Samsung LED 46'' mod UE46C5105! er dette noe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung LED 46'' mod UE46C5105! er dette noe?

heihei, da var det endelig tid for merg til og oppgradere til ny TV! og etter et sjokk når jeg ringte kontofonen og enda venter en til lønning på ganske mange høvdinger så vil jeg ha en ny LED TV!

jeg så at komplett hadde tilbud på denne modellen: Komplett.no - Samsung 46" LED-TV UE46C5105

men finnes det noe annet? trenger vel ikke koste med en en 10 000 .. men denne så lovende ut!
    tenkte egentlig på 3D men vil vente litt til utviklingen er kommet i gang for real! tipper prisen dette noe iløpet av et år eller noe sånt.
    men tilbake til tv'n min!

vil ha ny tv og er åpent for alt av forslag, eventuelt om noen hara noen erfaring med denne modellen eller andre? :-)

takker så mye!

(er en stund siden jeg har vært aktiv her nå! :-) har savnet forumet!)

mvh mathias!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mye heller kjøpt UE46C6005 … Hvorfor? 100HZ.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter 6005. 100% er absolutt verdt prisforskjellen. Ellers er TXP46G20 verdt en titt - bedre TV til omlag samme pris.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Støtter 6005. 100% er absolutt verdt prisforskjellen. Ellers er TXP46G20 verdt en titt - bedre TV til omlag samme pris.
    vil ha LED i dette tilfellet!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg hadde mye heller kjøpt UE46C6005 … Hvorfor? 100HZ.
    er det så mye forskjell på de to da?
    finner faktisk ingentiong om Hz på 5105?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    er det så mye forskjell på de to da?
    finner faktisk ingentiong om Hz på 5105?
    fant, var bare 50Hz ..... da må jeg vurdere den modellen som du anbefalte!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt dette i et par andre tråder her også, 6005 på klubben i byen ser grise bra ut. flott sortnivå, med detaljer, helt ok på refleksjoner,mens 7705
    som henger ved siend av ser helt døll ut, masse lysutslipp i det ene hjørnet og sort har et blått stikk over seg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er Canal Digital kunde med kabel-tv så har dem kampanje på Samsung lcd - led og plasma sammen med Komplett.no:

www.idtv.no

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Jeg har nevnt dette i et par andre tråder her også, 6005 på klubben i byen ser grise bra ut. flott sortnivå, med detaljer, helt ok på refleksjoner,mens 7705
    som henger ved siend av ser helt døll ut, masse lysutslipp i det ene hjørnet og sort har et blått stikk over seg.
    va vil helt ok være? er bare 15! så trenger ikke det beste av det besteste! men liker brae bilder .. nå har jeg en gammel tatung 32'' LCD jeg syntes den er bra bilde i bortsett fra at det er lys i hvert hjørne når det er svarte bilder

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med HFK sin LG 42LE530N LED TV

vil ha en tv som man ikke får gjenskinn av! hater det ..
    LG 42LE530N LED TV | Hi-Fi Klubben

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden det er en av de laverer i led serien ble jeg overrasket over at bilde var så 'knakanes' bra.
    Men hva med en lcd da ?
    Komplett.no - Samsung 40" 3D LCD-TV LE40C755

Jeg går nok denne i 46 i steden for en led.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for 6005 modellen. Den har supert bilde så lenge det ikke er for store sorte områder, da sortnivået ikke er bra. Litt for bratt kurve oppover også slik, at du mister endel detaljer i de mørkeste partiene. Du er også avhengig av å se rett på for at det sorte er greit nok. Alså for film er plasma tingen fordi sortnivået er så mye bedre. Jeg fant ut at man måtte høyt opp i pris for at sortivået blir prima på LCD. Husk at LED er også LCD og jeg tror ikke de egentlig er så mye bedre annet enn at LED bakgrunnsbelysning gir flatere skjermer.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde LED funket fet til alt jeg?
    finnes det LED tv'er i samme prisklasser med et bra sortnivå da?

er nye på TV området så unnskyld meg for domme spørsmål!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,
    LED har ikke kurert kreft - men plasma har nesten. ;-)

Er du av typen som liker "mye mye for pengene" er plasma veien å gå. Her har Panasonic noen flotte og rimelige 46" og 50" som banker i det minste 5-6 serien til Samsung.

Hvis tynn TV er det absolutte krav for deg, og du ønsker en rimelig skjerm, er 6005 valget. Skal du ha noe betydelig råere enn dette må du over til LE850 og 9605 fra Philips, men det er skjermer som koster opp til det dobbelte.

Edit.
    Skyt meg gjerne nå LED fans, men jeg velger å påstå det finnes lite modeller på markedet i 46" 55" til omlag 10.000 som tilbyr BRA sortivå. Jeg har dog opplevd enkelte LCD tver i samme prisnivå som leverer bra, f.eks LE46C635 eller 47LD750/650.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    trodde LED funket fet til alt jeg?
    finnes det LED tv'er i samme prisklasser med et bra sortnivå da?

er nye på TV området så unnskyld meg for domme spørsmål!
    Jeg tror endel LCD skjermer i samme prisklasse har bedre sortnivå, men ikke overrraskene virket de med størst dybde som de beste. Jeg tenkte at jeg ikke ville bruke mye penger på TV og siden jeg ikke ser så mye film hjemme så går det greit. Man blir jo vant til svakheten også. Det er vel ikke noe tvil om at plasma TV ene gir mest for pengene, men syntes 50" ble litt vel stort på standard definisjon (HD tåler større skjerm). Samtidig virket ikke plasmaene like sylskarpe på veldig gode bilder. De er vel litt "bløtere", men de kan jo være en fordel på noen program. Veldig vanskelig å vurdere TV\ er i butikker siden de er innstilt så forskjellig, så ikke bedømm dem rask på førsteinntrykk.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Hehe,
    LED har ikke kurert kreft - men plasma har nesten. ;-)

Er du av typen som liker "mye mye for pengene" er plasma veien å gå. Her har Panasonic noen flotte og rimelige 46" og 50" som banker i det minste 5-6 serien til Samsung.

Hvis tynn TV er det absolutte krav for deg, og du ønsker en rimelig skjerm, er 6005 valget. Skal du ha noe betydelig råere enn dette må du over til LE850 og 9605 fra Philips, men det er skjermer som koster opp til det dobbelte.

Edit.
    Skyt meg gjerne nå LED fans, men jeg velger å påstå det finnes lite modeller på markedet i 46" 55" til omlag 10.000 som tilbyr BRA sortivå. Jeg har dog opplevd enkelte LCD tver i samme prisnivå som leverer bra, f.eks LE46C635 eller 47LD750/650.
    takk for tipset! det ble litt klarere nå! men vis jeg skal ha en LED tv med bra sortnivå så burde jeg kjøpe 42''? hvor tynn den er er ikke så nøye, skal jo så mella so htalere med 60cm i dybden! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale å finne noe med BRA sort om du ser mye film (som også tåler større TV´er (50"), men hvis du for det meste ser TV så holder den Samsungen du lurte på godt nok.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg vil anbefale å finne noe med BRA sort om du ser mye film (som også tåler større TV´er (50"), men hvis du for det meste ser TV så holder den Samsungen du lurte på godt nok.
    ser mye på film! men det tv'n blir å brukes til ps3 spilling også! ..

er det noen som har forslag da? vet at plasmaene har bra sort nivå .. nå ble jeg usikker på den LED'n.

kom med noen linker vis dere har bedre forslag? :-)

mvh mathias

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke helt hvem jeg synes hadde godt sortnivå av LCD´ene, men mener noen av Sonyene var bedre enn min Samsung på det området. Sjekk i butikken. Mye film? Plasmaene . Det er en gjenganger at folk sier det og det er neppe tilfeldig. Men LCD er vel bedre til spill siden de er mer lyssterke. Ditt valg ...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg husker ikke helt hvem jeg synes hadde godt sortnivå av LCD´ene, men mener noen av Sonyene var bedre enn min Samsung på det området. Sjekk i butikken. Mye film? Plasmaene . Det er en gjenganger at folk sier det og det er neppe tilfeldig. Men LCD er vel bedre til spill siden de er mer lyssterke. Ditt valg ...
    hvorfor finnes det så mange forskjellige typer hadde holdt med en!
    men er det noen som vet hvordan plasmaen er og spille på? har jo ingen proff hifi sjappe her oppe i nord! nermeste er 100 min unna .. må vell bare ta en tur ned til expert da .. er det nermeste jeg kommer proffe her oppe utenatt hfk på telefonen.

men hara da hørt så mye bra om LED TV'r! er dette bare oppskryt da at de egner seg konge til spill og film? skal jo ha denne tvèn som jeg kjøper nå en stund! å vil gjerne at det skal være en bra tv til en rimelig pris! helst noe jeg kan bruke til begge deler!

å kjøpe nytt er noe dri*t!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •