LG 60pk959n innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 60pk959n innstillinger

hei. har nå gått fra en panasonic plasma til en mye større tv fra lg.

og jeg klarer ikke helt å bli fornøyd med bildet. eller mer spesifik fargene og kontrasten.. og har kjørt den innebygde bildewizarden.. men synes det fortsatt ikke er helt som det skal og bør være på en toppmodell anno 2010. selv om der er lg!:wink:
    og det bør i det minste være bedre enn min 5 år gamle pana...?

så da er spørsmålet... ser at denne tvn får gode omtaler når den er kalibrert. så er det noen her som har denne tvn eller vet om innstillinger til denne ?
    forhåpentligvis en full ifs innstilling... forstår selfølgelig at det er forskjeller fra tv til tv. men så veeldig stor forskjell kan det da vel ikke være.

så om noen har tips eller innstilinger på sin tv så hadde jeg vært utrolig glad for litt hjelp her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bruke mine innstillinger fra 60PK250 tåden-det skal være samme panelet og bildehandlig. Forskjellen er utstyret og design.

Men JA det er egentlig umulig å skrive av innstillnger da alle plasma skjermer har forrskjellig bilde. Har kalibrert mange plasma skjermer å enda ikke fått 100% like innstillinger på 2 skjermer av samme merke og modell.

Dette kommer av lysforhold-kilde som er brukt og variasjon/toleransen som fabrikkene har på produktene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det forstår jeg selvsagt. men jeg mener at det kan være ikke være helt skivebom uansett skulle jeg tro? og sikkert bedre enn sånn som den kommer ut av eska.. for det var ikke mye å skryte av ivertfall...
    men pk250 har vel ikke trueblack filteret som pk950 har så det vil kansje være noen forskjeller på en kalibrering der sikkert..?
    men uansett så skal jeg prøve det du sa

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la nå inn innstilningene til rs bandit av pk250. (med noen små personlige avik basert på smak)

og første intrykket er.....bedre!
    mer naturlige hudfarger i ansiktet på folk. og noe av det gråsløret er borte..

da er det igrunn bare et par ting som kunne vært bedre... lys hvitt har en tendens til å brenne bort. bli for "lyst" og sort er sort. men uten detaljer.. på klær eller hår til personer for eks.. det er bare sort. men man ser ikke hva som er der... men det er kanskje bare sånn lg er..?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det brenner ut på hvit er kontrasten satt for høyt. Hvis de ikke er detaljer i det sorte er enten lysstyrken satt for lavt eller så er gamma for lav.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du så høy kontrast og lav lysstyrke som bilde wizarden gir?? Mine målinger er med maks strøm sparing. Setter du skjermen på vanlig lysstryke får du klipping i hvit.

Har justert opp noen knepp på lysstyrke da wizard setter den for lavt.

Gamma MÅ stå på HØY på min skjerm for å få gamma nær 2.2. Sortnivå står på LAV selv om dette kan gi klipping i sort.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re innstilninger på pk950n

som rs bandit sine innstilninger var kontrast på 98% dette turte jeg ikke bruke + at jeg syntes det ble generelt et for mørkt bilde med denne instilningen på 98% kontrast og 47% på lysstyrke. med maks strømsparing..
    så jeg slo av strømsparing og satt ned kontrast til ca 86% og litt mere lysstyrke.

gamma har jeg på høy da. problemet nå er å finne en innstilning som fungerer bra på det meste. stiller litt nå sånn at det ser bra ut. men så på en annen kilde eller film/program så blir det for mørkt. så jeg ser jeg ender litt opp med lysstyrken etterhvert.. men kan nok ikke ha den for høyt før bildet blir "vasket" ut og blast.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:rs bandit

som nevnt så droppa jeg wizard nå og brukte dine innstilninger. men litt ned på kontrasrt og opp på lysstyrken. men null strømsparing. syns bildet ble så mørkt og lite liv i med strømsparing på jeg.. kansje bare vanesak.. men..

gamma satt jeg på høy. det synes jeg ble bedre en lav som det var på. sortniva har altid stått på lav. men kna jo prøve å forandre den og se.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •