Problemer med panelet på LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med panelet på LCD TV

Hei.
    Prøver meg med et lite spørsmål her.

Jeg skal prøve å forklare et fenomen på min Sony KDL 46ex500 og beklager hvis beskrivelsen ikke er fryktelig god:

Noen ganger er den tynne sorte rammen rundt bildet (på selve panelet) litt tjukkere (ca 1-2cm) nede fra høyre hjørne og horisontalt til litt over midten av panelet. Jeg har sett det på samme side oppe også noen ganger. Det kan se ut som om den er helt sort, men jeg kan se at det slipper gjennom litt lys innimellom og på ulike "pixler" altså at det er slags bevegelse og blinking i det tilsynelatende sorte. Det kan se ut som om bildet sliter med å trenge gjennom... Denne "hevelsen" kan også forsvinne og bli borte uten at jeg skifter kanal eller gjør noen form for innstillingsforandring.
    Jeg har også sett at det i korte perioder kommer en heltrukket tynn linje nederst på panelet parallelt med den fysiske plastrammen rundt panelet. Bildet vises over og under.

Noen som aner hva dette kan dreie seg om?

PS bildet kommer fra en Get HD-dekoder via H/K avr 260.
    Mvh Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Prøver meg med et lite spørsmål her.

Jeg skal prøve å forklare et fenomen på min 46ex500 og beklager hvis beskrivelsen ikke er fryktelig god:

Noen ganger er den tynne sorte rammen rundt bildet (på selve panelet) litt tjukkere (ca 1-2cm) nede fra høyre hjørne og horisontalt til litt over midten av panelet. Jeg har sett det på samme side oppe også noen ganger. Det kan se ut som om den er helt sort, men jeg kan se at det slipper gjennom litt lys innimellom og på ulike "pixler" altså at det er slags bevegelse og blinking i det tilsynelatende sorte. Det kan se ut som om bildet sliter med å trenge gjennom... Denne "hevelsen" kan også forsvinne og bli borte uten at jeg skifter kanal eller gjør noen form for innstillingsforandring.
    Jeg har også sett at det i korte perioder kommer en heltrukket tynn linje nederst på panelet parallelt med den fysiske plastrammen rundt panelet. Bildet vises over og under.

Noen som aner hva dette kan dreie seg om?

PS bildet kommer fra en Get HD-dekoder via H/K avr 260.
    Mvh Tore
    Det ville vært lettere om du la ut noen bilder av fenomenet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde som jeg håper funker.

Vedlegg 71701

Mvh Tore

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar dette skjer på TV-sendinger?

Er nok helt normalt, og ligger i tv-signalet. Sett TVen til å "overscanne", som er det vanlige, da zoomer den bildet litt inn, slik at slikt forsvinner. Akkurat åssen du gjør dette på Sony vet jeg ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått sjekka om det kun skjer på vanlige tvsendinger, men det skal jeg gjøre.

Legger ved to bilder til.
    Et med noen hvite striper øverst (primært på TV-Norge og deres kanaler)Vedlegg 71703
    Så lurer jeg til alt overmål om dette kan være en død pixel da denne sorte lille firkantakige saken er konstant og i omtrent samme størrelse Vedlegg 71704

Det gjør meg ikke stort om det ikke er noe galt med Tv-en. Slipper å sende hit og dit

Takker uansett for tilbakemeldinger og hjelp.

Mvh Tore.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne i håp om flere svar, hvis de finnes.

Mvh Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ser er "råfilmen" med de hvite strekene som ofte er på toppen av bildet. Ser det samme selv på min 60PK250 når jeg kjører ren scan.
    Kjører jeg 16:9 så blir hele bildet litt dradd i alle retninger og strekene forsvinner. Kan også se svarte streker på siden evt på toppen på ca 1-3 cm på noen kanaler.

Så dette er helt standard å finnes på de fleste tver mener jeg å ha sett.

Kan være at du har annet på din tv men prøv å sette den på overscan å se om du ser noe unormalt da.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Så lurer jeg til alt overmål om dette kan være en død pixel da denne sorte lille firkantakige saken er konstant og i omtrent samme størrelse
    Tror ikke Sony regner pixelfeil i utkantet av bildet som feil, med mindre de har kommet med andre rettningslinjer siste året

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker!
    Da lar jeg pulsen dale og følger tipsene:-D

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter de andre her. Dette har jeg sett på flere skjermer faktisk. Sikkert ikke noe unormalt.
    Tror du trygt kan justere ned til hvilepuls

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •