QPVision testet i siste Lyd&Bilde...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QPVision testet i siste Lyd&Bilde...

Noen andre som har lest denne testen? (L&B kom i postkassa i dag)
    Har satt handel av Pana 37 på vent, for å se om det dukker opp noe med høyere oppløsning og digital inngang, i samme prisklasse.

Jeg ble ikke spesielt mye klokere av denne testen.
    Noen løsrevne sitater: reelt kontrastnivå på 2100, dårligere sortnivå enn pana + pio, 'brenner ut i lyse partier', standardoppløst materiale med mye bevegelser stresser prosessoren til det ytterste med skalering og omforming av signalet, skarphetsproblemer, hakkkking...

Men... flere løsrevne sitater: skjermen er ikke noe dårligere enn andre standardoppløste skjermer i budsjettklassen, HDTV (1080i) over DVI - er slett ikke dårlig... og Konklusjonen er at de er imponerte over skjermen, men at det finnes standardoppløste skjermer som funker bedre på DVD osv, osv...

Som sagt - fortsatt like (lite) klok, jeg føler vel at en Panasonic med skikkelig oppløsning + DVI er det jeg egentlig vil ha... har lite lyst til å brenne 25-30 på 480x852 og kun analoge innganger - eller en "halvbra" skjerm med større oppløsning + dvi

Noen som har synspunkter (krisehjelp?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ingen formening om denne skjermen, men er som deg på utkikk etter et alternativ til Panasoic 37". Hoverdårsaken til at jeg vil ha et alternativ er imidlertid design. Dersom noen har forslag vil jeg sette pris på om dere deler det med meg her: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11732

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen på testen var vel at det var en helt grei 1024x768 skjerm, som var veldig bra på HDTV, og helt ok ellers. Noe svak bildeprosessor, men ikke noe dårligere enn andre budsjettskjermer. Den selges vel til 29.900,- med høytalere, og fot eller veggfeste, som jeg synes er en god deal. Den kommer sikkert til å selge ganske bra. Link til testen her : http://www.qpv.no/Tester%20Presse/L0...matestNYYY.pdf

Jeg holdt på å bestille en slik i går, men så fikk jeg et godt tilbud på NEC 42" XM2, så da ble det NEC'en på meg. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med bildet på denne skjermen. Med HDTV feed og DVI er bildene veldig bra - selv SDTV signaler som vanlig DVD og digi. sat tuner titting fungerer den også overraskende bra.

Meget lite pixelworming, men den kan ha en liten tendens til å flimre. Desverre så sliter den utrolig med å generere ett bra bildet på kabel-tv, og den hummer forferdelig (ala trafo-støy).

Men alt i alt er dette en kupp av en skjerm, men sjekk hvor mye støyen irriterer deg. For den er vesentlig høyre og mer markant enn på andre plasmaer jeg har sett.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg enda ikke har forstått er om det er HD eller SD skjermen som ble testa.

der har de skrevet NP-42SEI???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    det jeg enda ikke har forstått er om det er HD eller SD skjermen som ble testa.

der har de skrevet NP-42SEI???
    SEI er HD-skjermen

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI er HD skjermen, De skrev feil i testen ,jeg snakket med QPV, Den som er i testen er QPV HEI42HD eller om du vil QPV 42" HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. fabian har helt rett. HD modellen heter HEI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •