Knust KURO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Knust KURO

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knust KURO

God kveld!

Lurer bare hvor mye en reperasjon koster på PDPLX5090 KURO? Sjermen er knust å må skiftast. Trenger bare som cirka hvor mye prisen kan komme opp i....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    God kveld!

Lurer bare hvor mye en reperasjon koster på PDPLX5090 KURO? Sjermen er knust å må skiftast. Trenger bare som cirka hvor mye prisen kan komme opp i....
    Ta kontakt med butikken der du kjøpte den, be de gi deg et prisoverslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst; Beklager det som har skjedd med din kuro.

Når det gjelder reperasjon er jeg redd for at det ikke er lønnsomt. Veldig ofte ved knust panel er det billigere å kjøpe ny tilsvarende tv enn å reparere. Mtp at det ikke lenger er produksjon på kuro er det vel heller ikke paneler å oppdrive. Så tror derfor ganske bestemt at du heller må ut å kjøpe ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier og det er jo en flott TV.
    En kamerat fikk ødelagt skjermen på en Hitachi Plasma 42" (tror den kostet ca 10.000) en gang.Han sa reperasjonen var så dyr at han heller sparte opp til ny TV.
    Aner ikke hva det koster,men får håpe du kommer rimelig i fra det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt mer info....

Det ligger en knust KURO på finn.no det er der eg fant den8) Tenkte om det lønte seg å kjøpe den til 1000kr å fikse den opp til noen tusen, men er selv skeptisk.....

Har selv en KURO, hadde ikkje klart å knuse et sånt mesterverk, henger trygt på veggen med veggfeste til 2000 kr:-D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster i underkant av 20 lapper hos Elektronisk Service i Oslo som driver med service og rep. på Pioneer skjermer og fikse det...
    Du kan finne de fram på gulesider og ringe og høre med de selv...
    Er vell en grunn til at den ikke er solgt - har vært på finn.no siden i sommer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!

Det lønner seg overhodet ikke! En knust skjerm koster så mye å reparere at det som regel er gunstigere å kjøpe en ny. Det har dukket opp flere Kuro 508(0) til en pris av ca. 10 000 de siste månedene på finn.no, så hold heller utkikk der.

Det eneste som kan forsvare et kjøp av den knuste skjermen, er om en kan gjøre bruk av borstativet til skjermen, fjernkontrollen, strømforsyningen (om du har en egen skjerm der dette er ødelagt), deksler o.l. Resten kan du desverre bare glemme.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Koster i underkant av 20 lapper hos Elektronisk Service i Oslo som driver med service og rep. på Pioneer skjermer og fikse det...
    Du kan finne de fram på gulesider og ringe og høre med de selv...
    Er vell en grunn til at den ikke er solgt - har vært på finn.no siden i sommer

Det er nok en god grunn det ja... Men trur eg må forlatte denne ideen og holde min KURO i tipp topp stand :-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det lønner seg overhodet ikke! En knust skjerm koster så mye å reparere at det som regel er gunstigere å kjøpe en ny. Det har dukket opp flere Kuro 508(0) til en pris av ca. 10 000 de siste månedene på finn.no, så hold heller utkikk der.

Det eneste som kan forsvare et kjøp av den knuste skjermen, er om en kan gjøre bruk av borstativet til skjermen, fjernkontrollen, strømforsyningen (om du har en egen skjerm der dette er ødelagt), deksler o.l. Resten kan du desverre bare glemme.

Kan jo lage et fint bord av tven...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Først og fremst; Beklager det som har skjedd med din kuro.

Når det gjelder reperasjon er jeg redd for at det ikke er lønnsomt. Veldig ofte ved knust panel er det billigere å kjøpe ny tilsvarende tv enn å reparere. Mtp at det ikke lenger er produksjon på kuro er det vel heller ikke paneler å oppdrive. Så tror derfor ganske bestemt at du heller må ut å kjøpe ny.
    Der tar du feil - selv om produsenten har sluttet å produsere plikter de å sitte på reservedeler 10-15 år.

Siden det ikke skulle lønne seg å reparere hvorfor insisterte Pioneer Norge da å bytte panelet på min KRP i stedet for å gi meg en ny som jeg helst ville. Jeg måtte bytte pga linje feil som oppsto på panelet etter 6 mnd.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inneboforsikring? du har vel det?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Der tar du feil - selv om produsenten har sluttet å produsere plikter de å sitte på reservedeler 10-15 år.

Siden det ikke skulle lønne seg å reparere hvorfor insisterte Pioneer Norge da å bytte panelet på min KRP i stedet for å gi meg en ny som jeg helst ville. Jeg måtte bytte pga linje feil som oppsto på panelet etter 6 mnd.
    Det er en kjent sak for alle som jobber med elektronikk at en slik reparasjon koster mer enn et nytt produkt og er derfor ikke lønnsomt.

Hvorfor Pioneer valgte reparasjon akkurat i ditt tilfelle kan man jo ikke vite uten å ha all informasjonen de satt på da de tok beslutningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da lærte jeg noe nytt. Men dette hører vel til untakene også? Veldig ofte blir det konkludert med at bytte av panel er en ulønnsom reperasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Inneboforsikring? du har vel det?
    Hvordan innboforsikringen skal hjelpe syns jeg du bør forklare!
    Håper ikke det er forsikringssvindel du oppfordrer til...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er vel gjeldende for biler, men er ikke sikker på at dette gjelder slike AV produkter man snakker om her, tviler f.eks på at det finnes så veldig mange produsenter som f.eks har bilderør på lager til alle bilderørs TVene man hadde for 10-15 år siden.

Det at Pioneer har stoppet produksjonen av disse plasma panelene betyr vel ikke at de ikke kan ha et lager med disse fremdeles, men tviler på at de har tilstrekkelig lager for 10-15 år for hver generasjon skjermer.

Utviklingen går jo også meget raskt videre innenfor disse produktene, så det å tilby et tilsvarende erstatningsprodukt er vel det som ofte skjer i praksis.

De kan jo for syns skyld ha et lite lager med slike deler for å tilfredstille eventuelle regler, men de er står vel fritt til å sette en pris på slike komponenter også så....

Hvorfor Pioneer valgte å bytte panelet i din skjerm er ikke godt å si, men dette ble vel gjort for en tid tilbake mens de fremdeles produserte panel eller rett etter de hadde sluttet og kunne ha et lager, stemmer ikke det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Tenkte på han som har greid å ødelegge den jeg. Må jo lønne seg å bruke forsrikringa til noe og. de fleste bateler den kun, og vet aldri når den kan brukes!

EDIT: Er vel ved uhell o.l. innebo skal kunne benyttes! Så ser ikke det på som noe svindel!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan si at innboforsikring hjelper i denne saken.. Men viss du selv har vert uheldig og få knust tven, så kan innboforsikringen gjelde.

Dette er jo litt etter hvor god avtale du har. + Spesielle vilkår gjelder

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Dette er vel gjeldende for biler, men er ikke sikker på at dette gjelder slike AV produkter man snakker om her, tviler f.eks på at det finnes så veldig mange produsenter som f.eks har bilderør på lager til alle bilderørs TVene man hadde for 10-15 år siden.

Det at Pioneer har stoppet produksjonen av disse plasma panelene betyr vel ikke at de ikke kan ha et lager med disse fremdeles, men tviler på at de har tilstrekkelig lager for 10-15 år for hver generasjon skjermer.

Utviklingen går jo også meget raskt videre innenfor disse produktene, så det å tilby et tilsvarende erstatningsprodukt er vel det som ofte skjer i praksis.

De kan jo for syns skyld ha et lite lager med slike deler for å tilfredstille eventuelle regler, men de er står vel fritt til å sette en pris på slike komponenter også så....

Hvorfor Pioneer valgte å bytte panelet i din skjerm er ikke godt å si, men dette ble vel gjort for en tid tilbake mens de fremdeles produserte panel eller rett etter de hadde sluttet og kunne ha et lager, stemmer ikke det?
    På jobb fikk vi nylig beskjed fra en leverandør at det på noe elektronisk utstyr vi bruker, ikke kan garanteres at utstyret kan reparers lenger da det er mer en 15 år. Tror dette er en gjengs regel på eletronikk generelt men at man i mange fall velger å erstatte i stedet for å reparere. I mitt fall er det utstyr som koster flere hundre tusen pr enhet og derfor ikke bare byttes (Instron).

I mitt fall med Pioneer ville jeg helst bytte i nytt TV, med de ville bare bytte panelet og de gjorde en god jobb da TV var bedre kalibrert når jeg fikk den igjen enn før. Eneste problemet er at den buzzer litt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre man har brukt en hammer for å slå inn skjermen, kan det kanskje betraktes som et uhell og kan tas over innbo forsikringen - hvis man ikke har for stor egenandel da.

Det samme gjelder en hel del produkter som mange velger å tegne dyre tabbeforsikring på....

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ingen lover som pålegger en produsent å ha deler o.l. tilgjengelig i X antall år. Det eneste som kan pålegges en produsent er at kunde kan reklamere direkte til denne istedenfor til selger innen 5 år etter kjøpsdato, og produsent må reparere eller levere ny vare osv.

Så det du nevner ingeniøren er nok leverandøravtaler mellom produsenter/leverandører og ditt firma .

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •