Samsung ue46c7705 - problemer med DTS lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung ue46c7705 - problemer med DTS lyd

Hei

Har en samsung ue46c7705 som jeg kjører ps3 på. Ps3 er koblet til tv med hdmi, og lyd kjøres videre fra tv til forsterker via spdif/optisk kabel.

Problemet mitt er at tven IKKE klarer å sende videre DTS lyd, kun Dolby digital.
    TVen er merket med DTS 2.0 + digital out, noe som vel betyr at den skal videresende signalet, eller kjøre som 2 kanals DTS i tvens høytalere.

Men som sagt kommer det 0 lyd ved DTS lydspor. Har noen erfaringer med dette problemet? Begynner å bli temmelig desperat her nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor kobler du ps3 til tv og tv til forsterker med optisk?

Det lure ville vel vært å koble ps3 til forsterker med hdmi og hdmi fra forsterker til tv

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tv og hos meg fungerer det, men jeg bruker HDMI 2 som er ARC, har denon forsterker som har hdmi 1.4 med ARC. kanskje det kun fungerer via hdmi? har du mulighet til å prøve den innebygde mediaplayeren og se om det fungerer der?

mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke HDMI på forsterker, kun optisk. Derfor må jeg kjøre ting til tven først med HDMI, så kjører tven lyden via optisk til forsterker... Har ikke prøvd den innebygde avspiller enda nei, skal prøve senere... Skjønner ikke vits med innebygget digital videresending hvis den ikke klarer det....

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reserveløsning kan være å koble optisk fra ps3 til receiver i tillegg til hdmi til tv.

Firmwareoppdatering av TV bør også prøves .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware oppdatering har jeg prøvd. Vet at jeg jeg kan koble optisk til forsterker fra ps3, men da faller mye av poenget bort.

Mitt største problem er pcen som jeg bruker HDMI fra til tven. Her har jeg ikke mulighet til å bruke optisk i tillegg, og er avhengig av at tven kan sende DTS videre.... Hvis ikke blir det bare sur prologic lyd, noe som er ett steg tilbake til 90-tallet.

Om jeg skal kunne løse dette lettest mulig, må jeg gå til innkjøp av ny forsterker med HDMI switch, samt nye høytalere og sub, noe som blir en dyr affære....

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vært innom innstillingen for lydutgangen og byttet mellom de ulike valgene der?

Ville tatt en telefon til Samsung på mandag jeg . Hørt hva de hadde å si.

Skjønner ikke helt hvorfor det å koble optisk fra PS3 til receiver er så vanskelig og den eneste andre mulige løsningen er å kjøpe alt mulig rart nytt...

Din PC har også mest sannsynlig optisk lydutgang igjennom en av jack-utgangene på lydkortet .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgene på lyd er: PCM og dolby digital.
    Pcen har ikke optisk ut, men har mulighet til å sette på en brakett på hovedkortet via pci.

Kan godt koble til ps3 via optisk, men det burde ikke være nødvendig da jeg har kjøpt tv med forbehold om at den kan kjøre DTS videre...

Når det gjelder forsterkeren min så har den 2x optisk inn. Har ps3,x360 og pc som nå må inn via optisk. Dette blir litt problematisk. Derfor ser jeg på muligheten med ny forsterker som svært aktuell...

Fikk forresten følgende svar fra Samsung:

Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Den har kun Dolby Digital ut optiskt ifra tvn. Noe annet format fungerer ikke.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

Dette er jo meget ræva, da det står oppgitt at tven har DTS støtte... Den skal hvertfall ha mulighet til å downmuxe DTS til dts 2.0 og så kjøre på de interne høytalerne i tven, noe som heller ei er mulig..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •