Guide til TV-kjøp 2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med LG sin 47LE730N ??

LG 47LE730N LED TV | Hi-Fi Klubben

Kryper ned mot 10k hos Hi Fi Klubben nå. Denne har noe som de kaller for "Dynamic edge LED". Er dette bare svada for å prøve å snakke seg bort fra "clouding" problematikken?

Synes denne var griselekker. Ser at det kan være veldig mye refleksjon på denne, men har ikke noen store glassflater eller lignende, så det tror jeg skal gå greit.

Ville satt pris på en kommentar om denne fra deg Lars N, og andre som har vært borti denne

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kjennskap til denne og finner heller ingen tester eller reviews på den.

Ser at de har brukt noe de kaller Dynamic edge LED som vil si at lyset fra kantene har definerte soner slik at dette kan dimmes lokalt på skjermen. Mulig det fungerer bra, men ser egentlig for meg at det blir veldig tydelige blokker av dette.

Sikkert bra panel og prosessor med tanke på storebrødrenes (850 og 950) mottakelse, men er fortsatt edge-led. Her er nok design vektet foran ytelse, men bildet er sikkert helt ok, så hvis design er viktig er det sikkert et fint alternativ.

Men jeg har som sagt ingen kjennskap til modellen utover det som står på Hifiklubben.no, så ta det med en klype salt og dra ut og vurder selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flytter i en splitter ny leilighet i Januar og skal i den anledning kjøpe meg en ny tv som støtter IDTV og PVR. TVen vil bli brukt til tv, blu-ray og noe spill.

Størrelse : 50" - 55"
    Pris: Maks 15k
    3D? Ikke et must, men ser på det som en fordel.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Samsung 7705 3d plasma, men etter å ha lest om buzzing, frister den ikke lenger. Har også sett litt på Panasonic vt20, men denne syntes jeg ikke har like pent design og jeg hører mange er misfornøyde med bilde når man ser vanlige tv-sendinger.

Hva burde jeg velge? Er LED veien og gå, eller er det sant at feks sortnivået
    blir elendig når man ikke sitter "rett forran"?

Mats

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer i meget stor grad at bildet og sortnivå forsvinner. Hvis du tenker på 3D biten så er plasma helt klart det beste valget. Se test i hjemmekino nr 11 så ser en tydelig forskjell på side innsynsvinkel.
    De tester en rekke modeller inkl LG sin 530.
    Plasma er totalt overlegen LED på innsynsvinkel. Et tredjeg alternativ er LG sin 50/60PX950 som har 3D. Også den "buzzer" slik alle plasma skjermer gjør. Selv hører jeg ikke buzzen med mindre bildet er hvit og lyden er meget lav men så går ikke jeg inn for å høre på buzzen heller da Jeg vet etter 3 plasma skjermer at slik er det og innfinner meg med det selv om jeg hører buzzen noen ganger. Hos meg er LED et ikke tema pga stor variasjon i innsynsvinkel selv om bildene er meget bra særlig etter noen timer med kalibrering!
    Dette er særlig et MUST på alle LED er min erfaring da de er "verre" enn Plasma i fabrikk innstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Da satser jeg på plasma. Har nå en en Panasonic g10, og den produserer en svak viftestøy, som forøvrig ikke er veldig plagsom. Er bare redd den trafo-støyen skal ødelegge for mye!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gjøre denne tråde sticky?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe moderator må gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd!

Hjelper meg litt nå som jeg er ute etter og kjøpe en inn en ny TV.
    Prisklasse har jeg ikke bestemt meg for, men betaler ikke mer en 20K.
    Har sniffet en del på Panasonic G20 sin 50", lest masse bra om den og fått varme anbefalinger. Jeg har hatt lcd før men ønsker og få mer for pengene og ønsker og kjøpe en Plasma, ser masse film og har dimmer for lys og har ingen direkte sol skinn inn i stuen så føler at det kan passe godt for meg. Men jeg lurer på hvilke alternativer har jeg? Hvor mye mer må jeg legge ut med for og få en bedre TV en G20 sin?
    360`en blir koblet til den gamle tven

3D er ikke noe jeg prioterer nå, det er alt for få filmer som leverer bra 3d, og strengt tatt den eneste 3d filmen jeg har sett til nå som har klart og lage god 3d er Avatar, pluss jeg må da gå for innkjøp av Playstation 3/ 3D Blue Ray spiller pluss filmer pluss ekstra briller. Skal kjøpe 3D Tv den dagen vi slipper og sitte med 3D briller
    Er det 3d på tven så ser jeg det bare som en bonus, men vil ikke kjøpe ny tv pga. 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer sikert til å kjøpe en LG 530N (eller hva den no heter, EISA vinneren) på starten av neste år
    også litt utpå høsten flytte den på stua og kjøpe en bedre tv (20k), da helst med bak led, har sikkert kommet nye modeller da

plasma har bra sort niva, men er uaktuelt for meg
    bruker heller litt ekstra på en bra bak-led

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og angående sticky, så er nok 2010 snart over...

Så må nok starte en 2011 tråd snart :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er ny her, men har snoket og søkt litt før jeg registrerte meg

Skal ha ny TV (egentlig 2)

LE46C635 som anbefales her, jeg finner den ikke til salgs noe sted? Noen som har et tips? Er det evt andre TV'er med tilsvarende egenskaper som kan anbefales? Viktige kriterier for meg er lav input lag, lite gjenskinn, ca 10k, gjerne LCD, 46-50". Design, lyd osv er mindre viktig for meg, men bra bildekvalitet generelt er vel en selvfølge.

Har vurdert G20, men er litt skeptisk vedr inputlag, + at den skal stå i en "vanlig stue" uten muligheter for å blende vinduene..

Håper noen tar seg tid til å svare, ønsker veldig gjerne å få bestilt så jeg får den før jul

Edit: Er dette den samme som anbefales over, selv om den har "XXE" i tillegg? Samsung 46" LCD-TV - Elkjøp

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er julegave til meg selv på vei

"DustinHome" har kampanje nå på Sony 46EX500 til kr 5999,- da var valget enkelt, løp og kjøp.

Til Lars N: Ville du ha listet opp bildeinnstillingene som du bruker? Har ikke så greie på dette med kalibrering og slikt, så en snarvei med hjelp av dine hadde vært fint

God Jul

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    Da er julegave til meg selv på vei

"DustinHome" har kampanje nå på Sony 46EX500 til kr 5999,- da var valget enkelt, løp og kjøp.

Til Lars N: Ville du ha listet opp bildeinnstillingene som du bruker? Har ikke så greie på dette med kalibrering og slikt, så en snarvei med hjelp av dine hadde vært fint

God Jul
    Dette må da være et meget godt tilbud? Elkjøp har såkalt internettpris på denne til 9995,- ser jeg. Hadde den bare vært slankere hadde den vært midt i blinken for meg også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    og angående sticky, så er nok 2010 snart over...

Så må nok starte en 2011 tråd snart :P
    Sant at 2010 snart er over, men hvis det ikke skjer noe merkelig i 2011 tar det nok minst tre-fire måneder før de første 2011 modellene er tilgjengelige her hjemme og opp mot et halvt år før gode tester og oppsummeringer er på plass. Derfor mener jeg denne guiden er aktuell også en god stund fremover. Men om den fortjener å bli gjort til "sticky" tråd eller ikke får nesten andre avgjøre!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capreo
    Hei
    LE46C635 som anbefales her, jeg finner den ikke til salgs noe sted? Noen som har et tips? Er det evt andre TV'er med tilsvarende egenskaper som kan anbefales? Viktige kriterier for meg er lav input lag, lite gjenskinn, ca 10k, gjerne LCD, 46-50". Design, lyd osv er mindre viktig for meg, men bra bildekvalitet generelt er vel en selvfølge.

Har vurdert G20, men er litt skeptisk vedr inputlag, + at den skal stå i en "vanlig stue" uten muligheter for å blende vinduene..

Edit: Er dette den samme som anbefales over, selv om den har "XXE" i tillegg? Samsung 46" LCD-TV - Elkjøp
    Siden du snakker om input-lag regner jeg med at det er gaming du tenker på. Her er plasma generelt kjent for å være best, så uten at jeg har satt meg inn i akkurat G20 og input-lag tror jeg denne kunne være vel så bra som LCD, om ikke bedre, på akkurat dette.

Når det gjelder lyse rom uten mulighet til blending kan plasma være litt kjipt. LCD vil nok passe best i et slikt rom, men mange er også fornøyd med plasma i slike stuer, så jeg skal ikke si at det er helt feil for deg.

Har tidligere varm anbefalt Sony EX500 og mener fortsatt dette er et utrolig bra kjøp og vel så bra som Samsung 635. Som du ser lenger opp i tråden er den nå tilgjengelig til 6000,- for 46" noe som er en helt rå pris. Så mitt råd er egentlig bare løp og kjøp. Den er ikke fantastisk på input-lag, men det er et generelt problem med LCD/LED - her er plasma generelt best. Jeg er ingen hardcore gamer, men ikke plaget med lag på min EX500 med Wii. Hvis du likevel ønsker å gå for plasma ville jeg enten gått for G20 som nevnt eller sett på Samsung PSxx7705.

Samsung C535 er ikke samme som C635, mangler 100 hz og dårligere billedbehandling. OK budsjett TV, men jeg tror du vil bli skuffet over den.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders

God Jul
    Hei SGunders

Jeg er borte i helgen, men skal poste innstillingene mine når jeg kommer hjem til uken. Må bare si at jeg ikke har brukt noen form for kalibreringsverktøy. Kun snappet fra diverse forum/tester og prøvd meg frem til et bilde jeg er fornøyd med. Synes mange av anbefalingene der ute har vært veldig gule, så min innstilling er nok noe skarpere.

Merk forøvrig at hvis du setter innstillingene for gjeldende inngang, kan/må du sette innstilling for hver inngang separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Siden du snakker om input-lag regner jeg med at det er gaming du tenker på. Her er plasma generelt kjent for å være best, så uten at jeg har satt meg inn i akkurat G20 og input-lag tror jeg denne kunne være vel så bra som LCD, om ikke bedre, på akkurat dette.

Når det gjelder lyse rom uten mulighet til blending kan plasma være litt kjipt. LCD vil nok passe best i et slikt rom, men mange er også fornøyd med plasma i slike stuer, så jeg skal ikke si at det er helt feil for deg.

Har tidligere varm anbefalt Sony EX500 og mener fortsatt dette er et utrolig bra kjøp og vel så bra som Samsung 635. Som du ser lenger opp i tråden er den nå tilgjengelig til 6000,- for 46" noe som er en helt rå pris. Så mitt råd er egentlig bare løp og kjøp. Den er ikke fantastisk på input-lag, men det er et generelt problem med LCD/LED - her er plasma generelt best. Jeg er ingen hardcore gamer, men ikke plaget med lag på min EX500 med Wii. Hvis du likevel ønsker å gå for plasma ville jeg enten gått for G20 som nevnt eller sett på Samsung PSxx7705.

Samsung C535 er ikke samme som C635, mangler 100 hz og dårligere billedbehandling. OK budsjett TV, men jeg tror du vil bli skuffet over den.
    Ok, takker så meget. Har kommet til samme konklusjon selv, så nå er en 46EX500 bestilt Tror det er veldig mye TV for pengene. Hadde vært penere med en samsung, evt EX501, men viktigere med et pent bilde enn pent design sier nå jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv på nippet til å bestille 46EX500 fra Dustinhome.no. Eneste er om jeg vil like designet eller ikke. Er enig i at bildet er viktigst, men hvorfor i all verden skulle Sony kaste på en grå list....?

Så nå er spørsmålet: bestille, eller satse på andre gode tilbud:idea:

EDIT: Hvordan oppfører 46EX500 seg på SD? Klarer den å oppskalere ?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd

Er ikke dette et meget bra tilbud:

Sony 32" LCD-TV - Elkjøp

Sony KDL-32BX300AEP kr 2995,-

Får jo bra omtale her:
    Vi har plukket ut de beste tilbudene fra tilbudsavisene - De beste TV-kjøpene akkurat nå - Lyd og Bilde - klikk.no

4 HDMI inn
    USB
    BRAVIA ENGINE 2

KDL-32BX300 (KDL32BX300) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony

edit: fri frakt, glemte å nevne det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også sterkt å legge inn en bestilling på 46EX500, men et par ting gjør meg i tvil:

Grå list rundt halve skjermen. Ser det rart ut i virkeligheten?

Sitter nesten 4 meter unna. Tror nesten jeg må opp i 50 tommer, men er litt i usikker på som er vanlig størrelse vs avstand nå :-?

Skal brukes til tv, film og htpc i vanlig stue.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •