Grav din egen grav ved valg av LCD TV......

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grav din egen grav ved valg av LCD TV......

for slik blir det ihvertfall for meg!

Føst skulle jeg ha en flat skjerm, så måtte det bli en lcd da denne har lengre levetid, takler høyoppløste pc signaler (HTPC), skulle ikke være større enn 32" (fruen..) osv.

Så fant jeg en samsung som så bra ut. Den har oppl. på 1280x768, HDMI, DVI, PC-in, scart,s-video etc. Alt ser perfekt ut :?

Og så finner jeg ut at 1280x768 er lik 15:9 format, ikke 16:9... da skulle oppløsningen vært på 1366x768, og de lcd tv'ene som finnes her har ikke hdmi, dvi, pc-in etc.

Så, ned til fakta; er en opplæsning på 1280x768 er kompromiss jeg kan leve med i 16:9 alderen, eller blir jeg sittende med min LG 21" CRT til evig tid? Og finnes det andre ting som bør overveies før jeg kaster meg ut i det?

At det skal være så vanskelig å bestemme seg :x !

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er 1280 x 768 skal du ikke bry deg om. Uten å ha sett denne så kan det hende den har avlange pixler. (det finnes apparater som har 1024 x 1024 som er 16:9)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Peakman,

ser du ar mange vettuge innspill på sidene. Sjekk denne for meg og kom med et ærlig svar....

http://av.samsung.de/article.asp?art...amp;show=specs

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare sett LW26A33W som er lillebroren til apparatet. Personlig syns jeg det er den nest beste LCD Tv'n jeg har sett. Kun slått av Philips sin 32PF9986.

Funksjonsmessig er den helt overlegen andre apparater. DNIe funksjonen er en etterligning av Pixel Pluss men mangler natural motion funksjon for å ha samme egenskaper. Syns denne samsungen du har funnet frem til virker meget lovende. Vil tro den blir vist på hjemmekino messen hvis du klarer å vente.

Fremdeles er det nok noe igjen før en slik LCD er like god på vanlige TV sendinger som en CRT skjerm.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Philips har kommet med et meget bra apparat, men det koster flesk. Har sjekket i Sverige, og jeg kan få Samsungen ferdig tollet inn til Norge for NOK 23.000,-. Sett i sammenheng mellom kvalitet og pris, bør vel dette danke ut det meste, inkl. 32pf9986...

Kommentar Peakman?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være ekkel, men LW32A43 kommer til norge i september og vil selges til ca 23k.

Har ikke fått tak i noe info enda om den, men den vil bli solgt i de store kjedene såvidt jeg vet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som jeg sa... her graver jeg min egen grav... for her MÅ jeg jo vente til denne kommer... Sjekket web'en uten å finne så mye som et pip om denne modellen, men du har vel dine kilder tenker jeg... :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du var på CES i år? Fant en US modell som heter LTP327W med rel. sept. 04... :?:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite det hos en kontakt som jobber innenfor bransjen. Han hadde ei liste over modeller som var like rundt hjørnet og den var en av dem.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LW32A33 vil fortsatt være toppmodellen i Samsungs LCD range (av 32"). A41/43 kommer til å være en serie som kommer til å gå parallelt med a33, men som har 1 tuner, litt mindre text tv minne og "kun" DVI (i motsetning til både 2 tunere, DVI og HDMI, 2100s text etc. som LWa33 serien har. Dette i følge de opplysninger vi har om apparatet pr. i dag. (kan forandre seg) Bildemessig skal de være like, så du får mer bildekvalitet pr. krone på lw32a4x, mens du får mer ustyr, finesser og muligheter på a33

Nb; Husk at du får 2 års garanti og 5 års reklamasjon ved å kjøpe den i Norge. Importerer du den er det garantibestemmelsene i landet du kjøper den fra som gjelder ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Nb; Husk at du får 2 års garanti og 5 års reklamasjon ved å kjøpe den i Norge. Importerer du den er det garantibestemmelsene i landet du kjøper den fra som gjelder
    *Kremt*

Norsk lov gjelder for europeisk netthandel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Nb; Husk at du får 2 års garanti og 5 års reklamasjon ved å kjøpe den i Norge. Importerer du den er det garantibestemmelsene i landet du kjøper den fra som gjelder
    *Kremt*

Norsk lov gjelder for europeisk netthandel
    Hmm. Dyktig du. Takk, denne linken er jo verdt gull

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaks jeg ikke jobber med reklamasjon men det jeg egentlig siktet til er at importøren (garanti/reklamasjonsansvarlige for et merke) i Norge er kanskje (helt sikkert?) ikke fullt så velvillige til å hjelpe en kunde som har kjøpt en av sine varer i USA som de hadde vært dersom varen var kjøpt her i norge. Det er ikke SÅ kult å begynne å krangle med et firma uansett, og jo lenger bort det er jo mindre kult .. på den andre side trenger det ikke være et problem heller..

Men som sagt, jeg jobber ikke med reklamasjon, så ikke er jeg noen ekspert på slikt, og burde HELT sikkert holdt kjeft ;-) (skal prøve å holde meg til ting jeg har -litt- peiling på i fremtiden)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh, du pstraums (som med 99,7% sikkerhet jobber hos Samsung importøren...), hvor lang tid tar det før vi får se LW32A33 i en norsk butikk?
    Leste anmeldelsen i DVD&HJ.KINO. Så bra ut, men jeg MÅ se den selv også! (Ergo har jeg ikke kjøpt fra Sverige ennå :wink: !)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er graven fylt igjen! Valget falt nokså utradisjonelt på en 28" LCD fra Hitachi... Etter 4 timer prøvedrift, uten tuning er jeg veldig bra fornøyd. Modell 28LD5200 fra Expert til 19.999,-... Utrolig nok føles den stor nok også for min stue med 3 meter seeravstand.

RIP til mitt lange søk

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LW32A33 vil fortsatt være toppmodellen i Samsungs LCD range (av 32"). A41/43 kommer til å være en serie som kommer til å gå parallelt med a33, men som har 1 tuner, litt mindre text tv minne og "kun" DVI (i motsetning til både 2 tunere, DVI og HDMI, 2100s text etc. som LWa33 serien har. Dette i følge de opplysninger vi har om apparatet pr. i dag. (kan forandre seg) Bildemessig skal de være like, så du får mer bildekvalitet pr. krone på lw32a4x, mens du får mer ustyr, finesser og muligheter på a33
    Vet du om det er noe på gang i 37-40" størrelsen ? Jeg skal ha en slik etterhvert, men for tiden finnes det ingen passende produkter. Må være maks 100.5cm bred, ha HDMI eller ihvertfall DVI/HDCP (og da helst 2 DVI innganger), bordstativ og være tilpasset for TV-bruk (lav reponstid, god kontrast osv.). Trenger ikke høyttalere eller tuner.

Sharp har en 37" men den har kun VGA og VGA-inngangen er i fronten(!) på AVC-boksen noe som blir rimelig stygt da den blir stående synlig.

Samsung har en monitor, 403T. Størrelse og utseende er perfekt, men kontrast er noe lav og responstid noe høy samt at den mangler HDCP. Dessuten har jeg ikke sett noe bordstativ til den...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei lw32a33 kan skaffes nå, men det er ingen av kjedene som har den i sitt std. sortiment. så den må bestilles, og da er det jo vanskelig å få sett den først (hvilket er veldig synd, for den er svært vakker både estetisk og bildekvalitetsmessig) Vi jobber uansett frenetisk med saken ..

Og ja, jeg er Samsung mann

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jkirkebo,

Når det gjelder hullet mellom 32 og 40 så har vi ingenting på LCD fronten .. det kommer en ALIS 37 PDP som dekker det delvis, men vi skulle absolutt hatt en lw37a33 LCD også.. Det kommer en 46" med 1080 res. snart, men den blir vel ikke allemannseie
    (Det finnes en LW40A23 i sortimentet i dag.)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jkirkebo, det mest fete over 32" nå slik som jeg ser det er kan deles i 2 kategorier (Pris er ikke en av dem..dette er ennådyrt..):

1. ESTETIKK: Loewe Xelos SD 37!
    2. TEKNIKK: Philips 37PF9986

....bare noen tanker (og drømmer)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •