UE55C6005 vs UE46C8704

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UE55C6005 vs UE46C8704

Situasjonen er slik at jeg i går handlet UE46C8705. Endte opp med den mest pga PVR og litt dette med at 3D er sikkert litt fancy.

Men da 3D ikke fungerer, og PVR biten viser seg å skuffe litt, og har 30dager returrett lurer jeg litt på å bytte den inn mot en ue55c6005. Da får jeg tilbake litt penger som kan legges i en skikkelig pvr dekoder, OG jeg får en del større TV.

Den forrige tven var en 40", føler ikke at 46" utgjorde så stor forskjell. Så tenker kanskje at om jeg bytter inn i en 55" så får jeg litt mer følelsen av å ha ny tv.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enormt stor forskjell på sortnivå og clouding på de to tvene, så jeg synes ikke det ville vært et spesielt lurt bytte. De spiller i to separate ligaer på 2D-bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg trodde disse stort sett var likestilt med sortnivå/clouding problemer.

Det frister jo litt med større tv enn 46.. Men om det betyr merkbart dårligere bilde så er saken en annen. Nå er jeg ikke noen bildefreak, men ser tydelig clouding / lyslekkasjer på 8705`n. Og om det er enda værre på 6005 så er det vel ikke bra. Fant en test av ue406005 på nett, og den fikk jo alt i alt helt grei score.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker størst mulig tv uten clouding på begrenset budsjett er nok plasma veien å gå. Finnes bla 7705, PK250,350, 950, G20/GT20/V20/VT20 m.fl.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Ok. Jeg trodde disse stort sett var likestilt med sortnivå/clouding problemer.

Det frister jo litt med større tv enn 46.. Men om det betyr merkbart dårligere bilde så er saken en annen. Nå er jeg ikke noen bildefreak, men ser tydelig clouding / lyslekkasjer på 8705`n. Og om det er enda værre på 6005 så er det vel ikke bra. Fant en test av ue406005 på nett, og den fikk jo alt i alt helt grei score.
    Den 55" av c6005 er spesielt ille på clouding dessverre. Om du ser fenomenet på en tv som har dimme-teknologi så vil jeg fraråde deg å bytte til noe av billigere sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å byttet den ut mot ue55c6005, trass i advarselen din

Ja den clouder, men faktisk ikke mer enn ue46c8705 i mine øyne.

Nå tok jeg ikke noe bilde av testen på c8705, men her er i hvertfall fra c6005. Litt rart at de lever tver med sånne feil rett fra fabrikk... Men når 8xxx seriev var lik så kan jeg ikke klage på 6005`n. Hvertfall fornøyd med større skjerm. Og tilnærmet likt bilde såvidt jeg kan se sålangt.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Om du ønsker størst mulig tv uten clouding på begrenset budsjett er nok plasma veien å gå. Finnes bla 7705, PK250,350, 950, G20/GT20/V20/VT20 m.fl.
    Bare et lite spørsmål til rs banditt, er det en spesiell grunn til at du ikke tar med LG sin PK550 når du ramser opp brukbare plasma skjermer ?

Til TS, jeg hadde en Samsung UE46C6005XXE hjemme i noen dager, leverte den inn igjen bl a pga clouding, i mine øyne er bildet på plasma ( i denne prisklassen )mye mer naturlig og behagelig å se på, men smak og behag kan jo som kjent ikke diskuteres

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å bytte inn igjen. Å gå for tilbudet på Komplett.no der da har PS50C685 med Bluray spiller og 3d kit til 9990,- Må jo være knall det? Eller er denne også en av samsungs "buzzer" tver?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Bare et lite spørsmål til rs banditt, er det en spesiell grunn til at du ikke tar med LG sin PK550 når du ramser opp brukbare plasma skjermer ?

Til TS, jeg hadde en Samsung UE46C6005XXE hjemme i noen dager, leverte den inn igjen bl a pga clouding, i mine øyne er bildet på plasma ( i denne prisklassen )mye mer naturlig og behagelig å se på, men smak og behag kan jo som kjent ikke diskuteres
    Er ikke noe spesiell grunn nei. PK550 er en utmerket skjerm! Har ikke kjennskap om det er forskjell på panel på 50" LG,men i 60" skal de vistnok bruke samme panel på hele serien fra PK250 til PK950-men har ikke fått dette bekreftet fra LG!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Lurer litt på å bytte inn igjen. Å gå for tilbudet på Komplett.no der da har PS50C685 med Bluray spiller og 3d kit til 9990,- Må jo være knall det? Eller er denne også en av samsungs "buzzer" tver?
    Tips til neste gang: Gjør research FØR du handler.

Anyway, når du først har hatt 55" så blir 50" bittesmått.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si at jeg gjorde en del research på forhånd. Det var derfor jeg først valgt c8705. Pga at bildet skulle være bra, local dimming, pvr og 3d.
    Men når den falt igjennom på alle disse punktene, og cloudet. Pvr var bare sånn halveis implementert. Ikke noe god måte å ta opp serier på osv. Samsung support "bekreftet" pr epost at den ikke kunne ta opp fra EPG, men det fant jeg ut av hvordan man gjorde via et dansk forum. Forklarte det til samsung support og da fikk jeg bare til svar "Om du er misfornøyd med tv, kontakt forhandler" (wtf?)

Så ble det UE55C6005, leste tester og sjekket tråder på recorder.dk, avforums, flatpanels.dk etc. Den kunne ha problemer med clouding, men ikke alle. Mitt hadde det, og jeg synes det var ille nok til å bytte.

Nå sitter jeg med PS50C7705 og er til nå kjempeforøyd, ikke buzzing og bildet er i min subjektive mening bedre enn på UE46C8705 og UE55C6005.

Eneste jeg har å klage på med denne er at USB portene tilsynelatende er deffekte, ingen av usb diskene mine fungerer med denne, selv om de fungerte fint med de to foregående tvene.

Og ja, 50" ble en del mindre enn 55"..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •