En liten irriterende ting med Ps63c7705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten irriterende ting med Ps63c7705

Hei,

Fikk Samsung Ps63c7705 i hus torsdag sist uke.
    Og bildet er helt topp, fargene, svart nivået, bevegelsene og tv sendinger.
    Og Avatar var en opplevelse for seg selv. Gleder meg til jeg kan kalibrere tv'en skikkelig etter 200 timer.

Og egentlig så skulle jeg vert helt fornøyd, men vett ikke om det gjelder alle eller om det bare er meg. Men tv'en har en veldig høy buzz lyd som kommer fra både venstre og høyre øvre del av skjermen.
    Kan høre det når jeg sitter på en avstand på 3,5 - 4m. og når jeg har lyden på normalt nivå.

Ringte Hifi-klubben(nettbutikken) og samsung dagen etter jeg fikk tv'en. Hi-fi klubben, sa det var et vanlig problem med buzzing på samsung plasma tv'er og de kunne ikke hjelpe meg, selv om jeg forklarte at jeg har hatt samsung plasma før og viste at det var litt høy buzzing på de, men ikke et problem hvis du ikke sitter helt inntil tv'en.
    Så ringte jeg samsung, men de ville hentet tv'en min, og måtte ha den på service iallefall 4uker.
    Syns det er ganske uaktuelt når jeg nettopp har fått tv'en.

Noen som har noen meninger om dette, har hatt lignendes erfaringer eller tips til hva jeg kan gjøre??

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei,

Fikk Samsung Ps63c7705 i hus torsdag sist uke.
    Og bildet er helt topp, fargene, svart nivået, bevegelsene og tv sendinger.
    Og Avatar var en opplevelse for seg selv. Gleder meg til jeg kan kalibrere tv'en skikkelig etter 200 timer.

Og egentlig så skulle jeg vert helt fornøyd, men vett ikke om det gjelder alle eller om det bare er meg. Men tv'en har en veldig høy buzz lyd som kommer fra både venstre og høyre øvre del av skjermen.
    Kan høre det når jeg sitter på en avstand på 3,5 - 4m. og når jeg har lyden på normalt nivå.

Ringte Hifi-klubben(nettbutikken) og samsung dagen etter jeg fikk tv'en. Hi-fi klubben, sa det var et vanlig problem med buzzing på samsung plasma tv'er og de kunne ikke hjelpe meg, selv om jeg forklarte at jeg har hatt samsung plasma før og viste at det var litt høy buzzing på de, men ikke et problem hvis du ikke sitter helt inntil tv'en.
    Så ringte jeg samsung, men de ville hentet tv'en min, og måtte ha den på service iallefall 4uker.
    Syns det er ganske uaktuelt når jeg nettopp har fått tv'en.

Noen som har noen meninger om dette, har hatt lignendes erfaringer eller tips til hva jeg kan gjøre??
    Du har angrerett ved kjøp på nett!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Du har angrerett ved kjøp på nett!
    For et svar....

De fleste Samsung Plasma tv'er summer. Diverse "polls" på foreks Flatpanels og lignende, viser at mange sliter med det du opplever.

Jeg har også en 63" C7705, og jeg har summing når jeg sitter rett foran tven, og bildet er i hodehøyde.
    Sitter jeg litt ut på siden, legger meg ned lavere enn skjermen eller står foran tven hører jeg ingenting.
    Jeg har også levert inn tven og fått en ny, men fikk nøyaktig samme støynivå i den nye jeg fikk.

Tror du må leve med dette, eller bytte i en dobbel så dyr Panasonic eller en LED tv (og få clouding, crappy innsynsvinkel, dobbelt så mye crosstalk i 3d osv...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tv selv! Summer bra her også:-/
    Men legger ikke merke til det lenger nå

Men ingen av dere som har bildeforstyrrelser i game mode?? River meg i håret for at jeg ikke finner ut hva som er galt!!!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    For et svar....
    Hva er feil med svaret? HFK viser ingen interesse for å hjelpe han, og ellers må han vente i 4 uker på service.

Vet hva jeg hadde gjort...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Hva er feil med svaret? HFK viser ingen interesse for å hjelpe han, og ellers må han vente i 4 uker på service.

Vet hva jeg hadde gjort...
    Alle som kjøper 63 C7705 kan kontakte Samsung Prestige Support.
    MEN det som er galt med svaret, er at det ikke er vits i å levere den inn. Tv'ene er bare sånn, og da er vel erfaringer fra andre eiere viktigere enn bare "lever den tilbake"...

Men men... var ikke meningen å "støte deg" Var bare lite konstruktivt synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme buzz lyden jeg og, en ganske sterk lyd midt fra tv'en. Ble litt bedre etter at jeg hengte den på veggen men fortsatt ikke bra nok.

Snakket med Hifi klubben forrige uke og da bestilte de opp en ny tv til meg, skulle bare ta med min så bytter jeg. Skulle også ta den nye tv'en ut og teste om den har buzz.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Alle som kjøper 63 C7705 kan kontakte Samsung Prestige Support.
    MEN det som er galt med svaret, er at det ikke er vits i å levere den inn. Tv'ene er bare sånn, og da er vel erfaringer fra andre eiere viktigere enn bare "lever den tilbake"...

Men men... var ikke meningen å "støte deg" Var bare lite konstruktivt synes jeg.
    Vel, jeg har ikke TVen. Men han er åpenbart ikke fornøyd, og da kan det jo være en idé å returnere produktet og velge noe annet

Dette vil jo kunne gjøre han fornøyd, så konstruktivt er det.

Servicen ville jo ta fire uker...

Ellers er jeg enig i at erfaringer fra andre eiere er en fordel, uten at det nødvendigvis er konstruktivt det heller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og skulle bytte til ny Ps63c7705 lørdagen hos hifi klubben. Tok den nye opp av eska for en liten test, den var like ille som den jeg skulle bytte.

Bestemte meg da for at jeg ikke giddet å bytte mere så da blir det en annen tv. Da står det mellom PANASONIC TX-P50VT20, SAMSUNG UE55C7705 eller SAMSUNG UE55C8705.

Har mest lyst på en av Samung tv'en pga størrelsen men er veldig usikker. Noen som har gode råd å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail
    Var og skulle bytte til ny Ps63c7705 lørdagen hos hifi klubben. Tok den nye opp av eska for en liten test, den var like ille som den jeg skulle bytte.

Bestemte meg da for at jeg ikke giddet å bytte mere så da blir det en annen tv. Da står det mellom PANASONIC TX-P50VT20, SAMSUNG UE55C7705 eller SAMSUNG UE55C8705.

Har mest lyst på en av Samung tv'en pga størrelsen men er veldig usikker. Noen som har gode råd å komme med?
    Før du går for en UE, sjekk om cloudingen de har er noe du kan leve med. Ta et testbilde med på en laptop, ta med en hdmi kabel og reis rundt til du finner en utstillt i butikk der de lar deg koble på laptop. Vis testbildet ditt og vurder. Vanskelig med butikkbelysningen, men akkurat hos hifiklubben er det vel mulighet for litt dempet belysning kanskje?

Legger ved testbildet jeg brukte. La også ved hvordan dette ble seende ut på en UE55C6005 (7 og 8 serien er nok noe bedre, men dog)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Før du går for en UE, sjekk om cloudingen de har er noe du kan leve med. Ta et testbilde med på en laptop, ta med en hdmi kabel og reis rundt til du finner en utstillt i butikk der de lar deg koble på laptop. Vis testbildet ditt og vurder. Vanskelig med butikkbelysningen, men akkurat hos hifiklubben er det vel mulighet for litt dempet belysning kanskje?

Legger ved testbildet jeg brukte. La også ved hvordan dette ble seende ut på en UE55C6005 (7 og 8 serien er nok noe bedre, men dog)
    Ser jo det veldig tydlig ja, men hvor mye legger man merke til det i filmer? Det som bildet viser er jo på en måte så ille som det kan bli, men i en film er det jo så å si aldri helt mørke bilder.

Samsung 63 plasmaen likte jeg veldig godt hadde det ikke vært for den forbanna buzz lyden.

Er det noen stor forskjell mellom 7 og 8 serien, frister mest med 7 serie ettersom den er svart og litt billigere.

Har jo lest så mye rart om Panasonic'en og, er den virkelig så dårlig som folk sier her. Er også litt redd at jeg kan få buzz problemer med den og.

Trodde ikke jeg var så krav stor når det gjaldt tv men virker jo nesten som det bare er halvdårlige tv'er der ute...

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakket med hifi klubben igjen.
    Og nå skulle de sende noen fra et eksternt firma til meg får å høre på lyden og mener de det er gale, så registrerer de det som en DOA, så bestiller de ny tv til meg.

En helt annen tone når du snakker med de ansvarlige fra butikk en noen fra kunde senteret.

Håper jeg ikke opplever det samme med ny tv. Vett ikke hva jeg skulle gjort da.
    Kunne aldri tenkt meg en LED(lcd) tv, har testet de, stilt litt på de, kunne aldri tenkt meg å ha en selv. Panasonic'en er uaktuell, er ikke verdt det den koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail
    Ser jo det veldig tydlig ja, men hvor mye legger man merke til det i filmer? Det som bildet viser er jo på en måte så ille som det kan bli, men i en film er det jo så å si aldri helt mørke bilder.

Samsung 63 plasmaen likte jeg veldig godt hadde det ikke vært for den forbanna buzz lyden.

Er det noen stor forskjell mellom 7 og 8 serien, frister mest med 7 serie ettersom den er svart og litt billigere.

Har jo lest så mye rart om Panasonic'en og, er den virkelig så dårlig som folk sier her. Er også litt redd at jeg kan få buzz problemer med den og.

Trodde ikke jeg var så krav stor når det gjaldt tv men virker jo nesten som det bare er halvdårlige tv'er der ute...
    Du legger veldig mye merke til det.. Jeg så Nokas på den tven, og det plagde meg gjennom nesten hele filmen. Det bildet jeg postet var ikke så ille som det får blitt, jeg har værre eksempler.. Se vedlagt denne post.

PS63 skal ikke nødvendigvis være så ille på buzz. Det varier nok fra modell til modell. Min Ps50 er helt akseptabelt. En kollega har PS63, hvor det også er helt akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Du legger veldig mye merke til det.. Jeg så Nokas på den tven, og det plagde meg gjennom nesten hele filmen. Det bildet jeg postet var ikke så ille som det får blitt, jeg har værre eksempler.. Se vedlagt denne post.
    Er det clouding på TV'er med bakbelyst LED også, eller bare når det er sidebelysning?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung plasma 63" er en virkrlig god tv. Jeg så på den i dag, på Elkjøp, og på HiFi Klubben i Trondheim.
    Må si at bilde på Elkjøp var betydelig bedre kalibrert enn på Hifi Klubben.
    Alice i Wonderland på blue-ray i 2D var hysterisk.
    Man kan virkelig få kino følelse av den store skjermen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Er det clouding på TV'er med bakbelyst LED også, eller bare når det er sidebelysning?
    Bakbelyst led vil nok gi et mye jevnere lys enn kant-led. Men jeg vet faktisk ikke om man ser clouding der også. Har ikke fått testet bakbelyst led enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •