Hitachi Plasma-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi Plasma-TV

Har lest mye om at den høye oppløsningen 1024x1024 er villedende markedsføring, at den ikke har progressive scan, mulig bare 8-bits prosessering osv. Men.... når jeg i praksis har sett bildet på Hitachis plasma-TV kontra andre og langt dyrere skjermer (Pioneer, Philips, Sony, Panasonic) så må jeg bare BEKLAGE: Synes TV-bildet er bedre på Hitachis skjermer!! Spesielt synes jeg bildet på 32 tommeren er veldig bra i forhold til andre skjermer. Tar jeg helt feil? ...eller er det noe galt med mine øyne? (Nå har jeg ikke sjekket forskjell når det gjelder avspilling av DVD).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Så lenge du er fornøyd, er jo alt bare flott og fint! Jeg synes også Hitatchi har relativt fine bilder, men ser klart begrensingen i fargedybde og ev. oppløsning om en skal benytte skjermen mot PC. Da plasma uansett ikke er spesielt godt egnet for PC pga innbrenningsfare er oppløsning kanskje ikke det viktigste, men det blir selvsagt feil når Hitatchi går ut å markedsfører SXGA oppløsning osv, for det er jo ikke alle som vet at dette ikke stemmer. Det er som nevnt ikke dermed sagt at skjermen gjør en dårlig jobb i videosammenheng, med relativt god kontrast og godt lysutbytte. Det er heller ikke alle som reagerer på 8 bits fargedybde, men det ser iallfall jeg godt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •