Ny 40"/42" 10-15k (lang lesing)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 40"/42" 10-15k (lang lesing)

Hei!

Vet at mange av dere sikkert er leie av "ny tv" tråder, men trenger litt hjelp.

Jeg har følgt med litt på markedet i et par måneder nå og må snart ta en avgjørelse da vi endelig har flyttet inn i ny kåk(har gitt vekk mitt gamle tv før vi flyttet). Jeg har lest en del rundt på forumer, snakket med butikkfolk(får aldri samme anbefaling fra noen), og blir fremdeles forvirret av alle modellene og uttalelsene.

I begynnelsen var jeg fast bestemt på en G20, noe også en på hifiklubben kunne samstemme i var et bra valg. Senere ble jeg usikker da jeg hørte at det ikke var anbefalt å ha plasma tv i vanlig stue, men helst type filmrom i kjelleren e.l. I tillegg er det jo et dritstygt tv, synes nå jeg. Så ble 700AEP testvinner i VG og lyd og bilde, tror jeg. Veldig pent tv, men ble usikker pga glassplaten i front. Er ikke særlig glad i masse refleksjoner fra det jeg ser på. Senere har jeg også fått frigitt litt mer spenn fra budsjettet så jeg har tittet litt på dyrere tv´er.

Var på Lefdal og ble anbefalt LG850N, de viste fotballkamp i HD. La umiddelbart merke til at all detalj i gresset forsvant med en gang kameraet var i bevegelse. Det var svært påfallende, og verre enn andre tver rundt. Dobbelsjekket med et annet tv i samme modell, samme problem (hva heter dette forresten? fosforslør?). Vet at dette tvet har fått veldig bra kritikk, men da jeg i tillegg hørte om problemer med colorbanding og at folk har levert tv´et tilbake pga det, var det sayonara til det også.

Jeg kikket også på en dyr 46" til sony (23.000.), her la jeg også merke til at på closeups var det betydelig ghosting eller hva man skal kalle det rundt hodet på fotballspillerne. Må inrømme at jeg ble litt oppgitt da, og savnet mitt gamle Loewe TV som hadde fantastisk bilde og aldri noen av disse ´bugsene´ som dagens tver har. :roll:

Jeg så på flatpanels.dk i en avstemmning at et godt flertall av brukerene deres hadde plasmaskjermer. Og at for folk som virkelig bryr seg om bildekvalitet virker det som det er det som er veien å gå. Så leser jeg om 200 timers innkjøring av plasmaskjermer og retention og blir litt oppgitt av det også, hvordan i all verden skal jeg få med dama på det?

Skal jeg gå for en strait og billig sony tv bare for å bli ferdig med det og innse at tvet for meg ikke eksisterer i dag. Eller skal jeg fleske til og kjøpe foreksempel VT20e, selv om jeg ikke bryr meg om 3D? Vet det finnes V20, men de har det ikke på Lefdal og jeg får veldig god pris der så må nesten holde meg til utvalget deres.

Forøvrig skal det brukes til vanlig tv-titting(altibox), ps3 (spill og blueray), og se film etc fra pc´en. Det skal henges på veggen, og at det er tynt og vegghengningskompatibelt er et pluss, men ikke must (da det begrenser aktuelle tver for mye).

Herregud, det ble en lengre post enn jeg hadde tenkt, hvis noen fremdeles leser dette hadde jeg satt veldig pris på noen gode forslag og innsikter, helst begrunnet :-D

/whine slutt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra vi er flere som har samme "problemet"...
    Kan prøve å oppsummere litt
    Ser også at det er flere som anbefaler plastma som f.eks PSxxc7005. Virker som det er mye TV for penga, men om dette er folk som har overbevist seg selv om at dette er bra TV fordi dem ikke kan legge mer i TV eller om den faktisk er bra er jeg usikker på når jeg videre leser om at folk skriver om retension, buzzing, osv. Buzzingen er kanskje ikke det værste, men kan ikke være nærvevrak for fast retension til en hver tid man selv ikke bruker TVen. En annen ting er, som du selv sier, at plastma er vel generelt ikke anbefalt til TV bruk pga lysstyrke. Mulig den myten ikke eksiterer lengre!?
    Når man først tenker på plastma så kan man velge VT20 også, men det er fortsatt en plastma og det ser ikke ut som man akkurat har kjøpt seg en ny TV. En annen ting er at man da begynner å nærmer seg bedre LED TV-er i prisklassen igjen.
    LE850 og 950 har vel glass i front, som du også sier, men er delte erfaringer om hvor mye dette har å si på refleksjoner
    C8505 en del crosstalk i 3D elles ganske bra? Ser det skrives på flatpanels at den nyeste firmware har fjernet en del crosstalk samt at kallibrering av sitteavstand hjelper. Fint om noen kan bekrefte
    Prisen begynner uansett å nærme seg modellene nedenfor
    NX810 kommer vel ikke inn til Norge
    HX900 og 9705 er vel sikre valg, men det koster litt og man blir i tvil og det er riktig å bruke så mye på TV da man bytter kanskje om ikke så lenge igjen.
    Kort oppsummert så er vel en der som du også er. Skal man legge litt i TV eller skal man kjøpe seg en enkel plastma som PSxxC7006 eller en ren LCD TV som f.eks en UExxC7xx eller UExxC6xx. UExxC7xx har vel også 3D?!?
    Hvis noen vet om en midt på treet så er det fint om det kommer med her :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare på en viktig ting når du er i butikk, få kloa i fjernkontrollen. Lek litt med innstillinger. Det du ser på en tv i butikk er ikke alltid slik du vil ha det hjemme.

Der står det ofte haugevis av tv'er fra mange produsenter, stilt inn med overdrevne farger/lys for å kuppe deg som kjøper.

Bruk litt tid, snakk med betjeningen, prøv både noen vanlige dvd'er også, gjerne noen du har hjemme som du kjenner til og har prøvd før. Så får du noe å sammenligne mot.

Slå av skjermen og sjekk refleksjoner, sjekk innsynsvinkler om dette er tema osv

Stol på øynene dine etter du har justert, da kommer du langt
    Viktigste er at DU er fornøyd, det er jo tross alt du som skal bruke tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, var i buttikken i dag og fikk lånt fjernkontroll til en VT20, ble litt forundret da THX innstillingen så ekstremt døll og matt ut i butikken. Det så bedre ut når jeg hadde sett på det en stund og vent meg til bildet. Egentlig ganske rart at de pøser sånn på med lysstoffrør i butikken, utrolig vanskelig å bedømme hvordan det vil se ut hjemme. Vet jo at de tvene som har godt lys i butikken vil være altfor sterkt hjemme.

Fjernkontrollen til VT20 ser forresten ut som en handikap fjernkontroll med så store nummer på, at det går an å ha noe sånt til et såpass dyrt tv (23.000 for 50") er beyond me.

Hadde gledet meg til å kjøpe tv, men istedenfor å velge mellom flere gode kandidater er det nå bare å finne et tv uten bugs.

Ser ut som de blir et sony tv til en 8-9 tusen, så får jeg bruke de ekstra pengene på noe annet. Tror bare jeg blir skuffet hvis jeg blåser 15k på en 42" med bugs.

Med bugs mener jeg color banding, fosforslør osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •