Ultratynn billig tv til soverom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ultratynn billig tv til soverom

Hei!

Jeg skal ha meg en tv til soverommet, og den må være ultratynn (type 3cm, dvs. "ultratynne" tv'er med 5cm dybde er uaktuelle) og det holder med 32 tommer. Pris maks 5000.

Er det noen andre enn Samsung som har så tynne tv'er?

UE32C4005 er veldig aktuell, som fås til ca 4000 kr. Er det stor forskjell på bildekvalitet opp til UE32C5000 (C5105 noen steder) til en tusenlapp mer? Jeg ser da bort ifra oppløsningen, siden avstanden blir stor nok til at den ikke betyr noe. Det jeg legger vekt på er sortnivå, sortnivå, sortnivå, sortnivå og bildeflyt. Skal brukes til å se tv-serier og en og annen film på kveldstid før jeg sovner og sportssendinger på morgenen. Alt vil gå gjennom PC'en så kvaliteten på den innebygde tv-mottakeren har ingenting å si.

Har ikke behov for USB/nettverk eller annet dilldall da den skal kobles til en PC. Eneste som trengs er en HDMI-inngang. Den må selvsagt støtte 1:1 pixelmapping, så hvis ikke C4005 gjør det er den uaktuell (noen som vet?).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er opptatt av godt sortnivå kan det bli litt vanskelig å få tynn side LED til å gi de bildene du ønsker til den prisen. 4005 og 5105 er begge 50HZ og ikke sååå bra på flyt i bilde-desverre.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ute etter bildekvalitet, bildekvalitet og bildekvalitet - allikevel ønsker du å bruke skitlite penger og den må være tynnest mulig?

Det produktet eksisterer ikke . Du må velge, du kan maks få 2 av 3.

Skal du ha sortnivå og bildeflyt så må du opp på serie 6 hos samsung, serie 5 og serie 4 er 50Hz og har enklere bildebehandling og andre paneler.

Så får du velge om du skal ha serie 6 LCD eller serie 6 led.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord..
    Du vil ha en Ferrari og har budsjettet til en Golf.

Godt tips til deg. Bit tenna sammen, drit i hvor tynn tven er - og bruk tilsvarende sum på 32LD550 eller LE32C635(koster litt mer, men verdt det). Gode "Golf GTI" modeller som gir deg mye TV for pengene. Begge er langt over dine krav ang. tykkelse..men her får du nesten velge selv. Noen foretrekker design, noen foretrekker bildekvalitet.

Er du av sistenevnte og tar opp lån til Ferrari - er kanskje UE32C6705 eller 32PFL7605 noe for deg.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier den må være ultratynn er det ikke for moro skyld. Det er ganske enkelt fordi jeg har 40 cm mellom fotenden av senga og veggen. Og for å komme til terrassen må man gå gjennom soverommet. Og om sommeren hender det at det blir en fest eller 10 på den terrassen, og da kan jeg ikke ha en tv som blir revet ned. Ergo må den henge fra taket i 2 vaiere så klin inntil veggen som overhodet mulig. Jeg har et bilde hengende i vaiere der tv'n skal henge som bygger ca 3,5 cm ut fra veggen, og det er svært sjelden noen er borti det, så jeg vet at det går fint hvis jeg har en tv som er tynn nok.

Jeg sa heller ikke at jeg er ute etter best mulig kvalitet, men best mulig sortnivå TIL DEN PRISEN. Jeg er fullstendig klar over at jeg kan legge 20000 kr på bordet å få et mye bedre bilde. Jeg sier bare at feks sortnivå er viktigere enn full HD, støyreduksjon, oppskalering, skarphet etc. Dersom jeg må opp i pris for å få bedre bildeflyt, får jeg leve med det man får for 5000 kr. Er egentlig bare ute etter om det fins alternativer til Samsung når tv'n ikke kan være noe særlig dypere enn 3cm.

Har forresten funnet ut at jeg skal kjøre DLNA til tv'n, dvs den må ha nettverk, og det har jo UE32C5000. Skal vel godt gjøres å finne et alternativ til den prisen...?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om tykkelse på 3CM er hovedkravet ditt, så finnes det ingenting annet enn den tven nei. Det du går glipp av er sortnivå og 100Hz-teknologi, vs feks LE32C655 som er vanlig tykkelse, men har nevnte ting.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt en Samsung UE32C8000. Kostet etpar tusen over budsjett, men virker som et godt kjøp siden 40" koster 4000 mer enn 32", mens på de fleste andre tv'er skiller det 500-1000 kr mellom 32 og 40 tommer. Vet at UE40C8000 er 3D-ready, men bortsett fra det går jeg ut ifra at det er samme tv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •