Ny TV til 6-7K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til 6-7K

Hei!
    Skal nå gå til innkjøp av flatskjerm til gutterommet, men er usikker for hva jeg skal gå for.
    Sitter ca. 1,5-2 m fra TV'en så tenker på størrelse rundt 40-42".
    Prisklasse opp til ca. 7000. Kan gå litt over om det virkelig lønner seg.
    TV'en skal brukes til PS3, en del sport og selvfølgelig litt film og vanlig tv-titting.

Er veldig usikker på om jeg skal gå for LCD eller plasma, men har satt meg ut et par TV'er som foreløpig er aktuelle:

Panasonic G20 42" - Plasma, Skal visst være en veldig god TV? Ca. 7000,-
    SONY KDL-40EX500 40" - LCD, etter hva jeg har skjønt har også denne gjort det veldig bra i tester? ca. 5500 ,-
    Samsung LE40C655 - Vurderer denne da jeg er Canal Digital-kunde. Noen som har erfaringer med TV'en? ca. 6000,-

TV skal kjøpes inn ihvertfall innen jul, avhengig om det skulle dukke opp noen tilbud etc.
    Håper noen kan komme med noen innvendinger/erfaringer Takk for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kunne gitt meg noen anbefalinger?
    Ser at Sonyen kun koster 4999,- hos Elkjøp nå, men der heter den KDL40EX500AEP. Hva vil dette si? Er det nordisk utgave eller gråimport?

Hadde satt pris på noen svar

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AEP = Nordisk modell, alle andre er gråimportert. Du vil ikke finne et bedre tvkjøp enn den der til den prisen, det er billig . Naturlig og godt bilde, rent og klart og skarpt - men ikke kunstig slik du får på Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!
    Da skal jeg virkelig vurdere Sony'en enda mer! Så du mener altså at den vil gi et bedre bilde enn Samsungen jeg linker til i første post?
    Står vel sannsynligvis mellom Sony'en og Panasonic da... Klarer ikke helt slippe taket på den da jeg nesten utelukkende leser gode omtaler.
    Den er jo 3000 kr. dyrere men hvor mye får du igjen for disse ekstra kronene? Hva har den som Sony'en ikke har? Håper virkelig noen kunne gitt meg et godt tips eller to
    PS3/film/vanlige-HD sendinger, hvor mye forskjell vil det være mellom disse to TV'ene? Evt. andre finesser/funksjoner...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen er en direkte konkurrent til samsung c655, men jeg mener bildekvaliteten er bedre da bildet er vesentlig mer naturlig på EX500 .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Sony'en forekomme i to versjoner, EX500 og EX501. Hva er forskjellen på disse? Har mulighet for å få EX501 til 200 kr. mer, men hva innebærer denne prisforskjellen?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erm. Sort design på rammen foran bare. Jeg ville brukt de 200,- .

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, å kjøpe tv kan være et evindelig mas noen ganger. Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt dratt og sett på de 3 tvene du har nevnt og valgt den du liker best. Kan jo nevne at jeg selv har Panasonic, 50G20 og den er jeg helt sykt fornøyd med, ser mye på film og plasma stiller utrolig sterkt da, hadde lcd før og mener plamsan er mye bedre, utrolig gode farger, sortnivå og et veldig behagelig bilde i forhold til lcd da de kan bli litt lysterke og slitsomme se på i lengden.

Panasonicen har vunnet samtlige tester i år også om jeg tar feil, selv den modellen du nevner her.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har fått gode testkarakterer, men har absolutt ikke vunnet noen samletester og slikt - har vært fryktelig lite slike samletester i år.

Sonyen har også fått meget gode testkarakterer - og er imotsetning til det lcd-bildet du ikke liker svært naturlig og behagelig å se på, null gjenskinn i tillegg.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, men pansonicen er på ingen måte en dårlig tv, som sagt, hadde jeg vært vedkommende hadde jeg dratt innom en butikk med en demo dvd eller bluray å sett på den man liker best

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på TV'ene igår. Begge hadde et veldig flott bilde, men er usikker på om G20 klarer å svare på prisforskjellen som innebærer over 3000 kr. Så alt tyder på at jeg tar turen til lefdal og kjøper Sonyen. Det ironiske er at mens elkjøp skulle ha 4999 på nettet hadde lefdal priset TV'en til 9000(!!). De kunne gi meg den til 5400, eller EX501 til 5600. Syns egentlig de burde klare å gi meg den til samme pris som elkjøp så skal høre igjen idag.

Men for morroskyld, Samsung PS50C435XXE og Phillips 47PFL3605H, har dere noe bra å si om disse TV'ene? De er større, men hvordan er kvaliteten?

Sony 40EX600, hvordan er den i forhold til EX500, annet enn at den har LED?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awzoome

Sony 40EX600, hvordan er den i forhold til EX500, annet enn at den har LED?
    Tror ikke det er store forskjellen på disse to, hadde heller spart den tusenlappen og godt for den første. Utifra erfaring så kommer du sikkert til å bli lei den tven og trenger større før eller siden likevel.
    Et godt råd er å alltid bruke lite penger på tv i starten og øke for per tv du kjøper, man får alltid lyst på noe som er større og bedre, jeg startet med en 28 tommer, ble veldig fort lei gikk over til 32, ble veldig fort lei, gikk over til 40 ble veldig fort lei, og sitter idag med en 50 tommer panasonic som du kan tro det eller ei, jeg begynner bli lei av fordi jeg syns den bare virker mindre og mindre, antagelig noe psykologisk effekt det der, men jeg angrer idag på at jeg brukte mer penger en det jeg gjorde på mine forrige tver.

Og jeg har aldri hatt noen veldig store rom, i gamle kåken satt jeg vel en maks 2 meter unna tven. Idag sitter jeg vel litt over 3m, hadde jeg hatt penger til det hadde jeg smelt på med en 65" Panasonic :P men koster gruelige 45 lapper :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •