LED TV | spill, film og PC | minimum 46" | 10-16k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED TV | spill, film og PC | minimum 46" | 10-16k

Hei.

Min samboer og jeg er på utkikk etter ny 46-47" LED TV og trenger hjelp til å finne den rette til vårt bruk. TVen skal brukes til vanlig TV-titting, samt blu-ray film, PC, og PS3/Xbox360/Wii. Vi har blitt fortalt at vi nok burde se etter en TV med ihvertfall 200Hz, for best mulig panoreringer osv. ved avspilling av bla. blu-ray, så dette er ett av kravene våre. I tillegg hadde det vært fint om TVen hadde hatt 3+ HDMI, trådløst nett (WiFi-ready funker også fint), USB med grei støtte av filformater. 3D støtte er ikke ett absolutt krav, men 3D-ready hadde vært helt greit... Men som sagt ikke noe must. Vi vil ha klarest mulig bilde, med best mulig sortnivå og minst mulig kornet bilde.

All form for hjelp/kommentarer er veldig velkomne!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er for eksempel disse to?

Philips 46" 3D LED-TV 46PFL8605H
    Komplett.no - Philips 46" 3D LED-TV 46PFL8605H

Samsung 46" 3D LED-TV UE46C8705
    Komplett.no - Samsung 46" 3D LED-TV UE46C8705

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må det være LED-LCD og ikke vanlig LCD?

Jeg synes at Sonys hx 900-serie ser spennende ut, men det blir kanskje en litt frisk prisklasse.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvorfor må det være LED-LCD og ikke vanlig LCD?

Jeg synes at Sonys hx 900-serie ser spennende ut, men det blir kanskje en litt frisk prisklasse.

-k
    Nei, si det egentlig :P Jeg er bare interessert i å finne noe med best mulig kvalitet, egenskaper og pris til den bruken jeg har spesifisert. Ingen tvil om at LED-TVer er ett fint "møbel" da. Hehe. Har planer i å inverstere i en TV jeg kan være fornøyd med flest mulig år framover, selvom jeg vet det kan være vanskelig å si hva framtiden egentlig kan bringe av nye teknologier etc. Ser ut til at HX 900-serien kan ha litt for høy pris for vår økonomi, ja. Hvordan er egentlig Philipsen jeg linket til, om noen vet?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å ikke legge for mye vekt på at tv-en har 200Hz. Jeg synes dette er en helt unødvendig egenskap, og vil anbefale deg å skru av alt som heter motion flow, motion plus og lignende. Det ser fint ut ved panoreringer over naturlandskap, men i scener der det er mennesker eller andre ting som beveger seg ser det kunstig ut og skaper ofte utilsiktede artefakter i bildet. Jo mer bevegelse det er i bildet, jo verre blir det. Jeg anbefaler deg å ta en tur innom en tv-forhandler for å få det demonstrert.

Når det er sagt kjenner jeg kun til den Samsung tv-en du linker til, og det er en bra tv, med et godt sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Jeg vil anbefale deg å ikke legge for mye vekt på at tv-en har 200Hz. Jeg synes dette er en helt unødvendig egenskap, og vil anbefale deg å skru av alt som heter motion flow, motion plus og lignende. Det ser fint ut ved panoreringer over naturlandskap, men i scener der det er mennesker eller andre ting som beveger seg ser det kunstig ut og skaper ofte utilsiktede artefakter i bildet. Jo mer bevegelse det er i bildet, jo verre blir det. Jeg anbefaler deg å ta en tur innom en tv-forhandler for å få det demonstrert.

Når det er sagt kjenner jeg kun til den Samsung tv-en du linker til, og det er en bra tv, med et godt sortnivå.
    Ok! Takker for informasjonen Har en venn som jobber på Lefdal og det er han som har fortalt meg om dette med Hz. Han mente han hadde erfart at en god del av TVene med mindre enn 200Hz hadde vært rimelig hakkete, spesielt i scener med mye som skjer på en gang - blu-ray. Vi er litt glad i Ambilight funksjonen som Philips-skjermene tilbyr, og har sett at en del tester har gitt den rimelig gode karakterer. Er det noen vesentlig forskjell på skarpheten som de forskjellige TVene gir?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aedion
    ...Er det noen vesentlig forskjell på skarpheten som de forskjellige TVene gir?
    Tv-en i seg selv bør ikke gjøre så mye med skarphet for 1080p kilder som PS3 og PC, og tildels BluRay. Når du forer tv-en med lavere oppløst materiale, interlacet materiale og analoge dårlige tv-signaler så kan det være forskjeller på hvor godt de skalerer opp og prosesserer signalet.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Tv-en i seg selv bør ikke gjøre så mye med skarphet for 1080p kilder som PS3 og PC, og tildels BluRay. Når du forer tv-en med lavere oppløst materiale, interlacet materiale og analoge dårlige tv-signaler så kan det være forskjeller på hvor godt de skalerer opp og prosesserer signalet.

-k
    Skjønner Merka ihvertfall veldig stor forskjell på TVene i butikken når det kommer til hvor kornete bildet er i enkelte scener. Var helt vilt stygge bilder på noen av dem. Er bare så vanskelig å gå i butikken å bestemme seg syntes jeg, ettersom det finnes en god del gode selgere der ute som er keen på å bli kvitt de modellene med best fortjeneste.

Noen som har noen anbefalinger utenom de jeg refererte til i samme prisklasse? Evt noen formeninger om hvilke av de nevnte jeg burde gå for?

Tusen takk for alle svar så langt Veldig nyttig informasjon for meg som ikke har noe særlig med peilig på TV når det gjelder spesifikasjoner osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å gjøre det enda litt vanskeligere å velge så er det ikke verd å vurdere tver i dynamisk innstilling(butikkmodus) som de fleste tver står i på butikker.
    Dette er en modus jeg kaller tegneserie modus pga ekstrem farge temp og for høy skaphet og voldsomt feil justert bilde. Se f.eks på blå himmel eller gress å spør deg selv når du ser bilde-ser dette naturlig ut??

Får å få et mest mulig naturlig bilde og den eneste reele muligheten å sammeligne mest mulig rettfering skal du gjøre følgende:

Når du skal se på tver-sett tvene i FILM modus. Slå av alt i under menyer som dynmaisk kontrast, fargeforbedring++++ evt sette bevegelse kretser på LAV maks Medium. Da får du et mere korrekt bilde av hva tver virkelig yter.

Eneste du IKKE må slå av er styring av leddiodene på bak led tver ala LE850, 9705, HX900 m.m men disse er ikke i din prisklase som du har forespeilet. Alle samsung modeller er edge led. 8705 har en form for local dimming men denne kan IKKE sammenlignes med local dimming hos LG, SONY og Philips!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til, og bestilte meg en Philips 46" 3D LED-TV 46PFL8605H!
    Tusen takk for all hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aedion
    Jeg slo til, og bestilte meg en Philips 46" 3D LED-TV 46PFL8605H!
    Tusen takk for all hjelpen!
    Hei, hvordan er du fornøyd med kjøpet ditt?
    Sitter her og vurderer opp og ned da jeg skal ha ny tv i prisklassen 10-15 000, og denne tven ser bra ut.

Er selv veldig glad i ambilight og derfor fristet av Philips sine tver, men har ikke funnet noen butikker som stiller ut denne tven så da leter jeg rundt etter folk som har kjøpt tven for å høre hva de synes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •