Kjøpe lcd tv i disse led tider?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe lcd tv i disse led tider?

De siste 2 ukene har jeg og kona susa rundt i stort sett alle elektrokjeder fra Sandvika til Buskerud Storsenter for å titte på tv'r. Vår kjære 40m61 går til 'høggern' , en tv vi har vært kjempe fornøyd med. Dette blir en garanti sak fra Samsung. så da har vi konsentrert oss om modeller derifra. Helt umulig å si hva de kommer til å tilby av erstatnings modell , men en av de lavere seriene helt sikkert. Uansett har vi sett stort sett på det som er av modeller i led serien til Samsung , for det er det som er utstilt stort sett over alt.

6005 så litt kjip ut på lefdal med tv signal, mens på klubben i by'n så den grise bra ut på blu ray.
    6805 så veldig bra ut på expert
    6735 så veldig bra ut på siba,mens en 6705 på samme sted sleit litt med etterslep.
    en 7705 på siba var blålig i de sorte områdene. på Soundgarden så 8705 og 7705 helt supre ut med BD.
    Tok en tur til Lefdal i går, og der stod 9 serien og kjørte en demo disk med diverse filmer.La merke til en modell ved siden av, uten merker eller pris, men klarte å lirke den såpass ut fra veggen at jeg så modellappen bak, en LE46C635 lcd.
    Nå var bildene på 9 serien i 55 helt råe, men 635 var jammen ikke så hakkane 'gæli den heller. Vi ble stående å sammenligne litt og jeg må si jeg ble veldig imponert av bilde.

Noen som sitter på nevnte lcd modell eller kanskje en 755 som vil dele litt erfaringer. Eller andre som har innspill på nevnte led modeller.
    Takk for titten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er LCD TV med eller uten LED det er snakk om da. Per i dag vil jeg heller anbefale plasma serien til Samsung, PS50C7705 eller PS63C7705.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le46c635

LE46C635: dette er vel "fjordårsmodell"

Har selv 6005, og bildemessig er den helt grei. Ser så klart på kvelden i mørkt rom at det er en LED, men den er uslåelig på dagen.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    LE46C635: dette er vel "fjordårsmodell"
    Nei, fjorårets modeller har betegnelsen B, mens årets modeller har betegnelsen C, så det er nok en 2010-modell. Men jeg har ikke sette denne tv-en selv.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er 6005 din Eek? 46 på klubben med BD var som sagt knall bra, mens en 55 på splittet tv signal var noe semre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring etterhvert er at det man ser i butikk skal man ta med ei klype salt, samme som med høyttalere. Det må justeres litt når du får det hjem, tilpasses stua.

Selv har jeg 55 sony led. Mener selv jeg fikk et utrolig bra bilde etter kalibrering. Tok utgangspunkt i film oppsettet og justerte meg ut derfra.

Bor selv i Drammen, så om du vil kikke så får du sende meg en mld

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i den Ola.(hvilken modell har du?)
    Det er nettopp pga det du sier at vi har trålet butikker opp og ned de siste ukene, for å se på de samme modellene under forskjellige forhold, noen steder kan du få tukle litt som du vil, mens andre steder holder de deg omtrent i hånden når du ser :-)
    Egentlig ble jeg veldig overrasket over bildet på den 635 lcd tv'n som hang ved siden av 9 serien led. Jeg er utrolig spent på hva som blir tilbydd meg som erstatning for den defekte, og evnt hva jeg kan få ordnet med butikken. Og da tenkte jeg at en c755 lcd kanskje var bedre en en lav led serie rent bilde messig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sony ex710 - 55"
    Sony center butikkene er fine, da kan man se modeller mot hverandre, men da kun sony så klart. I en opplyst elkjøp med masse kunder så er det ikke alltid like lett å få klora til seg fjernkontroller for egen testing.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Hvor stor er 6005 din Eek? 46 på klubben med BD var som sagt knall bra, mens en 55 på splittet tv signal var noe semre.
    46" kjøpt på Hifi Klubben for en stund siden. Så at Elkjøp? hadde et veldig bra tilbud på denne for 1-2 uker siden, tror prisen er på vei under 10' nå
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av samsung sine lcd/led modeller i år må jeg si at jeg er mer imponert av lcd en led. c755 har et meget bra bilde, og den sliter ikke med clouding som ledene kan gjøre. Eneste negative med c755 er at denne har litt blank overflate, men normalt sett skulle det ikke være mye gjennskinn i denne. Evt går du for en c635 som har mye mattere skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aldri finne på å bedømme kvaliteten på en TV i en butikk!

I mange butikker sender de ut HDTV signaler over analoge splittere til hele tv veggen, med kilder som er så dårlig kvalitet på at jeg får vondt i sjela av å vite at folk bedømmer tv'er fra det. Ikke nok med det, så stiller de alle tv'ene ofte på max brightness, alle bildeforbedringer og dynamisk modus og hele pakka på. Slik at de skal se "best" mulig ut for kundene som ikke vet bedre. Det hele ender da opp med at bildekvaliteten er så UTROLIG dårlig, at de fleste som har litt kunnskap ender opp med å gå. Lyset i butikken er også med på å skape en HELT annen setting enn hva du har i stuen, og dermed er det bare tull å se på bildekvaliteten i en butikk. (I hvertfall uten å få fjernkontrollen, og en blu-ray kilde.)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Sabre.

Revolution.
    Helt enig i det du sier, som sagt før er det derfor vi har trava opp og ned de siste ukene, for å se de samme skjermene i forskjellige settinger.
    Var på klubben i dag for å se på noen Dali høyttalere, og tok en titt på 6005 og 7705 som henger der . Mega seier til 6005 skjermen sier nå jeg. Det slapp lys ut fra alle hjørner og nesten hele bunn av 7705.Men's bildet på 6005 var knallsort, men godt med detaljer(Sting konsert på alle sammen).
    Mulig 7705 var litt kjiip justert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •