Beste Tv under 10K?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Tv under 10K?

Vet det er mange tråder på "kjøpe ny tv, hva?", og har lest det meste, men det er så mange forutsetninger og om og men hva en skal bruke set til og hvor mye tilkoblingsmuligheter mm.

Hvilken full HD Tv på 46"++ anbefales til normal tv titting i en normalt belyst stue?
    Er det LED en bør gå for, eller har den kun driftsøkonomiske fordeler, samt plassbesparenede (ikke at det er så viktig....for så trangt har vel neppe noe det at dette kan være avgjørende?))

Håper på flere tilbakemeldinger...og fortrinnsvis hjelp til å gjøre et vanskelig valg lettere

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt på 575 kr og kjøpt 50 " fra Panasonic som du finner linken til under...

PANASONIC TX-P50G20E Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Jeg ville lagt på 575 kr og kjøpt 50 " fra Panasonic som du finner linken til under...

Mvh Riceman

Den så nice ut den, men har unger som til stadighet glemmer vu+duoén med opptakslista fremme, og da ser jeg rask for meg mye inbrenning i en plasma skjerm.

Har idag en lcd skjem som får ei ekkel rosa stripe over skjermen der hvor linja i opptakslista har stått, når en går tilbake til vanlig tv, og denne blir værende en stund før den vaskes ut.

Tør ikke tenke på hvordan dette hadde blitt med plasma.....eller tar jeg feil at innbrenning er en saga blott på tv anno 2010?

Mvh
    C

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Panasonic skal deres skjermer klare et statisk bilde opp til 72 timer. Tviler dette stemmer i praksis, men de fleste dekodere i dag har vel en skjermsparer? Min GET HDPVR har ihvertfall dette.

Støtter Panasonicen, absolutt et veldig godt valg. Svært mye for pengene, men den kan oppleves som svært kjedelig i lyse omgivelser.

Verdt å sjekke ut LE46C635 og KDL46Ex501. :-) (selv hadde jeg valgt G20)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman

Mvh Riceman
    Expert selger den til rett under 10000,- nå

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg sikkert farget over å ha denne selv, men vil våge å påsta at Sony EX500 kanskje er det beste allround kjøpet i denne prisklassen i dag. Og hvis du ikke er villig til å betale mye ekstra for det lille ekstra, 3D eller fancy design, er dette etter min mening det beste TV-kjøpet på markedet. Veldig fint og naturlig bilde, veldig bra sortnivå, god billedbehandling og virker solid og vellbygd tvers igjennom. Den har ikke det fineste designet, men er forbasket mye TV for pengene og i mine øyne er den også fin og se på.

Hvis du derimot i hovedsak er på jakt etter en film TV som skal brukes i en stue med god lyskontroll vil nok mange si at Panasonic G20 vil være beste kjøp i denne klassen. Den har stort sett blitt rost opp i skyene i alt av tester, men har også lest en del lunkne og negative tilbakemeldinger på ting som gradering, innbrenning og dårlig SD prestasjoner bl.a. her inne på forumet.

Disse to TV'ene oppsummerer i mine øyne det beste i denne prisklassen på hver sin måte. Til normal bruk vil jeg anbefale EX500, men for spesielt interesserte som vet hva plasma innebærer på godt og vondt ville jeg også anbefalt å vurdere G20. Prisen varierer litt etter hvilken størrelse du er ute etter, men skal være under 10 000,- i det minste for 46" av begge varianter og muligens også for 50" Panasonic.

Hvis 3D er viktig har Samsung en 7000-serie plasma som kan være aktuell, men da mener jeg du bikker 10k.

Til din "normalt belyste stue" og "normal TV-titting" vil jeg helt klart anbefale 46EX500.

Dette er ikke en LED, men en klassisk lysrørs LCD og for å svare på det lurte på i den forbindelse:
    - LED er et LCD panel med LED bakbelysning mot lysstoffrør på klassisk LCD.
    - De aller fleste LED og stort sett alle som koster under 20 000,- har LED-lys i ramma rundt og speil bak - derfor det er mulig å gjøre dem så tynne. De dyrere modellene har bakmontert LED som gir helt andre fordeler.
    - For kantmontert LED er ikke forskjellen så stor i forhold til klassisk LCD. Mange sliter faktisk med en del ujevn belysning kjent som clouding (også en del klassisk LCD har dette).
    - Lyset fra LED får en litt annen temperatur og dermed en litt annen karakter, men ikke nødvendigvis bedre.

Det har vært mye snakk om LED og mange som tror at det er noe en må ha i dag, men fakta er at med mindre du slenger 20k+ på bordet eller er veldig opptatt av tykkelse, bringer ikke teknologien så mye nytt til bordet. Du sparer kanskje 100-200 kr i strøm i året ved veldig aktiv bruk, da særlig i forhold til plasma, og mulig at de har teoretisk lengre levetid, men i praksis er det i stor grad en hype, og en klassisk LCD som EX500 kan være vel så bra. Bakmontert LED og etter hvert kanskje OLED er derimot store fremskritt.

Se forøvrig denne relativt nye testen fra Aftenposten på EX500:
    Velsmurt LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle for svar, og spes til deg Lars N for utfyllende kommentarer ang de forskjellige modellene, samt oppklaring i de forskjellige skjermtypene

Nå har jeg ikke nødvendigvis et tak på 10k, men noe i den duren.

Da har jeg fått litt kjøtt på beinet, og skal snoke litt rundt på div webshops og lese noen reviews på de aktuelle modellene.

Et siste spm. er det tidilg å gå for en modell med 3D?...tenker da på 3D tv i den prisklassen som nevn, eller noe høyere.?

Teknologien er jo enda noe ny på vanlige forbruker tvér, så en må vel opp en prisklasse eller 2 for å få en bar utviklet 3d teknologi?

Mvh
    C

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder vanlig 2D TV er det etter min mening ingen vits å legge i mer enn for EX500/G20 med mindre du skal ha det aller beste og er villig til å smelle 20k+ på bordet for det. Personlig synes jeg uansett ikke forskjellene egentlig ikke forsvarer prisen, de fleste vil neppe tenke så mye dem uansett og om tre år er alt gammelt.

Når det gjelder 3D er tilbakemeldingene faktisk at det fungerer overraskende bra allerede i første generasjon, men at man bør velge en plasma modell. Dette har med å gjøre hvordan bildene oppdatteres og på LED(LCD) er det en del synlig flimring og etterslep selv på de dyre modellene. Selvfølgelig kommer det nok til å skje mye i årene fremover slik at teknologien blir både billigere og bedre, og mengden 3D materiell er foreløpig relativt begrenset, men det kan være verdt å vurdere 3D likevel.

Av 3D plasma er det vel egentlig to alternativ som er verdt å vurdere. Det ene er Panasonic VT20 som koster ca 20k for 50". Det andre er som nevnt i forrige post Samsung PS50C7705 plasma. Denne får du fra rundt 12k i diverse nettbutikker. Samsungen er nok ikke helt på par med Panasonic, men for deg blir det vel det eneste reelle alternativet. Linket til en test nedenfor som er litt lunken, men mener jeg har lest mye positive tester og tilbakemeldinger tidligere. Søk litt her på forumet så finner du sikkert masse info om den. Mener også å ha lest at det er denne som går som C8000-serie plasma i USA så hvis du finner amerikanske anmeldelser på denne tror jeg de er sammenliknbare.

TEST: Samsung PS50C7705 konklusjon - teknofil.no

3D er best på plasma - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lars_N]
    - For kantmontert LED er ikke forskjellen så stor i forhold til klassisk LCD. Mange sliter faktisk med en del ujevn belysning kjent som clouding (også en del klassisk LCD har dette).
    - Lyset fra LED får en litt annen temperatur og dermed en litt annen karakter, men ikke nødvendigvis bedre.
    [QUOTE]

Hei.

Jeg vurderer Sony 46EX500. Hvordan er den på clouding? Har du noe problemer med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jack Doberman][QUOTE=Lars_N]

Hei.

Jeg vurderer Sony 46EX500. Hvordan er den på clouding? Har du noe problemer med det?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jack Doberman][QUOTE=Jack Doberman]
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Som alt annet i denne verden finnes det billig, bra og dyrt. "Klassiske" LCD tver som sliter med clouding går under førstenevnte, det samme gjør LED.

Forventer du NULL lyslekasje? Spar penger og legg dem i TXP50G20E eller tjen litt mer og kjøp 47LE850N.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jack Doberman][QUOTE=Jack Doberman]
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Som alt annet i denne verden finnes det billig, bra og dyrt. "Klassiske" LCD tver som sliter med clouding går under førstenevnte, det samme gjør LED.

Forventer du NULL lyslekasje? Spar penger og legg dem i TXP50G20E eller tjen litt mer og kjøp 47LE850N.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig det ja:-D
    Men jeg må vel innse at det ikke er mulig til den prisen.
    Den TV`n du nevner: TXP50G20E. Sliter den med clouding?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette må da være det beste kjøpet på markedet akkurat nå ?

Philips 52PFL9704H 52" LED-TV | Soundgarden

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 kan ha små antydninger til lys i øverste hjørner, men bare såvidt synlig i mørkt rom på mørke scener. Plasma generelt har ikke clouding, så også Panasonic G20.

Philipsen var rimelig rått priset ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært å kikket på Samsung PS50C7705 50" Plasma. For et bilde!:-D
    Tror jeg har bestemt meg for en slik!
    Fant den på komplett for 13995,- Denne prisen inkl. 7 stk 3D Blue-Ray og 2 stk ekstra 3D-briller.

Se link: Komplett.no - Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C7705

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •