Guide til TV-kjøp 2010 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg er interessert i, er hvilke merker har lagt inn færrest feil - eller hvilket merke holder lengst før TV'en ryker? Det er jo absolutt noe som bør taes med i vurderingene. Litt kjipt å kjøpe en dyyyr TV som bare holder 3 år liksom, når en til halve prisen kanskje holder dobbelt så lenge...har opplevd det litt for mye med Canon printere

Jeg har nå selv en 3,5 år gammel 40" Samsung LCD som snart er helt ferdig, og vurderer nå ny TV. Håper den holder til etter jul, slik at man forhåpentligvis finner ett godt tilbud. Så, er det noen merker som skiller seg ut som mer pålitelige etter noen år?

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Hei SGunders

Jeg er borte i helgen, men skal poste innstillingene mine når jeg kommer hjem til uken. Må bare si at jeg ikke har brukt noen form for kalibreringsverktøy. Kun snappet fra diverse forum/tester og prøvd meg frem til et bilde jeg er fornøyd med. Synes mange av anbefalingene der ute har vært veldig gule, så min innstilling er nok noe skarpere.

Merk forøvrig at hvis du setter innstillingene for gjeldende inngang, kan/må du sette innstilling for hver inngang separat.

Helt topp om du kan poste innstillingene dine

Har vært bortreist med jobb nå i 14 dager og hadde vært fint med innstillingene dine nå som det blir ett par uker fri og mye innekos i kulda

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og tusen takk for genial tråd.

Er det noen som kan forklare meg forskjellen mellom disse modellene:

Samsung LE46C635, LE46C655, LE46C675XXE
    Hvem er best og hva er ikke så bra med dem?

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baseyub
    Heisann og tusen takk for genial tråd.

Er det noen som kan forklare meg forskjellen mellom disse modellene:

Samsung LE46C635, LE46C655, LE46C675XXE
    Hvem er best og hva er ikke så bra med dem?
    C635 har matt skjerm og egen utvendig design.

C655 har blank skjerm og egen utvendig design.

C675 har blank skjerm, egen utvendig design og innebygd satelitt mottaker (DVB-S) i tillegg.

Panelkvalitet og bildebehandling dvs bildekvaliteten er eksakt lik på alle tre. Så om du ikke trenger DVB-S mottaker innebygd i tv, er det kun designet og prislappen du behøver å tenke på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SGunders:

Så det du sier er at det er akkurat samme TV-en, men bare med noen diverse tilleggsfunksjoner her og der i tillegg til design??

Har sett på C635 og liker veldig godt bildet - men den er den dyreste av de tre - får det ikke helt til å stemme...

Skal i hvertfall uansett sjekke de to andre for å se på bildene de gir - kanskje er det det at den er matt som jeg liker...

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    Helt topp om du kan poste innstillingene dine

Har vært bortreist med jobb nå i 14 dager og hadde vært fint med innstillingene dine nå som det blir ett par uker fri og mye innekos i kulda
    Beklager at det har tatt litt tid, glemte å poste da det ble spurt for en tid tilbake og vært bortreist den siste par ukene.

Mine innstillinger er som følger:
    Scenevalg = Kino (Stilles via scene knappen og ikke i billedinnstillingsmenyen)

Bakgrunnslys = 1
    Kontrast = 90
    Lysstyrke = 50
    Farge = 48
    Fargetone = 0
    Fargetemperatur = Kjølig
    Skarphet = Min
    Støyreduksjon = Lav
    MPEG støyreduksjon = Av
    Motionflow = Standard
    Fillodus = Auto2

Avanserte innstillinger
    Sortnivåkorrigering = Av
    Avanserte kontrastkorrigering = Av
    Gamma = +1
    Automatisk lysbegrensing = Av
    Fremhev hvit = Av
    Ekte farger = Av

Hvitbalanse
    Rødforsterking = -1
    Grønnforsterkning = -1
    Blåforsterkning = -2
    Rødbias = 0
    Grønnbias = +1
    Blåbias = -3

Husk at man må stille innstillingene separat for de inngangegene man bruker. Mulig man kan gjøre noe med dette ved å sette valgt inngang til vanlig i stede for gjeldende, men dette er jeg ikke sikker på.

Innstillingene mine er basert på diverse anbefalinger snappet opp her og der og eget skjønn. De er ikke basert på målinger eller bruk av kalibreringsverktøy. De kan nok oppfattes som hakket kjøligere enn de fleste andre anbefalinger på nett, men jeg synes personlig at mange av de anbefalte innstillingene blir for gule og varme. Oppfatter disse innstillingene som relativt naturlige med HDMI kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Beklager at det har tatt litt tid, glemte å poste da det ble spurt for en tid tilbake og vært bortreist den siste par ukene.

Mine innstillinger er som følger:
    Scenevalg = Kino (Stilles via scene knappen og ikke i billedinnstillingsmenyen)

Bakgrunnslys = 1
    Kontrast = 90
    Lysstyrke = 50
    Farge = 48
    Fargetone = 0
    Fargetemperatur = Kjølig
    Skarphet = Min
    Støyreduksjon = Lav
    MPEG støyreduksjon = Av
    Motionflow = Standard
    Fillodus = Auto2

Avanserte innstillinger
    Sortnivåkorrigering = Av
    Avanserte kontrastkorrigering = Av
    Gamma = +1
    Automatisk lysbegrensing = Av
    Fremhev hvit = Av
    Ekte farger = Av

Hvitbalanse
    Rødforsterking = -1
    Grønnforsterkning = -1
    Blåforsterkning = -2
    Rødbias = 0
    Grønnbias = +1
    Blåbias = -3

Husk at man må stille innstillingene separat for de inngangegene man bruker. Mulig man kan gjøre noe med dette ved å sette valgt inngang til vanlig i stede for gjeldende, men dette er jeg ikke sikker på.

Innstillingene mine er basert på diverse anbefalinger snappet opp her og der og eget skjønn. De er ikke basert på målinger eller bruk av kalibreringsverktøy. De kan nok oppfattes som hakket kjøligere enn de fleste andre anbefalinger på nett, men jeg synes personlig at mange av de anbefalte innstillingene blir for gule og varme. Oppfatter disse innstillingene som relativt naturlige med HDMI kilder.
    Mottok min 46EX500 nå nettopp, så skal sjekke ut disse innstillingene selv TV'en var voldsomt kald, så bør vel kanskje få litt bedre temperatur før jeg starter den?? Hvor lenge bør jeg vente isåfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    C635 har matt skjerm og egen utvendig design.

C655 har blank skjerm og egen utvendig design.

C675 har blank skjerm, egen utvendig design og innebygd satelitt mottaker (DVB-S) i tillegg.

Panelkvalitet og bildebehandling dvs bildekvaliteten er eksakt lik på alle tre. Så om du ikke trenger DVB-S mottaker innebygd i tv, er det kun designet og prislappen du behøver å tenke på.
    Betyr dette også at man får samme kvaliteten på skjermene om man går for 46" eller 55" - spekulerer om jeg skal gå for 55" da avstanden fra sofaen er over 4,5 meter.

Eller bør jeg sjekke ut Sonys EX500 i 55"??

Noen tanker om valget?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •