Sony KDL 40NX700 - Erfaringer og innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL 40NX700 - Erfaringer og innstillinger

Har investert i TV`en til 9995 kr frå Elkjøp. Er det første LCD TV`en i huset.

Det beste med tv`en er designet. Var ikkje heilt fornøyd med billedkvaliteten til den prisen. I følge Lyd og bilde skulle tv`en ha bra rett ut av esken, men dette er eg uenig i. Syns svartfargen ser litt grått ut, kornete bilder.

Så fekk eg tips av Alastor om å kikke på denne sida :
    Sony NX700 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Brukte bildeinnstillingene herfrå, og det kom seg betrakteleg, men fortsatt er det litt mørkt. Eg er ikkje ekspert til å stille inn bilde.

Er det nokon som har forslag til bildeinnstillinger?
    Er tv`en verdt 10000,- eller får eg like bra tv til mindre pris (f.eks. ex- serien eller samsung - då blir det noko til 5-6 tusen). Har ei veke igjen av returfristen.

Mvh
    Simon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite respons her gitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette er en av de bedre tvene til rundt 10k. Den rimeligere serien til Sony eller Samsung er ikke på langtnær like god. Kanskje med unntak av 6-serie LCD fra Samsung. Denne er faktisk bedre enn LED-modellene til Samsung fra samme serie

Har du prøvd å leke litt med innstillingene på egenhånd? Ofte oppleves bildet annerledes i et lyst enn et mørkt rom

Jeg selv har to bildeinnstillinger jeg bytter mellom. En daginnstilling og en kveldsinnstilling

Hvis du ønsker et skikkelig godt sortnivå som ikke går ut over detaljene kan jeg jo anbefale 42LE850. Denne ligger ca. 3k over i pris, men er verdt hver eneste krone.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tv`en er faktisk veldig bra på dagtid. Kornete bilder har vel med at tv`en er stor og ein ser det mykje betre enn på den gamle tv`en.

Har du lyst å legge ut innstillingen du bruker på kveldstid, hvis ikkje det er for mykkje arbeid.

Når eg ser på DVD med svart sladd oppe og nede, blir fargen på disse fiolett, kva kan det skyldes?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste utgangspunket er å sette tvn i FILM modus og slå av alt av bildebehandling i under menyene. Sette gamma til 2.2-2.4.

Sony sine tver kan virke "mørke" men dette er fordi at de har mere korrekte bilder enn f.eks Samsung sine LED-LCD som må kalibreres en hel del for å bli ok og da er de like "mørke" som sony sine

En bør ikke bruke plastikk bildene på tvene fra elkjøp o.l eller andre folk som lar tvn stå uinnstilt som mal..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •