Pioneer 42" PDP-42MXE10-S, er den brukanes til noe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 42" PDP-42MXE10-S, er den brukanes til noe?

På jobben til samboeren min hadde de et lager med Pioneer 42" monitorer av typen PDP-42MXE10-S. Disse har blitt avskrevet, så nå står det en uåpnet eske i garasjen som jeg er litt sikker på fremtiden til..

Den er kun "HD-ready" tilsvarende 42PV50 Panasonicen som henger på veggen idag, men muligens et panel det er verdt å kline på veggen. Har ikke fulgt med særlig med på TV-fronten siste åra, for jeg blir bare lei meg når jeg skjekker saldo på kontoen
    Noen som vet noe om disse skjermvariantene? Bør jeg bare slenge den ut på Finn.no for en slikk og ingenting, eller er det liv laga å henge den på veggen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen HDMI-inngang, ikke innebygd tv-tuner. Tror ikke disse vil gjøre mye nytte for seg noe sted nei..

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke verre enn å koble til med dvi og teste?
    Tror nok ikke den vil være helt dum som en tv nr 2.

@Alastod: hvis man absolutt må ha hdmi så er det jo mulighet for det på denne skjermen :Complete connectivity: In addition to the standard 15 pin D-sub and DVI-D connector, the screen also includes 2 open architecture expansion slots with optional video cards to handle all the major video signals. The slots are future proof – so can handle all current and future analogue, digital and communications signals.
    Men personlig ville jeg bare heller ha gått for en hdmi>dvi adapter.

Jeg vet ingenting om bildekvaliteten på denne skjermen men som sagt, som en tv nr 2 så er det vel muligens mer enn godt nok. Er jo bare å teste den og se om du liker det du ser...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig i at testing er veien å gå. Men det er også litt styr å smelle en 42" opp på veggen bare for å se. Den gamle skal ned, veggbraketter flyttes over osv. Ikke bare kjapt og enkelt med en dings på 30-40kg. Kanskje verdt jobben siden skjermen var gratis, men hadde et lite håp om at noen kløktige AVforum-medlemmer kunne si: Skjermen er bedre/dårligere enn den du har (PV50), så det er bare å kline til/glemme å henge den på veggen

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har bare 1024 x 768. Det holder vel ikke, må minst ha 1280 x 720 for å kalle det HD-ready.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Den har bare 1024 x 768. Det holder vel ikke, må minst ha 1280 x 720 for å kalle det HD-ready.
    Nei det er nok med 720 linjer eller punkter i vertikal oppløsning. Det er ikke noe krav til horisontal oppløsning men skjermen må ha 16:9 format.

HD-Ready - Wikipedia

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker er det vel kun 1024 x 768 på 42PV50'n som jeg har idag også.
    Hvis PUREblack-panelet i denne monitoren er av nyere generasjon enn PV50'n, så burde vel skaen være klar. Får vel bestille en HDMI-DVI kabel og skru skiten opp på veggen i påvente av penger nok til en 63" 3D plasma..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •