Panasonic 42" Plasma...men hvilken modell skal jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42" Plasma...men hvilken modell skal jeg velge??

Heisann!
    Har bestemt meg nå for at det blir en Panasonic 42" plasmaskjerm her i stua, men er litt i tvil om hvilken "bokstav" jeg skal gå til innkjøp av. Har satt opp disse alternativene:

1: TX-P42G20E (full HD,600Hz, 7.250kr)
    2: TX-P42U20E (full HD,400 Hz, 4.989kr)
    3: TX-P42S20E (full HD,600 Hz, 5.490kr)
    Priser tatt fra komplett.no

Skjønner jo at det er mere enn de spesifikasjonene jeg skrev her som er forskjellig, men vet ikke hvor mye jeg skal vektlegge dem! G20 har trådløs tilkobling og viera cast, men dette er ting jeg strengt tatt ikke kommer til å trenge. Er det andre ting denne tven har som ikke de to andre har? Noen forskjell i selve "tv-opplevelsen"? Tven skal brukes mye til vanlig tv-titting, men må være bra på film og sport også. Er det noen merkbar forskjell fra 400 til 600Hz eller blir det for spesielt interesserte? Og er det noen annen forskjell enn Hz og 1 ekstra HDMI port som skiller U20 og S20? Har lest folk anbefale U20 og G20, men har ikke lest noen anbefale S20...

Leste også her et sted at G20 har fått refleksdempende overflate for å redusere dette problemet hos plasma-tvene, har disse to andre modellene dette også?

Leste også at det kan være dumt å kjøpe tv på nett fordi man da får import-tver som kan være vanskeligere å få reklamert. Noen som erfaring med dette? Og gjelder det alle nettbutikker? Hva med komplett, elkjøp og lefdals nettbutikker?

Håper på tilbakemeldinger fra folket som er mer inn i dette enn meg:-D Sitter og tripper for å kunne få sendt inn en bestilling8)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er vel en vinner 8)

Men hvorfor kjøpe på komplett og betale en masse i frakt, når du kan hente samme TV på Elkjop til samme pris og med 30 dagers returrett?

(Kanskje ikke tilgjengelig i dag, men ta det med i betraktningen)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er vel en vinner

Men hvorfor kjøpe på komplett og betale en masse i frakt, når du kan hente samme TV på Elkjop til samme pris og med 30 dagers returrett?

(Kanskje ikke tilgjengelig i dag, men ta det med i betraktningen)
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil G20 jeg ville gått for. Mye bedre sortnivå enn de to andre modellene. Kan ikke sammenliknes engang spør du meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •