46" TV til ca 12000 til en lys stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" TV til ca 12000 til en lys stue

Jeg er ute etter en tv i prisklasse 12000. Denne skal stå i en relativt lys stue, så mye gjenskinn er ikke optimalt. Den vil bli brukt til film, ps3-spilling og vanlig tv-titting. Er ute etter 46-47"

Jeg har vurdert Philips 46PFL7605, men jeg har vansker med å finne noen gode tester av den. Jeg har funnet en på fransk, som etter det jeg forstod ikke ga den veldig gode skussmål. Fant også en på avforums.com som også ga dårlig karakter (de trakk riktignok også for ambilight, mens jeg ser på ambilight som noe positivt). Jeg har derfor blitt litt tvilende til denne.
    Jeg har også nå sett litt på Phillips 46pfl8605, men denne har igjen mye gjenskinn... Det samme gjelder etter hva jeg har sett Samsung sine tv'er.

Så er det noen som enten har erfaring med de nevnte tv'er, eller har andre anbefalinger, hadde jeg satt stor pris på tilbakemeldinger.

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på 46C755. Meget bra LCD fra Samsung(i mine øyne bedre enn alle LED-LCD til samsung) som er ganske bra på lyse omgivelser-litt gjenskinn men ikke mere enn LED-LCD modellene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Denne så meget interessant ut ja. Jeg er ikke så opptatt av at tv'en skal være supertynn, så led er da ikke så viktig.
    Jeg går ut i fra at LN46C750 er tilsvarende modell? Fant en test av denne HER og det som står om den der høres jo bra ut.

Skulle dog likt å se tv'en "live" før jeg bestemmer meg. Har forsøkt å lete opp forhandlere i Oslo-området, men det virker som de fleste kun selger den i nettbutikken. Noen som har tips om hvor jeg kan få tatt en titt på denne?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE46C755 er fin, men den har blankt panel. Du kan også vurdere LE46C635, som har matt panel og ca like god bildekvalitet - bare uten 3D-funksjonalitet. Denne har minimalt med gjenskinn, og svært god bildekvalitet. Velg denne om du er allergisk mot gjenskinn . Den er nok utstillt mange steder i Osloområdet.

Den heter LN46C630 i USA, og LE46C650 på kontinentet.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en 755 test

Samsung LE40C750/ LE46C750 3D TV Review: 200Hz LCD HDTV

og 650
    Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review

Jeg har vært rundt i de fleste butikker fra Sandvika til Krokstadelva.Det er 90% Led som er utstilt.
    For meg er det følgende som stikker seg ut. ue6005 på hifiklubben i Drammen, som banker en 7705 på samme sted på bilde kvalitet og sortnivå, samt 6735 på siba liertoppen/sandvika og en c635 lcd . Den stod på lefdal i Drammen , ved siden av en 9 serie led, og om 635 er så bra, hvordan er da 755, for den har jeg ikke sett noe sted i Drammen's området.
    9 serien og c635 viste de samme klippene(samme bd signal) og bildet på 635 var like bra som 9 serien, no kidding. nå var det 55 i 9 serien som stod utstillt og 40 i lcd 635, men uansett, knall bilde på 635.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har skrevet dette i en del tråder nå sollie, jeg skjønner du er imponert, men du MÅ huske på at det er forskjell på panel fra samsung-led til samsung-led, selv innenfor samme serie . Så det du har opplevd kan være eksempler på akkurat det.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, har lest litt om samsung panel lotteri.
    Nå er det ikke slik at kjeven er i bakken fordi 6005 var så bra på klubben, bare falt seg naurlig å si de i de forksjellige postene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •