Får Samsung LE46C655 som erstating for min 656A - Selge eller beholde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får Samsung LE46C655 som erstating for min 656A - Selge eller beholde?

Hei

Like før 2 år gikk tven min sønder og sammen, den har blitt prøvd reparert to ganger, bytte av hovedkort og lcd panel, dog ingen forbedring.

Har levd lenge uten TV, og som plaster på såret, tilbyr butikken en splitter ny Samsung 46" LCD-TV LE46C655, til en cirka verdi av 10000 kr.

Er ikke det en bra deal? Syntes det er bra, da TVen kostet 12000 kr når jeg kjøpte den for 2 år siden.

Nå er det jo sånn, at når man ikke føler med på TV fronten på et par år, så føler man seg jo helt ute.

Sliter med å finne reviews av TVen, og er usikker på om jeg skal selge (med tap) og heller gå for LED. Da det virker som det som er "in" for tiden.

Skal primært brukes til IDTV, samt Film. Ikke noe spill. Er også glad i at TVen ser lekker ut, og der har jo led et pluss grunnet dybde osv

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal gå for Samsung LED så er 655'n bedre enn mange av de... Det er isåfall kun 8705 som er et hakk bedre. Kant-LED gir ikke noe ekstra når det kommer til bildekvalitet i forhold til Samsung sine LCD skjermer. Gå isåfall for en skikkelig bakbelyst LED eller en god plasma.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet å holde meg til 10 000 kr.

Men hvis bildekvaliteten er god på 655, beholder jeg den bare, da det er det som betyr mest

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som MAW sier må du opp på bak LED med local dimming for å få noe som er klart bedre. Dvs f.eks LE850 hos LG og da havner du bra over 10k ihvertfall. Har målt 40C635 og den måler en del bedre enn mange LED-LCD som f.eks 7705 som måtte justeres en del for å få ok bilder. Du betaler nok tusen pr cm spart tykkelse på LED-LCD for lik ytelse..

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på klubben i byen i går, og der hang bare led tv'r fra samsung. bla 7705 og en 46' 6005. 7705 var kjempedårlig slik den stod utstilt der. Alle tv'ene hadde en bd sting konsert som gikk, og på 6005 var bildet knall fint, sortnivå var perfekt, og null lys slipp fra kanter, mens på 7705 som hang der var det lys fra hele undersiden, og ganske bra med lys fra det ene hjørnet.Ikke hvet jeg, men andre steder jeg har sett den samme(7705) har bildet vært 'så der'.

Venter selv på en garanti fra Samsung, og har sett på mange tv'r mens jeg venter , mest led, for det er det som er utstilt, men så en c 635 på lefdal. og den stod ved siden av en 9 serie led, må si at bildet, for meg, (er kresen) var knallbra på den lcd 635 som stod der.Kjørte samme filmen som 9 serien.
    Veldig vanskelig å se stor forksjell.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Var på klubben i byen i går, og der hang bare led tv'r fra samsung. bla 7705 og en 46' 6005. 7705 var kjempedårlig slik den stod utstilt der. Alle tv'ene hadde en bd sting konsert som gikk, og på 6005 var bildet knall fint, sortnivå var perfekt, og null lys slipp fra kanter, mens på 7705 som hang der var det lys fra hele undersiden, og ganske bra med lys fra det ene hjørnet.Ikke hvet jeg, men andre steder jeg har sett den samme(7705) har bildet vært 'så der'.
    Det er det som er litt av problemet med LED skjermene til Samsung. Du må gamble på å få et bra panel. Enkelte paneler leverer knallbra sortnivå og meget bra lysjevnhet, mens andre paneler kan se helt forferdelig ut. Elendig sortnivå, latterlig ujevnt lys osv.. Så i noen tilfeller kan lavere modeller se bedre ut enn de øvre modellene. Og omvendt selvfølgelig.

referer til 2 tester også:
    Samsung LE40C750/ LE46C750 3D TV Review: 200Hz LCD HDTV
    Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review

begge blir målt til 0.03 cd/m2 som er vesentlig bedre enn LED modellene...

Jeg valgte selv LE55C675 som en "vente-tv" til de neste LED tvene med lokal dimming med 2-3x så mange LED soner kommer, og jeg angrer ikke og kanskje den blir litt lengre også

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6005 og 6735 er de led tv'er som jeg synes har hatt best bilde i butikk.
    7705 har alltid vært veldig blå i bilde(kaldt) selv etter at jeg har fått fiklet med den, men har lest at den trenger en del justering for å komme i mål.
    8705 har vært grei der jeg har sett den, men som sagt c635 var virkelig imponerende ved siden av led 9 serien, og jeg har virkelig tenkt mer og mer på å prøve å få en c755 i steden for en led modell.

AVForums.com - Samsung C750 (LE40C750) Review

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C755 er en mildt sagt rå tv. Eneste grunnen til at jeg ikke valgte den var at den ikke fantes i 52"/55" i Norge...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar folkens, da føler jeg meg litt bedre angående TVen, og velger å beholde den.

Blir nok 3D TV neste år eller året etter der, må bli ferdig med dataingeniør studiene først.

må også gi litt honnør til komplett, at de velger å gi meg en TV som har en verdi på cirka 10 000 kr syntes jeg er meget bra gjort. Greit, den jeg kjøpte kostet 12 000 kr, men det er to år siden.

Men komplett, har vel lurt å beholde meg som kunde, da jeg fant ut at jeg hadde svidd av godt over 100 000 hos dem, og siden jeg bare er 23 år, så kan det jo være lurt å beholde meg som kunde.

TVen kommer i morra, gleder meg, dog ser jeg ikke frem til å drasse rundt med 46" i sentrum når jeg ikke har bil. Samt at jeg ikke har heis, og TVen skal opp 6 etasjer, men men

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TVen i hus, liker det jeg ser sålangt, desverre er htpcen på rep, så får ikke fikset noe gode tester.

Noen som vet om noen 1080p klipp der ute, som virkelig viser hva TVen er god for?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray