løse dette.
    Etter å ha lest om problemet i what hifi sitt forum, så klarte jeg omgå problemet ved å slå av en konverter eller hva **** det var slik at det nå er borte. En kan lese mer om dette problemet her:

What Hi-Fi? Sound and Vision - Onkyo TX-SR608 Ghosting/Trailing problem

PS. Når bluray spiller kobles rett i tv´n og ikke går via forsterkeren var alt helt perfekt, for de som eventuellt sliter med ghosting/hakking/etterslep så kan det være en grei test å kjøre bluray spilleren rett i tv´n å ikke via forsterkeren for å se om det endrer noe.

Når det gjelder Philipps 9705 så fikk jeg igjen den fra INFOCARE i går, og når jeg kobler den opp så viser det seg at ambilight`n på høyre side er gått føyken. Feilen som gjorde at jeg sendte den inn rett før jul viste seg å være en ledning som hadde brent av eller noe i den duren.
    Etter at jeg i går konstaterte at ambilight`n var gått på høyre side, rant begeret over og jeg dro rett til Elkjøp for å klage for ente gang.
    Det endte med at jeg nå bytter fra Phillips til Sony HX900 og selvfølgelig også får med 3D kit fra Sony.
    Jeg orket rett slett ikke å sitte å vente på at nye feil skulle oppstå på Phillips`n. Man man mister rett og slett trua etter så mye feil og mangler ved et produkt som skal være helt topp i følge tester.

Jeg er nå ferdig med Phillips tv`r en gang for alle og går tilbake til Sony for dette gidder jeg ikke mer

Terje!
    Hei Terje! Synd du har hatt så mye problemer med din 9705. Sitter her med min 9705 nå og har fortsatt litt problemer med den. At bildet glir utover kan være grunnet bildebehandlingen hos komponenten man bruker til å spille av med. Både jeg og Ovegeir som har forholdsvis BDP9600 og BDP9500 har merket at problemet forsvinner dersom man slår av all bildebehandling på spillerne. Uansett så sliter min fortsatt med det som kalles jueltrelysbuggen(ser ut som det brenner i bildet med flammer i hvitt lys). Den vertikale linjen er borte, så det er egentlig bare dette problemet som gjenstår samt tidvis litt mye 3D-crosstalk. Jeg lure egentlig bare på om du måtte legge inn et mellomlegg for å få bytte til Sonyen eller om Elkjøp tok regningen? Regner med det er 52" du har eller da det kun er den som er listet på Elkjøp.no? Forsøker nemlig selv å få nyttet min i en nyere utgave da juletrelysbuggen skal være historie i de nyere utgavene. Ser at Elkjøp ikke har 9705 i 46" i salg lenger så lurer litt på hva de kommer til å foreslå, ønsker selv ikke å bytte til noe annet merke da jeg vil beholde Ambilight og er generelt meget fornøyd med 9705 ser man vekk i fra det siste problemet. Det nærmeste produktet fra Philips de har inne er jo 58PFL9955H som koster det samme som 52HX900 nemlig 34995,-.

Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Den vertikale linjen er borte
    Når forsvant denne linjen, med FW versjon 000.140.027.000? Jeg har selv dette problemet, men har ikke fått testet den nye firmwaren siden TV'en min er til service hos infocare.

Jeg begynner å bli ganske lei både Philips Norge, Philips Nederland og infocare, så jeg kunne tenkt meg å bytte til et annet merke selv. TV'en ble kjøpt på Elkjøp, men jeg tok kontakt med Philips Norge direkte når feilene på TV'en dukket opp. Så det spørs hvor medgjørlig Elkjøp er når alle mine klager har gått til Philips direkte og ikke igjennom Elkjøp. TV'en har vært "reparert" tre ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Hei Terje! Synd du har hatt så mye problemer med din 9705. Sitter her med min 9705 nå og har fortsatt litt problemer med den. At bildet glir utover kan være grunnet bildebehandlingen hos komponenten man bruker til å spille av med. Både jeg og Ovegeir som har forholdsvis BDP9600 og BDP9500 har merket at problemet forsvinner dersom man slår av all bildebehandling på spillerne. Uansett så sliter min fortsatt med det som kalles jueltrelysbuggen(ser ut som det brenner i bildet med flammer i hvitt lys). Den vertikale linjen er borte, så det er egentlig bare dette problemet som gjenstår samt tidvis litt mye 3D-crosstalk. Jeg lure egentlig bare på om du måtte legge inn et mellomlegg for å få bytte til Sonyen eller om Elkjøp tok regningen? Regner med det er 52" du har eller da det kun er den som er listet på Elkjøp.no? Forsøker nemlig selv å få nyttet min i en nyere utgave da juletrelysbuggen skal være historie i de nyere utgavene. Ser at Elkjøp ikke har 9705 i 46" i salg lenger så lurer litt på hva de kommer til å foreslå, ønsker selv ikke å bytte til noe annet merke da jeg vil beholde Ambilight og er generelt meget fornøyd med 9705 ser man vekk i fra det siste problemet. Det nærmeste produktet fra Philips de har inne er jo 58PFL9955H som koster det samme som 52HX900 nemlig 34995,-.

Mvh Andreas
    Hei Andreas.
    Ja dette har vært et pes uten like. Nå er forøvrig marerittet over for jeg sitter nå å ser på min nye Sony HX900 52´og før jeg har kalibert den så er den i en helt annen klasse en hva Philips`n har vist.
    Fikk en kjempedeal så jeg fikk en HX900 52´ til en svært gunstig pris og betalte 500 kroner imellom. Da må man ta med i beregningen at jeg hadde et 3D kit fra philips som naturlignok ble byttet inn igjen. Må kjøpe 3D briller senere for Sony`n men allikevel ble dealen mer enn god nok da det faktisk var ca 10000 dyrere for en 52´ vs en 46´. Jeg er meget godt fornøyd med den dealen.

Jeg synes forøvrig ambilight var alldeles nydelig, men det veier ikke opp for alle bugs i philips´n. Nå sitter jeg som sagt å ser på en skjerm som er en nytelse å se på og ambilight´n har jeg allerede glemt
    Alle synlige bugs er nå borte og dette ser sykt bra ut så jeg bare smiler nå, etter over 3mnd mareritt.
    Philips tv kommer nok aldri inn i min stue igjen, sånn blir det bare når man mister fullstendig trua .

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manders
    Når forsvant denne linjen, med FW versjon 000.140.027.000? Jeg har selv dette problemet, men har ikke fått testet den nye firmwaren siden TV'en min er til service hos infocare.

Jeg begynner å bli ganske lei både Philips Norge, Philips Nederland og infocare, så jeg kunne tenkt meg å bytte til et annet merke selv. TV'en ble kjøpt på Elkjøp, men jeg tok kontakt med Philips Norge direkte når feilene på TV'en dukket opp. Så det spørs hvor medgjørlig Elkjøp er når alle mine klager har gått til Philips direkte og ikke igjennom Elkjøp. TV'en har vært "reparert" tre ganger.
    Hvis jeg ikke tar helt feil så sier kjøpsloven at man kan heve kjøpet ved tredje gangs reprasjon av nytt utstyr. Så her tror jeg du kan vise til kjøpsloven.

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manders

Hei. Min forsvant etter den var på service hos Infocare, så jeg er ikke sikker på om den er inkludert i den nye softwaren eller ikke. Det ligger en fix for linjen her 46PFL9705H/12 Philips LED TV 46PFL9705H Philips 46" Full HD 1080p digital TV with Ambilight Spectra 3 and Perfect Pixel HD Engine - Philips Support

Ligger under Q&A på supportsiden. Tekniker hos Infocare advarte mot å bruke denne da den ikke ligger på Philips Norge sine sider og sa at det kunne skape problemer med den innebyggede mottakeren for bakkenett her til lands så jeg vet ikke helt om det stemmer eller ikke. OveGeir her på forumet har installert den på sin 9705 og bekreftet at linjen forsvant.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Noen som vet om Automstisk oppdatering som TVen ber om via WiFi, er den samme som Firmware oppdatering via websiden til Philips og USB?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av Rojobono
    Noen som vet om Automstisk oppdatering som TVen ber om via WiFi, er den samme som Firmware oppdatering via websiden til Philips og USB?
    Noen som vet hva som er oppdatert i FW versjon 000.140.027.000??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Noen som vet hva som er oppdatert i FW versjon 000.140.027.000??
    Q55xx_0.140.27.0(Publication date: 2011-01-05)
    • Solution for intermittent freezing picture in Finland.
    • Solution for zapping away from 3D broadcast channel in the Netherlands that results in no video.
    • Solution for intermittent disturbance on audio via SPDIF out.
    • Solution to prevent random services installation on UPC cable com in Switzerland.
    • Solution to avoid that the set is rebooting/dead after sw update via PTA02 by packed stick.
    • Solution X talk 3D.
    • Solution for distorted sound with certain video formats playing via HDMI.
    • Solution about the issue when the Double Video MHP application "GF Pay" is killed and is switching
    from secondary to primary video.
    • Solution for installing Dig DVBC , DVB‐C when 170MHZ in MUX, picture is distorted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare de kunne fått ut og fingeren og fått fikset baklyset som lever sitt eget liv i visse scener så hadde jeg blitt fornøyd med denne tv'en. Er den eneste issuen som plager meg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Bare de kunne fått ut og fingeren og fått fikset baklyset som lever sitt eget liv i visse scener så hadde jeg blitt fornøyd med denne tv'en. Er den eneste issuen som plager meg nå.
    Baklyset som levde sitt eget liv var også en av flere bugs som plaga vettet av meg.
    Nå gleder jeg meg enormt over Sony HX900 for der finnes det ikke antydning til baklys problemer eller andre problemer som Philips`n hadde.

Er helt målløs over kvaliteten på HX900, det er en ny verden for å si det mildt
    Bye bye Philips!!!!!

Terje!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fluefisker
    Hvis jeg ikke tar helt feil så sier kjøpsloven at man kan heve kjøpet ved tredje gangs reprasjon av nytt utstyr. Så her tror jeg du kan vise til kjøpsloven.

Terje!
    Jeg har prøvd å fortelle Philips support at jeg har krav på nytt produkt siden de har prøvd å reparere bl.a samme feil to ganger før. Men Philips er tydeligvis ikke villig til det sånn uten videre. Derfor lurte jeg litt på muligheten for å kontakte elkjøp med samme ønske, siden det er de jeg har et kundeforhold til (det er de jeg har kjøpt TV'en av). Det er bare det at ved alle reparasjonene har jeg kontaktet Philips direkte, uten å gå igjennom elkjøp.

På den andre siden ønsker jeg ikke et nytt Philips-produkt. Det virker som om Philips har en svært dårlig kvalitetskontroll på sine TV'er. Får jeg en ny 46pfl9705 må jeg vel bare igjennom den samme mølla med reparasjoner på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det opp med forbrukerombudet. Kontakt oss -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også nylig kjøpt meg 9705 som jeg ikke er helt fornøyd med. Har problem med etterslep, og da spesielt i mørke scener. I filmen "I am legend" når Will Smith går inn i huset etter hunden sin, hvor det meste på skjermen er mørkt, oppstår det lyse ringer rundt områdene hvor det skjer noe på skjermen. I tillegg justerer den dynamiske bakgrunnsbelysningen seg hele tiden, noe som er irriterende. Jeg har også merket meg en summing (strømlyd) når ambilight er på. Tven min har et 1038 nr. Skal ringe Philips support i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å endre noen av bildeinnstillingene for å se om det gjør bildet bedre? Prøv å skru av "perfekt kontrast" for å se om det er denne settingen som får bakgrunnsbelysningen til å justere seg hele tiden og ikke "dynamiske bakgrunnsbelysningen" settingen. Et greit utgangspunkt for innstillinger til bluray-titting mener jeg du finner her: Philips 9705H test/anmeldelse - FlatpanelsDK.

Summelyden plager meg også. I følge philips' service-partner, infocare, er dette helt normalt for denne modellen og bare noe du må godta. Derfor mener jeg ambilight'en er helt verdiløs for denne TV'en. Jeg orker ikke å ha den på.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •