LG vs Samsung, er det verd det ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG vs Samsung, er det verd det ??

Jeg har kjøpt ( lånt ) meg en TV på lefdal, det er en Lg 50pj550n som jeg betalte 7500,- for.
    Jeg lurer på å returnere den og gå for en Samsung PS50C7705.
    Det jeg derimot lurer på er om Samsungen faktisk er verd 5500 mer ???
    Er den virkelig såååå mye bedre ??
    TVen brukes i all hovedsak til å se TV ( fra satelitt, HD tuner er på vei ) og film ( DVD- Blueray )
    Vet at det er 3D på Samsungen, men det er ikke et viktig punkt for meg.
    Så hva sier dere, er Samsungen 5500 kr bedre enn LGen ?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er du ikke fornøyd med når det gjelder LG-skjermen siden du vurderer å skifte den ut? Jeg spør blant annet fordi jeg selv har bestilt meg en rimeligere LG-skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå husker jeg ikke modellnummeret,men det er LCD 42" fra LG som både en kompis og eks-dragen har.Jeg er ikke så in i TV-er og langt fra noen ekspert,men jeg må med handa på hjertet si at LG TV-en er irriterende dårlig.
    Kompisen min har i tillegg stilt det inn med alt for mye lys og kontrast,så det er plagsomt å se på.Har prøvd å stille det inn etter en kalibreringsdisk,men synes ikke at det er bra da heller.På PS 3 synes jeg heller ikke at det holder mål.Tror dette koster ca 6.000 kr.
    Har selv Samsung og er svært fornøyd.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nå husker jeg ikke modellnummeret,men det er LCD 42" fra LG som både en kompis og eks-dragen har.Jeg er ikke så in i TV-er og langt fra noen ekspert,men jeg må med handa på hjertet si at LG TV-en er irriterende dårlig.
    [...]
    Har selv Samsung og er svært fornøyd.
    I denne sammenheng er det vesentlig å oppgi hvilke modeller du snakker om. Det at du har sett én LG-tv som ikke imponerte og én samsung-tv som gjorde det, betyr ikke at Samsung er bedre enn LG. Begge lager både billige og dyre modeller, og de gode modellene deres er knallbra uansett hvilket navn som står i fronten.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrer i alle fall at LG pk550 (altså en plasma, som trådstater også har) har fått jevnt over gode tilbakemeldinger jevnt over, og har blitt en veldig populær skjerm. Men dette har jeg veldig lite greie på ut over det jeg har lest meg til av andres tilbakemeldinger, og derfor syns jeg igjen det er interessant å høre hva som er grunnen til at 550 vurderes skiftet ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    I denne sammenheng er det vesentlig å oppgi hvilke modeller du snakker om. Det at du har sett én LG-tv som ikke imponerte og én samsung-tv som gjorde det, betyr ikke at Samsung er bedre enn LG. Begge lager både billige og dyre modeller, og de gode modellene deres er knallbra uansett hvilket navn som står i fronten.
    Jeg var kanskje useriøs der.Men som sagt er det 2 stk som har denne TV-en.Jeg har presisert at jeg ikke er up to date i TV-verden,men jeg har ikke for vane å irritere meg over TV-er.
    Det er forresten ca 20 flatskjermer mellom 40" og 50" fra Samsung og Philips og gudene vet hvor mange mindre modeller det er på båten jeg jobber på nå.Jeg har ikke reagert negativt på noen av de.Så jeg ser jo daglig mange skjermer som er innstilt forskjellig.
    Modellnummer kan jeg skaffe.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene så langt
    Får vel først si at jeg ikke har så mye greie på TVer jeg heller lenger, det lille jeg kunne om emnet forsvant med billedrøret ...
    Nå har jeg ikke hatt denne LG skjermen lenger enn noen dager så jeg har ikke fått sett så mye på den, det største ankepunktet til nå er faktisk tilkoblingene, er ikke mye hjelp i at skjermen er tynn ( ca 5,5 cm ) når alle kabler går inn fra baksiden ( 90 grader ) så skjermen må, om den skal henge på vegg, monteres i alle fall 6 cm fra veggen.
    Har ikke funnet noen tester eller omtaler av LG skjermen, og Samsungen blir jo jublet opp i skyene av de fleste.
    Her er en link: LG 50" plasma-TV - Lefdal til LG skjermen, Samsungen er vel godt kjent av de fleste her inne, og hvis ikke så ligger det jo endel tråder om den.
    Ellers så en LG skjermen HD ready, ikke full HD, uten at det sier meg noe, men har en mistanke om at det kan påvirke bilde litt når jeg ser på blueray filmer, har du en enkel forklaring på forskjellen så kom gjerne med den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic sin plasma serie G20, V20? En bekjent kjøpte en 50" V20 til sine foreldre og han synes panasonic'en har bedre bilde enn hans Pioneer 5090.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør prøve vinkel adapter til HDMI så slipper du å montere tvn langt fra veggen. Har dette selv på min PK250 som montert på vanlig veggfeste. Hele sulamitten stikken ca 9 cm fra veggen.

Når det gjelder selve tvn har jeg ikke sett eller målt den. Men på min LG så er den temmelig nære Samsung på ren sort nivå og bildene er latterlig bra iforhold til pris/str synes jeg.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle til å spørre om du har forsøkt med hdmi-vinkel, men ser det allerede er foreslått over her. Her er i alle fall et eksempel på denslags:

Clas Ohlson Internettbutikk

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tips, men problemet er at jeg må ha component eller AV til scart inn fra forsterkeren ( må se hva jeg gjør i menyene der ) og det bygger endel.
    Enn så lenge må jeg også ha scart fra satelitt tuner.
    Ellers håper jeg fremdeles på en enkel forklaring på forskjellen mellom HD ready og full HD

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    takker for tips, men problemet er at jeg må ha component eller AV til scart inn fra forsterkeren ( må se hva jeg gjør i menyene der ) og det bygger endel.
    Enn så lenge må jeg også ha scart fra satelitt tuner.
    Ellers håper jeg fremdeles på en enkel forklaring på forskjellen mellom HD ready og full HD
    HD Ready: 1280x720 pixler
    Full HD: 1920x1080 pixler

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    HD Ready: 1280x720 pixler
    Full HD: 1920x1080 pixler
    takker for svar
    den jeg har er et sted midt i mellom, 1366x768
    står også noe om Høyeste støttede TV-oppløsning 1080i

Har jeg da forstått det rett om jeg tror at en med full HD gir noe skarpere bilder siden det er tettere mellom pikslene ?? eller er jeg helt på bærtur ???

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Større tetthet mellom linjene gjør at flere detaljer blir synelige. Jo tettere, jo bedre.. Du skal forøvrig være svært flink for å se en stor forskjell fra en avstand på 3-4 meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h

Større tetthet mellom linjene gjør at flere detaljer blir synelige. Jo tettere, jo bedre.. Du skal forøvrig være svært flink for å se en stor forskjell fra en avstand på 3-4 meter.
    Ser lett forskjell på 480 og 720, men fra 720 til 1080 synes jeg forskjellen ikke er så veldig stor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •