Lg plasma 50 tommer LG 50" plasma-TV 50PK350N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg plasma 50 tommer LG 50" plasma-TV 50PK350N

Har hørt så mye snakk om innbrenninger av tver, men jeg bør vell ikke bekymre meg for denne tven? : link: LG 50" plasma-TV - Elkjøp

Jeg husker alltid og skru av tv etter bruk er det noe anna jeg bør tenke på, når jeg bruker tven?. Kom med deres erfaringer spesielt vis det er noen på forumet som har denne tven 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på denne, så lurer på samme spørsmålene egentlig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden detter så å si den samme tvn som PK250 vil det første en bør gjøre å sette skjermen i Ekspert1/2 under bilde moduser. Videre bør Orbiter aktivere under ALT meny. Selv kjører jeg med automatisk strømsparing noe som gi mye mindre risiko for innbrenning særlig om kvelden med normal stuebelysning. Kjører hvitvask en gang iblandt.

Men er ikke noe problem med innbrenning her enda! Har kun sett litt IR(midlertidig innbrenning) etter å kjørt film eller stilbilde over lengere tid. Dette har forsvunnet meget raskt(under 1 time).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, har du noen andre generelle erfaringer med TVen?

Vi jeg bli fornøyd med en plasma til denne prisen, eller vil jeg angre på at jeg ikke la på 3-4k og handlet en LCD tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Siden detter så å si den samme tvn som PK250 vil det første en bør gjøre å sette skjermen i Ekspert1/2 under bilde moduser. Videre bør Orbiter aktivere under ALT meny. Selv kjører jeg med automatisk strømsparing noe som gi mye mindre risiko for innbrenning særlig om kvelden med normal stuebelysning. Kjører hvitvask en gang iblandt.

Men er ikke noe problem med innbrenning her enda! Har kun sett litt IR(midlertidig innbrenning) etter å kjørt film eller stilbilde over lengere tid. Dette har forsvunnet meget raskt(under 1 time).

Hva er hvit vask forhold til plasma tv. Kjører du bare en film da. Hvor får du kjøpt det hen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegard19
    Hva er hvit vask forhold til plasma tv. Kjører du bare en film da. Hvor får du kjøpt det hen ?
    Det ligger i menyen på LG plasma under ALT meny så ISM. Der ligger Normal, orbiter, fargevask og hvitvask. Med hvitvask kjøres et hvit test bilde over hele skjermen for å sikre helt jevn belysning på skjermen. Dette fjerner IR enkelt og er å anbefale særlig i de første ukene av skjermens levetid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det ligger i menyen på LG plasma under ALT meny så ISM. Der ligger Normal, orbiter, fargevask og hvitvask. Med hvitvask kjøres et hvit test bilde over hele skjermen for å sikre helt jevn belysning på skjermen. Dette fjerner IR enkelt og er å anbefale særlig i de første ukene av skjermens levetid.

Hvor lenge bør den hvitvasken stå ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør ikke stå på så veldig lenge-da dette sliter på panelet. Men bruker selv og kjøre maks 20 min som regel nok med 5 min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •