Stor dilema, Philips 52PFL9704H eller Panasonic 50VT20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor dilema, Philips 52PFL9704H eller Panasonic 50VT20

Hei, :-D ...for to dager siden bestilte jeg på Soundgarden en Philips 52PFL9704H for utrolige 13000 kr, men en del kamerater mener at jeg burde kjøpe en Panasonic 50VT20 plasma for 18000 kr, som har i tilleg 3D.
    Som sagt jeg har ikke fått Philips ennå, og har noen dager på meg til bestemme meg.
    Hva tror dere? Er det bedre å kjøpe Philips 52PFL9704H for 13000 kr, eller gå for Panasonic 50VT20E for 18000 kr?
    Hjelp.

Zed

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana'en gjør vel rent bord i de fleste tester, men Phillipsen er en knallgod TV. Var vel den beste all-round TV'en i fjor. Mangler 3D, ellers har den vel det aller meste. Panasonic'en skal etter hva jeg ha lest være ekstremt god på de områdene hvor Panasonic tradisjonelt er bra, sortnivå, kontrast etc. Noen på forumet mener den sliter litt med SD signaler, men det skyldes vel mer kilden enn TV'en.

Tenkte å kjøpe Phillipsen selv, men ble for treig. Send meg en PM om du ombestemmer deg

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Pana'en gjør vel rent bord i de fleste tester, men Phillipsen er en knallgod TV. Var vel den beste all-round TV'en i fjor. Mangler 3D, ellers har den vel det aller meste. Panasonic'en skal etter hva jeg ha lest være ekstremt god på de områdene hvor Panasonic tradisjonelt er bra, sortnivå, kontrast etc. Noen på forumet mener den sliter litt med SD signaler, men det skyldes vel mer kilden enn TV'en.

Tenkte å kjøpe Phillipsen selv, men ble for treig. Send meg en PM om du ombestemmer deg
    Så hvis jeg forstår det riktig, du ville velge Philips 52PFL9704H enn Panasonic 50VT20E til tross for at den mangler 3D?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et vanskelig valg selv om prisforskjellen er ca 40%. Men er selv plasma tilhenger å er 3D viktig er nok VT20 skjermen å gå for. Plasma har fremdeles fordelene av bedre innsynsvinkel og mere "naturtro" bilder.

Men etter å ha kalibrert 9704 ble jeg imponert! Denne skjermen er helt råå på sortnviå og bildene blir meget bra etter kalibrering! Bildebehandlingen på 9704 er i mine øyne bitte liitt bedre på visse parameter enn VT20 som f.eks skarphet, bevegelse og graderinger men dette er en smakssak! Selv liker jeg Plasma sin måte å tegne bilder på selv om dette ikke gir like yberskape og glatte bilder som de beste LED-LCDene.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Dette er et vanskelig valg selv om prisforskjellen er ca 40%. Men er selv plasma tilhenger å er 3D viktig er nok VT20 skjermen å gå for. Plasma har fremdeles fordelene av bedre innsynsvinkel og mere "naturtro" bilder.

Men etter å ha kalibrert 9704 ble jeg imponert! Denne skjermen er helt råå på sortnviå og bildene blir meget bra etter kalibrering! Bildebehandlingen på 9704 er i mine øyne bitte liitt bedre på visse parameter enn VT20 som f.eks skarphet, bevegelse og graderinger men dette er en smakssak! Selv liker jeg Plasma sin måte å tegne bilder på selv om dette ikke gir like yberskape og glatte bilder som de beste LED-LCDene.
    Takk for svar herr banditt :-D

Jeg har hjemme en 5 år gammel plasma Pansonic 42" TV, og den har veldig rolig og avslappende bilde. Man kan uten problemer sitte hele kveld og se på TV.
    Men Philips 52PFL9704H har en ekstremt detaljert og hysterisk skarp bilde, at øyene hele tiden letter etter de små detaljene.
    Man blir delvis forviret av en så ekstremt bilde, og virkelig kan ha følelse av å være der på stedet.:-D
    Man kan faktisk føle seg litt "ubehagelig".:-D.
    På andre siden, tror jeg at, det ville være vanskelig å sitte foran Philips 9704 hele kveld, som for eksempel med den veldig rolige og behagelige plasma Panasonicen.
    Når det er er sagt, må jeg si også at Panasonic sin bilde ser ut som 10 år gamle utvasket bukse i forhold til det ekstreme Philips 9704 bilde.
    Som sagt, jeg har ikke ennå fått min Philips 9704, og mine erfaringer er basert på det som jeg har sett på Expert og Elkjøp i Trondheim. Det kan skje at innstiling på TV var feil, men det er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Takk for svar herr banditt :-D

Jeg har hjemme en 5 år gammel plasma Pansonic 42" TV, og den har veldig rolig og avslappende bilde. Man kan uten problemer sitte hele kveld og se på TV.
    Men Philips 52PFL9704H har en ekstremt detaljert og hysterisk skarp bilde, at øyene hele tiden letter etter de små detaljene.
    Man blir delvis forviret av en så ekstremt bilde, og virkelig kan ha følelse av å være der på stedet.:-D
    Man kan faktisk føle seg litt "ubehagelig".:-D.
    På andre siden, tror jeg at, det ville være vanskelig å sitte foran Philips 9704 hele kveld, som for eksempel med den veldig rolige og behagelige plasma Panasonicen.
    Når det er er sagt, må jeg si også at Panasonic sin bilde ser ut som 10 år gamle utvasket bukse i forhold til det ekstreme Philips 9704 bilde.
    Som sagt, jeg har ikke ennå fått min Philips 9704, og mine erfaringer er basert på det som jeg har sett på Expert og Elkjøp i Trondheim. Det kan skje at innstiling på TV var feil, men det er min mening.
    Hvis du kjører på standard innstillingene i kino modus, så ville jeg senket kontrasten og satt skarphet på maks 2, da får du et litt mer behagelig bilde etter min mening. Jeg har selv hatt 9704 modellen og var forholdsvis fornøyd med denne. Men litt for unaturlige hudtoner og lite detaljer i sorte områder trekker ned, dette er forbedret en del på 9705 modellen som jeg nå har.
    Men for all del, til prisen er 9704 modellen fortsatt en veldig bra skjerm, sortnivået er meget bra, og SD signaler blir håndtert bra, lyden fra de innebygde høytalerene er også langt over gjennomsnittet.
    Og jeg elsker Ambilight funksjonen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •