HJELP! 3D TV or not 3D TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HJELP! 3D TV or not 3D TV

Hei alle sammen!

Jeg skal kjøpe ny TV (faktisk nytt komplett lyd/bilde anlegg for stua) og lurer fælt på om jeg skal gå for 3D TV eller ikke. Og det må i så fall bli lav-budsjett 3D, siden jeg ikke har råd til de dyreste modellene.

Jeg har kikket på to modeller som ligger i prisleiet 12-15.000 kr., Samsung UE46C7705 eller LGE 42LX650N. Hvis det ikke blir 3D har jeg sett meg ut en PHILIPS 42PFL7695H.

Det store spørsmålet er hva skal jeg velge? Det som bekymrer meg er om 2D kvaliteten på 3D TVene (spes LG) er god nok, dvs like god som på en ren 2D TV. Har hatt litt fokus på de svarte og hvite områdene på skjermen, og ser mange skjermer som ikke har har snøhvit hvitfarge, men heller litt grå. Her var PHILIPS 42PFL7695H kjempebra, med klar, fin hvitfarge.

Noen der ute som kan gi noen tips...?

Mvh,
    Roar

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PFL7695 ligger til 11995,- ikkesant? Dette er akkurat samme tven som 42PFL7665H, bare litt mørkere ramme - som koster 9995,- de fleste steder. Identisk ellers.

Du oppgir ingenting om hva du skal bruke tven til? Hvor den skal stå, hva slags tv-signal?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt kjøp hvis 3D er en issue er Samsung PS50C7705. Dette er en plasmamodell og den eneste modellen fra Samsung som har et godkjent 3D bilde. koster 12990 hos hifiklubben. Samsung har også et tilbud gående nå som gjør at du får med 2 ekstra briller og 7 3D filmer i prisen. Det følger også med et sett med briller så da har man en 3D TV, 3 par briller og 7 3D filmer for under 13k. Det er et tilbud som er gansek rått. Kjøper du en Panasonic BDT100 BD spiller så får man i tillegg også Avatar i 3D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    42PFL7695 ligger til 11995,- ikkesant? Dette er akkurat samme tven som 42PFL7665H, bare litt mørkere ramme - som koster 9995,- de fleste steder. Identisk ellers.

Du oppgir ingenting om hva du skal bruke tven til? Hvor den skal stå, hva slags tv-signal?
    Stemmer, Philipsen er priset til 11995, men håper på rabatt fra selger. TV'en skal hovedsaklig brukes til å se TV og film :-) Står i en stue på ca. 5x5m+ vinduer på sidene. TV signalet får jeg via parabol (Canal Digital) og inn til en Dreambox HD tuner. 3D er ikke et must, men kunne vært kjekt å ha om prisforskjellen ikke blir for stor (les: ikke mer enn noen få tusenlapper). BD filmer er tenkt kjørt gjennom en Samsung BD-C9600XEE spiller (3D kompatibel).

Poenget er at jeg ikke ønsker at 3D funksjonalitet skal gå på bekostning av 2D kvalitet.

Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttet tipset med 7705 vanskelig å se noen LED-LCD som vil fungere bedre på ikke minst 3D hvor plasma ser ut til å være best. 2D kvaliteten er også meget bra på nevnte modell særlig iforhold til den utrolig gode prisen!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan skjønne etter å ha testet alt av TVer på markedet så vil ikke den problemstillingen eksistere, rett og slett fordi alle de beste TV-ene også kommer med støtte for 3D. Det stilles ganske ekstreme krav for å kunne yte godt på 3D. Disse egenskapene blir ikke borte når man skal se på 2D. Det eneste som er klart er at LED-LCD modellene yter klart best i 2D. Er du ute etter en grisebra 2D tv til god pris så er det ekstremt vanskelig å komme utenom Philips 9704 i 52 tommer som Soundgarden selger ti 12990. Det er en kanonbra 2D tv til prisen. Med en gang man blander inn 3D så faller ganske mange av LED-LCD modellene bort fordi de ikke har det som skal til i 3D. Skal jeg være maksimalt kritisk så er det kun en LED-LCD modell på markedet som holdet godt nok nivå på 3D og det er Sony HX900.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit feilpost, off topic

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mange 3d filmer har du og hvor mange ønsker du å kjøpe. 3D er bare en morro gimmic, funker ikke i lengden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •